Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 22:40:51

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: ¦¬)»~
BerichtGeplaatst: 28-12-2004, 23:35:07 
Zijn jullie het er mee eens dat het niet de bewustegeest is die "in de weg staat" naar ons centrum, maar dat het centrum zelf te veel in de geest zit? Aangezien het centrum het centrum van ons bewustzijn is. Het is dus niet de bewustegeest die wij moeten verlagen naar het centrum, maar het centrum terug brengen naar zijn bron. We zitten dus te veel met ons centrum in onze bewuste geest.

Dit zal wel basis kennis zijn voor bijv. meditatie ofzo, maar ik lees zelf liever nooit over spiritualiteit, ik volg liever mijn ziel en hart.

Ik ben benieuwd of jullie het ook zo zien.

Licht&liefde,

k'shi Jop

Berichtenonderwerp: Re: ¦¬)»~
BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 07:52:47 
Nimf
Nimf

Niet helemaal Kenshi,

Enne... pfff... ik moest wel even 2x lezen trouwens.
(Het is zowiezo nog vroeg ook nog eens een keer, dus daar zal het ook wel door komen! ;))

En met de geest bedoel je de ziel? Of bedoel je de mind, of je persoonlijkheid?
Ik zie namelijk nooit een verschil tussen "geest" en "ziel".
Voor mij is er mind and heart, en de ziel die in de zetel zit.
Maar ik lees vaak dingen waar het lijkt alsof "geest" en "ziel" twee dingen zijn.
I don't get that? :?

Ik volg ook gewoon mijn hart en ziel.
Doch lees ik wel over "spiritualiteit".
Bijvoorbeeld boeken over dieren communicatie, en healing.
(Heb een mooi boek liggen over accupressuur voor paarden.)
Kennis is macht.
Kennis is dat wat al in je zit, en langzaam gevonden wordt door de(zelfde) kennis die je ook weer in de wereld vindt.
(De wereld is in principe niks anders dan een spiegel, een gids.)

Wolf

BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 10:17:12 
Feniks
Feniks

sorry jop maar ik volg hem niet echt... blijf het herlezen maar tis voor mij abracadabra kom er echt niet uit :? :oops:

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 10:24:37 
Met de bewustegeest bedoelde ik de denker en ervarer van emoties, dus inderdaad onze "mind". Met ons centrum/bron bedoelde ik, ons centrum/bron :D. De "plek" van de oorsprong van ons bewustzijn, de weg terug naar onze ziel, contact met het universum en natuur. De centrum is de deur naar onze hogere zelf. Mij is via m'n gevoel met mediteren geleerd terug te keren naar deze bron, echter deed ik dat vanuit mijn bewustegeest, maar het moest dus vanuit mijn bron. Ik moest dus niet mijn bewustegeest omlaag brengen naar mijn bron, maar mijn bron zijn concentratie slechts weer terug brengen naar mijn bron, dus al gelijk vanuit je bron werken.

Het centrum is de bron van ons bewustzijn, maar door ons systeem/maatschappij is het constant in ons hoofd geconcentreert, het is dus de bron zelf waar we mee aan de slag moeten, niet de mind zo zeer.

BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 12:08:02 
Feniks
Feniks

ja okee maar doen wij dit niet al in meditatie? ik bedoel.. als ik vanuit mijzelf ga kijken.. als ik mediteer dan begin ik langzaam te zweven.. denk niet dat ik dit zweven bewust veroorzaak. Haha, ik vind het vrij moeilijk te bevatten.. erg veel woorden :wink:

Maar denk wel dat we meer naar ons inerlijk moeten luisteren dan naar ons "verstand" ... als je dit bedoeld in een eenvoudig bewoording.. :oops:

groetjes rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 12:30:10 
...

Laatst gewijzigd door Anoniem op 15-01-2005, 00:20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 12:41:53 
Zelf ervaar ik de ziel als wie ik ben als mijn ultieme individu. De geest is mijn extensie van Zelf, de geest is een methode om te ervaren.

Liefs,

k'shi

BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 17:03:19 
Nimf
Nimf

Ahaaa.... bij de geest moet ik inderdaad dus aan o.a de mind denken, mijn karakter (voor dit leven) en alles wat erbij hoort.
Tenminste... daar ga ik het maar persoonlijk op houden so don't even try to prove me otherwise! ;)

@ Job: Ok, nu vat ik de tekst wat beter. Had ik het toch ergens wel goed. Maar deze verwoording snap ik net ff wat beter om de missende details in te vullen betreft je intensie van de informatie! :)

Wolf

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00