Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:36:46

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-07-2006, 08:40:08 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Haha, deze onreine informatie is slechte karma. Misschien wordt je hierdoor in een volgend leven wel een kever :P

De natuur is een cyclus en dus geen hierarchie. Iedereen is afhankelijk, dus niemand staat boven een ander.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-07-2006, 09:47:57 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Het is ook niet zo dat de één meer is als de ander.
Of dat de een onder doet voor de ander.
Een Hiëarchie is er weldegelijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-07-2006, 12:32:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
Ik ben van mening dat er geen hierarchie is. Mensen hebben een hierarchie gemaakt, zij hebben zich bovenaan geplaatst en dat is een bepaalde vorm van arrogantie. Althans, dat is mijn mening.

@vision: jij zegt dat er een hierarchie is, maar dat de een niet meer is dan de ander. Bij een hierarchie wordt juist de een boven de ander gestelt. Dat is het hele idee van het concept hierarchie.

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-07-2006, 21:33:09 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
er is een verschil tussen meer of minder en lager en hoger

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2006, 08:18:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-01-2005, 14:03:06
Berichten: 207
Locatie: In een wereld van licht...
Geloven jullie in reïncarnatie?

Ja in volle overgave :)

Geloven jullie in reïncarnatie tussen dieren en mensen onderling?

Ik zou het kunnen geloven, en heb er ook vaak wel over nagedacht of het zou kunnen. Dat de mens boven de dieren staat... ik weet het niet hoor. Is juist de mens niet 'bevuild' en de dieren nog zo natuurlijk. Ik zet de dieren boven de mens :) Maar ik heb echt geen idee hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Weten jullie iets van jullie vorige levens?

Ik weet dingen. Maar ik ben een echte denker. En ik twijfel dan toch of het uberhaupt waar zal zijn. Misschien wilde ik vroeger wel gewoon graag een jonkvrouw zijn, en ben ik dat in mijn hoofd ook wel geweest. Ik heb soms het idee, dat de fantasie bij sommige mensen de overhand kan nemen. Dat ze het zichzelf helemaal wijs maken. Ik heb bij mezelf ook echt wel een aantal dingen die ik 100% zeker weet, maar ach ik ben nu hier. Ik heb nu al moeite genoeg om dit leven te leiden, dus ik houd voorlopig mijn koppie wel hier :)

_________________
***Een klavertje vier moet je niet zoeken, je kunt hem vinden als je geluk hebt ***


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2006, 10:42:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
vision schreef:
er is een verschil tussen meer of minder en lager en hoger


Ben erg benieuwd naar jouw uitleg hiervan.....

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2006, 11:40:22 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Meer en minder is een aanduiding dat de ene persoon
Meer is als de ander.
Of dat de ene persoon tot minder in staat is
als de ander.

Bij hoger en lager heb je een plaats bereikt in de Hieärchie door
ervaringen uit vele levens en ervaringen in de Entiteiten wereld.
Maar hier is niemand meer of minder als de ander.

Waar de een nu is ben jij ook geweest, waar de ander is kom jij nog.
Oftewel kijk op niemand neer en kijk tegen niemand op.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2006, 09:44:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
Tja, en nog steeds ben ik van mening dat meer of minder, hoger of lager vrijwel overeenkomen.

Citeer:
Oftewel kijk op niemand neer en kijk tegen niemand op.


Feit is dat er wel tegen mensen opgekeken wordt of op mensen neergekeken wordt. ik snap wat jij bedoelt, het zou niet zo moeten zijn. Maar dat het gebeurt versterkt de hierarchie alleen maar, waardoor er uiteindelijk wel wordt gekeken naar meer of minder.

Uiteindelijk is dit mijn mening en hoe ik erover denk. Toch bedankt voor jou toelichting van jouw visie hierop :D

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2006, 15:13:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Je hebt gelijk op aarde gebeurt dit zeker!

Maargoed meningen verschillen en dat is maar goed ook :)

Groetjes

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 15:46:29 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-08-2006, 15:02:00
Berichten: 11
eey
Ik geloof wel in reincarnatie maar dat wij terug kunnen komen als dier vind ik echt onzin, hooguit als dolfijn. Mensen en dolfijnen zijn individuen, dieren hebben per soort een ziels groep en kunnen alleen weer terug keren als dezelfde soort.
Wij zijn toch niet verwant aan dieren!?! Tja.. volgens de evolutie theorie.
Ik zie dieren net als planten en bomen, ze zijn hier op aarde om ons te helpen met ontwikkelen.
Wat voor nut geven jullie dieren en planten anders?
Liefs


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 17:17:01 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
De 3 stadia's waar elke ziel doorheen gaat, qua reïncarnatie.

