Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 18:52:56

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: karma
BerichtGeplaatst: 30-12-2004, 07:28:23 
Nimf
Nimf

Het is in ieder geval vrij helder en mooi geschreven hoor Nadia!
Dat wel! :)

En betreft Karma van vorige levens... tja...
In mijn vorige leven waren de mensjes niet zo lief tegen mij.
En ik was al helemaal niet lief terug tegen de mensjes.
Maar uiteindelijk in dit leven, desondanks dat ik niet lief tegen de mensjes was, heb ik nu heel wat steun en support en liefde van de mensjes om
ze toch weer te leren vertrouwen.
Dat is wel weer fijn... dat je soms uit zelfverdediging het een en ander
moet doen om te overleven, en dat je daar juist geen negativiteit van
terug krijgt, maar motiverende positiviteit.
Dit leven leer ik tweevoeters weer een beetje vertrouwen, en vooral mee leren leven.

Ik heb nog even te gaan voordat ik mijn vorige leven kan afsluiten.
Waarschijnlijk wordt mijn vorige leven een van de lange rode draden door dit hele leven heen.
Ik vindt het knap hoe sommige mensen schrijven over hoe ze hun vorige leven kunnen afsluiten.
Of hoe (bijvoorbeeld Kenshi) mensen bewust kunnen zijn van zoveel vorige levens tegelijk.
Ik weet er eentje... mijn vorige... en daar heb ik zoveel van meegenomen en zoveel van terug gehaald via reincarnatie therapie, dat ik echt nog wel even bezig ben.
Dus behalve leren, is het dit leven dus ook veel verwerking.
(Waarschijnlijk daarom dat ik zoveel liefdevolle en luisterende mensen om mij heen heb!)

Liefs,

Wolf

BerichtGeplaatst: 31-12-2004, 16:11:00 
Nimf
Nimf

Dank je Nadia!

Flink verhaal trouwens, maar ik hou van lezen dus ik heb dit hele verhaal ook in een adem uitgelezen hoor! :)
(Ik kan ook nogal lange verhalen maken.. haha.. gelukkig ben ik niet de enigste dus!)

Opzich ben ik wel blij dat ik mijn trauma weer herinner van mijn vorige leven.
Voor mijn ouders maakt dit nu ook heel duidelijk.
(Gelukkig zijn die heel open dus die geloofde mijn verhaal -die ik binnenkort hier ga plaatsen- betreft wat ik was in mijn vorige leven meteen!)
Want ik zat met zoveel dingen die ik maar niet kon plaatsen.

Heel veel karaktertrekjes heb ik ook uit mijn vorige leven meegenomen in dit leven.
Gelukkig wordt ik er niet voor mishandeld in dit leven, maar wordt er juist met liefde mee omgegaan.
(Zoals mijn koppigheid enz.)

Wolf

BerichtGeplaatst: 31-12-2004, 16:43:52 
Nimf
Nimf

Hoop is zeg jij dus eigenlijk dat als je mensen niet beoordeelt en hun in de waarde laat en als je niet een commercieel doel hebt dat je nastreeft en je houdt van mensen zoals ze zijn, je een oudere ziel bent??

Greetz,

Sensi

BerichtGeplaatst: 31-12-2004, 18:02:11 
Feniks
Feniks

ikzelf geloof ook in dat je alles drie keer terug krijg zij het goed of kwaad..

dus mee eens van wat betreft mijn kant :wink:

liefs rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 16:31:43 
Nimf
Nimf

Oh vandaar... ik denk al... 2x achter elkaar gepost dat kan niet!
Dat was op een flink verhaal van jou!
Maar in alle respect vindt ik het geen probleem hoor!
Soms komen je vingertjes los en voor dat je het weet staat er een heel (te) persoonlijk verhaal! :)

Liefs,

Wolf

BerichtGeplaatst: 24-04-2005, 19:33:44 
Reus
Reus

Vandaag kwam ik een stukje tegen wat ik een jaar of twee geleden ergens gelezen had over karma en kennelijk de moeite waard vond om op te schrijven. Het ging over Karma.

Karma is alles wat wij op aarde beleven en wat ons iets kan leren. Goede, zowel als slechte ervaringen. Na elke dood staan wij voor een geestelijke spiegel. Wij kijken terug op ons leven met al zijn aspecten. We worden ons dan bewust van wat er mis ging en we krijgen het verlangen om dat leven te verbeteren. Na een periode van verwerking en rust beginnen we vervolgens aan de voorbereiding op een volgend leven. In dat leven hebben wij de kans om fouten die we de vorige keer gemaakt hebben, te verbeteren. Daarmee kun je, zoals dat wordt genoemd, karma oplossen. Maar er is nooit sprake van straf. Straf is immers iets dat van buitenaf, ofwel door een ander, wordt opgelegd.

Jammer genoeg weet ik niet meer waar ik dit uit geciteerd had :)

Karmakus
Kim

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 24-04-2005, 20:15:45 
Doe een ander niet aan wat je zelf niet wil aangedaan worden!
En dat werkt bij mezelf het beste.

En loontje komt achter zijn boontje nou ja daar geloof ik wel in hoor.
Ben daar al meermaals getuige van geweest.

Groetjes Vanessa :wink:

BerichtGeplaatst: 27-04-2005, 12:37:09 
Groentje
Groentje

Behandel de mensen zoals je zelf behandelt wil worden zeg ik altijd.
Maar of het waar is dat alles wat je doet je in drievoud terug krijgt weet ik niet.Ik hoop wel dat het waar is.

BerichtGeplaatst: 29-04-2005, 00:30:14 
Groentje
Groentje

Ik heb zelf het idee dat je alles slechts 1x terugkrijgt, omdat dat dan toch gewoon het rechtvaardigste is(?)

Ik zie karma dan ook meer als aflossing van schulden in de eerste plaats, en daarbij niet zozeer dat je het goede wat je geeft jezelf ook zal krijgen, maar je zal het dan wel op de een of andere manier verdienen.

Nogmaals, zo denk ik er dus momenteel over.

BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 13:42:18 
Groentje
Groentje

Ik geloof niet in de Wet van Drie in zoverre dat ik niet geloof dat er afgewogen wordt in bepaalde eenheden hoeveel je hebt uitgezonden en hoeveel je daarvoor terug moet krijgen. Ik geloof eerder dat het gewicht van datgene wat jij uitzendt in dezelfde mate bij je terugkomt, omdat je de dingen die je 'overkomen' zal bezien in hetzelfde licht als van waaruit je leeft. Vind je diep van binnen dat je eigenlijk niets goeds verdient, dan zul je dat vaak ook niet krijgen, niet omdat het er niet is, maar omdat je het niet ziet. Hoeveel dingen die aanvankelijk heel negatief leken, bleken uiteindelijk een 'blessing in disguise' te zijn?

BerichtGeplaatst: 15-06-2005, 23:13:13 
Groentje
Groentje

Anoniem schreef:
Ik geloof zelf dat je aantrekt wat je uitstraalt om zodoende je zelf te spiegelen en dieper te groeien in je bewustzijn wat persoonlijke transformatie teweeg brengt.

Wie die gast ook moge zijn, ik ben het er mee eens en geloof eveneens in de wet van karma. Ik weet niet of je het driemaal zoveel keer terug gestuitert krijgt, maar wat jij uitstraalt krijg je terug. Straal jij negativiteit uit dan krijg je dat ook weer zelf op je brood, en straal je positiviteit uit dan heb je ook positief beleg op je broodje. Als je erop gaat letten, zal je vanzelf merken dat andere mensen jou gedrag weerspiegelen.

Liefs LLG

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00