- Bacteriën en schimmels.
- Plantenrijk
- Dierenrijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-11-2006, 20:04:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-09-2005, 15:10:24
Berichten: 12
Ja ik geloof ook in reincarnatie. Ik geloof in "samsara" namelijk de zes wegen van reincarnatie. Je zou in je vorige leven namelijk een mens kunnen zijn geweest, een dier, een plant of misschien zelfs materie. Ik denk dat mensen die vele slechte dingen hebben gedaan, in hun volgende leven misschien een steen worden of een dier, om zo van hun fouten te leren en hun schulden uit te slijten. Hoe meer schulden men heeft uitgesleten hoe hogerop men mag reincarneren. Bijvoorbeeld je was eerst materie, dan een plant, dan een dier en uiteindelijk een mens. Maar goed dit is slechts mijn begrip.

Groetjes van Guus


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-11-2006, 21:08:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-11-2006, 16:17:37
Berichten: 36
Ik geloof zeker in vorige levens en ben in een vorig leven als kind in een concentratiekamp overleden.

Vandaar ook dat ik altijd vreselijke dromen had over zulke dingen...


@Guus:

Ik kan me totaal niet vinden in wat jij zegt. Ik erger me altijd heel erg aan het feit dat mensen denken dat ze superieur zijn en boven dieren staat. Als je slecht hebt geleefd kom je dus als dier terug en hoe beter je leeft hoe eerder je als mens mag?
Alsof je zo blij moet zijn om een mens te zijn. Als dier ben je veel puurder.

Dat is mijn visie hierop. Ik vind namelijk dat dieren gelijk staan aan mensen. :wink:

Laatst las ik een keer egrens dat dieren de jongste zielen hebben. Wat ik daar van moet denken weet ik ook niet. Ik denk niet echt dat dat waar is.

En hoe zou het kunnen dat er steeds meer mensen op de wereld komen? Er komen dus steeds nieuwe zielen maar hoe kan dat?

Ergens anders heb ik gelezen dat je pas mag reincarneren als de tweede generatie is overleden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-11-2006, 22:32:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-09-2005, 15:10:24
Berichten: 12
Healing Horse schreef:
Ik geloof zeker in vorige levens en ben in een vorig leven als kind in een concentratiekamp overleden.

Vandaar ook dat ik altijd vreselijke dromen had over zulke dingen...


@Guus:

Ik kan me totaal niet vinden in wat jij zegt. Ik erger me altijd heel erg aan het feit dat mensen denken dat ze superieur zijn en boven dieren staat. Als je slecht hebt geleefd kom je dus als dier terug en hoe beter je leeft hoe eerder je als mens mag?
Alsof je zo blij moet zijn om een mens te zijn. Als dier ben je veel puurder.

Dat is mijn visie hierop. Ik vind namelijk dat dieren gelijk staan aan mensen. :wink:

Laatst las ik een keer egrens dat dieren de jongste zielen hebben. Wat ik daar van moet denken weet ik ook niet. Ik denk niet echt dat dat waar is.

En hoe zou het kunnen dat er steeds meer mensen op de wereld komen? Er komen dus steeds nieuwe zielen maar hoe kan dat?

Ergens anders heb ik gelezen dat je pas mag reincarneren als de tweede generatie is overleden.


Ach het is slechts mijn mening maar, meer niet :)

Groetjes van Guus


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-11-2006, 10:55:22 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
@ healing horse: Dat is niet niks, jouw vorige leven. Heb je reincarnatietherapie gedaan? (of iets anders misshcien?)
Ik ben het verder wel eens met jouw statement, namelijk dat dieren gelijk staan aan mensen.

Het valt mij op dat mensen een hierarchie bedenken waar zij zichzelf altijd leuk bovenaan plaatsen. In mijn beleving komt dit door de arrogantie van de mens (omdat zij zich superieur vinden?) en niet specifiek omdat ze daar zouden 'horen'.

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl