Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 09:27:15

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 13:53:13 
Nimf
Nimf

Hallo lieve mensen!

Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met telepathie?
Telepathie is een breed begrip in principe.
Maar het betekent letterlijk afstand (tele) en voelen (pathie).
Dus op afstand voelen wat de ander denkt, voelt, ziet.
Het ligt er maar net aan hoe gevoelig je bent en hoe open je ervoor stelt.

Heb je soms wel het idee dat je op een bewustere manier je dier begrijpt? Zonder woorden?
Of dat je je partner dondersgoed kan aanvoelen als er wat met hem of haar is?
Of weten wanneer iemand je gaat bellen?

Noem het toeval, noem het intuitie, noem het instinct.
Iedereen heeft er weer andere ervaringen en meningen over!

...En jullie? :)

Wolf

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 15:45:59 
Feniks
Feniks

hoi wolfje,

ik weet niet of het onder telepathie valt heb het ook gehoord dat het onder helder voelen valt.

maar als mijn vriend niet lekker in zijn vel steekt dan voel ik dat op de een of andere manier aan en moet ik hem even smsen of bellen. Ik zeg het dan gewoon ook en hij is het ondertussen gewend van me :wink:
Maar ook kan ik al weten hoe iemand is zonder die persoon echt gezien te hebben zeg maar... :? word door andere alleen vaak heel erg onderbegrepen want hoe kan je nou over iemand oordelen zonder hem gezien te hebben.
Punt is dat ik hem niet hoef te zien.. ik weet het vaak gewoon en wel gek he dat ik het vaak wel goed voel :?

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 18:52:13 
Mijn hele leven pak ik al gevoelens van andere mensen en dieren op.

Nu ik mij goed kan beschermen is het een hele mooie aanvulling.

Een ervaring wat me wel is bijgebleven is dat ik een keer na meditatie op het strand ( mezelf helemaal opengegooit om te zuiveren, en vergeten weer te beschermen) Ik zelfs een buikgriep met alle symptomen van dien had overgepakt :? gelukkig had ik het vrij vlug door en was ik er binnen een paar uurtjes vanaf.

Het beschermen gaat nu veel beter, kan de gevoelens van anderen weer veel beter loslaten en voel ook veel beter wat van mezelf of van een ander is.

Op het moment ben ik aan het proberen om het op het gebied van dieren wat meer te ontwikkelen

Bij ons thuis is het soms wel eens onhandig dat we elkaar zo goed aanvoelen.

voorbeeldje:

Zitten aan tafel zoontje lief gaat die avond bij oma slapen weet dit nog niet.
begint een heel verhaal over logeren terwijl ik aan het bedenken ben hoelaat we hem moeten brengen.
Zo kom je er haast niet meer onderuit om het hem te vertellen
:)

Sorry hele lap tekst kan zo denk ik nog uren voorbeeldjes geven.

veel liefs Andrea

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 18:55:24 
Mijn ervaringen met telepathie zijn nog
niet helemaal geweldig. :wink:
Ik heb bijvoorbeeld wel dat ik het gewoon weet als er met
iemand waar ik heel veel van hou wat mis is.
Zoals mijn eigen vriend.
Ik voel het gewoon.
Ook hebben we vaak dat we precies dezelfde dingen zeggen
op precies hetzelfde moment.
Of dat de 1 wat denkt en de ander zegt het.
En dat gebeurt echt heel erg vaak!
We moeten er ook altijd heel erg om lachen als het weer eens
zover is. :D
Maar of dit onder telepathie valt.. :roll:

Epona

BerichtGeplaatst: 05-01-2005, 18:22:02 
Groentje
Groentje

Als ik voor personen sta,
krijg ik meestal wel een gevoel over me heen.

Soms is dat overigens niet helemaal terecht omdat
die personen meerder kanten hebben. Ik voel meestal
alleen de kant die ik (onbewust) wil voelen van zo'n persoon.

BerichtGeplaatst: 10-01-2005, 16:03:00 
Groentje
Groentje

ik voel sneller dat mensen verdrietig zijn dan dat ze gelukkig zijn, ik kan iemand aankijken die ik helemaal niet ken en dan gewoon ontzettend veel pijn voelen alsof ik zelf iets ergs heb meegemaakt

ik was met oud en nieuw gezellig op stap en voelde me oppeens verdrietig en toen ik me omdraaide zat daar een jongen op een stoepje stiekem te huilen, ik ben toen naar hem toe gegaan en hij vertelde dat hij zijn familie miste, en dat hij zich heel erg alleen voelde, ik heb toen nog even met hem gepraat en toen ging het wel weer met hem en mijn gevoel van verdriet werd ook weer minder! ik heb alleen nooit geweten dat dit ook telepathie is :oops:

mijn vriend zegt dat ik altijd wel precies lijk te vertalen wat onze hond denkt maar of dat echt zo is dat weet ik niet hoor!
dat wat epona heeft met haar vriend dat heb ik ook maar weet niet of dit ook telepathie is of dat we elkaar gewoon zo door en door kennen??

[/b]

BerichtGeplaatst: 13-01-2005, 22:59:38 
Kabouter
Kabouter

ik heb ook un telepathie.. als ik in me bed ligt..hoor ik stemmen en die volg ik zo hoor ik wie t is..(is altijd wel bekende persoon)..ik weet dan wat er aan de hand.is ..

of als ik met vrienden gewoon aan t relaxen ben.. bijv.. een vriend van me kijkt me aan en ik weet wat hij denkt.. en dat geeft hij soort van sijntje.. en ik zeg t dan hard op.. en t klopt ook... moet er wel aan wenne :?

BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 10:15:00 
Elf
Elf

Mijn ervaringen met Telepathie zijn:

Op deze manier met mijn gidsen en soms ook entiteiten communiceren.
Met Draco (mijn baardagaam) communiceer ik op deze manier ook. Vraag bijv. of hij zin heeft in banaan en hoor dan een ja of nee in mijn hoofd. Ben er nog steeds niet helemaal van overtuigd dat hij het is, aangezien ik nog nooit eerder met dieren gecommuniceerd heb.

Ik pik soms andermans gedachten op, gebeurt niet vaak. Een keer met mijn vriend gaan zwemmen en toen hoorde ik hem zeggen dat hij me over zijn hoofd in het water wilde gooien. Ik panniekerig antwoorden dat ik niet wilde dat hij dat ging doen. Hij verbaasd, hoe kon ik dat nou weten? Zo ook bij mijn chef van mijn vakantiewerk afgelopen zomer, hoorde haar opeens zeggen:"Hee, ze werkt nu veel sneller." De desbetreffende chef had haar mond niet open gedaan stond op een behoorlijke afstand en was verder met niemand aan het praten.

Verder pik ik emoties van andere mensen en dieren op. Als mijn vriend gestrest is merk ik dit en omdat hij dicht bij is, is dat een emotie die ik dan of overneem of heel onrustig van wordt. Ook bij andere mensen die ik niet ken, kan ik hun emoties voelen van verdrietig tot verliefd. Ik weet nu gelukkig wel van wie de emoties afkomen en neem ze (op de emoties van mijn vriend na) minder makkelijk over.

Dat heb ik dus niet alleen bij mensen, maar ook bij dieren. Een paar maanden geleden zaten mijn vriend en ik s'avonds in de auto, mijn vriend reed. Het was goed donker en we zaten op een provenciale weg. Opeens zag mijn vriend in zijn koplampen een hond staan, hij vol op de remmen. Gelukkig op tijd de hond was niet geraakt, maar bleef wel mooi staan. Hij zag er goed verzorgd en tam uit en we hebben hem in de auto op de achterbank gezet. Als we hem daar hadden gelaten was hij zeker onder een andere auto gekomen. Ik voelde op een gegeven moment de paniek en verdriet van de hond. Ook al liet hij zelf niet veel blijken. Ik heb hem toen kunnen geruststellen merkte bij mezelf dat het gevoel minder werd. We zijn toen een paar huizen afgegaan niemand die hem kende en de dierenambulance kon hem pas de volgende dag ophalen. Uiteindelijk hebben we hem bij mijn vriends ouders achtergelaten. De eigenaars belde de dag daarop, mijn vriend had zijn telefoonnummer bij een paar huizen achter gelaten. Het bleek dat bij hun ingebroken was en de dief had het hek open laten staan, zo was de hond op straat terecht gekomen.

BerichtGeplaatst: 18-01-2005, 18:11:29 
Dwerg
Dwerg

Ik voel altijd mijn katten goed aan !! Zoals bij mij vorige kat hij kwam toen bij me liggen om te vertellen dat ie dood zou gaan en de volgende dag was hij onvindbaar en hebben we m doodziek in de kast gevonden en de volgende dag was hij overleden in mijn armen :cry: :cry: :cry:

Nu heb ik dat ook met mijn nieuwe kat als er iets is voel ik dat gewoon ook al ben ik op school.

Ook heb ik dat met mensen waar ik om geef als er iets is dan weet ik dat gewoon. Ik voel gewoon dat iemand een probleem heeft en weet ook wat voor probleem en begin er dan langzaam over te praten met die gene.

BerichtGeplaatst: 18-01-2005, 20:57:12 
Groentje
Groentje

mooie verhalen lees ik hier zeg
heb er zelf ook tig meegemaakt, ff denken hoor

voel zowieso veel dingen aan, gevoelens van mensen maar ook van dieren, dan vooral pijn eigenlijk, en als ik ze dan aai gaan ze precies op de plek staan of liggen zodat mijn hand op die plek zit

toen ik jong was (en nergens van wist) ging mn cavia van 8 dood, zat er uren bij maar hij ging maar niet, ik wilde niet dat ie ging (egoist, hihi)
ik ben op de grond gaan slapen met mn hand in zn kooitje en midden in de nacht werd ik wakker werd hij net koud...

paard bij ons op stal werd ingeslapen, zat op de bank voor zn stal en hij werd de stal uitgehaald om weg te gaan, ik durfde niet meer te kijken en ineens kijk ik op, hij kijkt me aan en trekt aan het touw naar mij toe, duwd zn hoofd tegen de mijne, die 3 seconde leken een uur, toen ging ie, was zo mooi, telepathie, ney denk het nie, maar in ieder geval meer...

verder oefen ik weleens met mn moeder dat we aan kleuren of cijfers denken en dan raden we ze, nouja raden, 99 van de 100 keer hebben we hem goed haha

met mn zus zeg ik vaak tegelijk hetzelfde, zo ook met vrienden en vriendinnen, die daar dus totaal nie mee bezig zijn

verders nog veel meer gehad maar schiet me ff niet te binnen, haha erg

BerichtGeplaatst: 26-01-2005, 11:11:34 
Dwerg
Dwerg

Ik heb er eigenlijk weinig ervaring mee. Ik heb 1 keer telepatisch met mijn gids kunnen praten. Heel raar maar wel heel mooi.

BerichtGeplaatst: 26-01-2005, 19:14:54 
Groentje
Groentje

Ik heb veel dat ik iemand wil bellen en dat die mij belt, of andersom.
Verder merk ik ook onmiddelijk als er iets mis is met iemand die mij dierbaar is, en dan hoef ik die niet eens te zien of horen.
Ik zou dit eigelijk wel verder willen uitwerken, als dat kan.
ZOu iemand mij kunnen vertellen hoe ik dat kan doen?

Groetjes Sjemie

BerichtGeplaatst: 24-02-2005, 21:13:11 
Kabouter
Kabouter

Afgelopen zomer was ik een paar weken bij mijn vader -mijn ouders zijn gescheiden-. We kregen op een echt gigantische ruzie, ik voelde zijn woede -ijskoud gevoel- en wilde meteen wegvluchten. Op dit zelfde moment belde mijn moeder -alsof ze voelde wat ik voelde- ze vroeg of het wel goed ging....

[/i]

BerichtGeplaatst: 27-02-2005, 14:10:37 
Kabouter
Kabouter

roos schreef:

paard bij ons op stal werd ingeslapen, zat op de bank voor zn stal en hij werd de stal uitgehaald om weg te gaan, ik durfde niet meer te kijken en ineens kijk ik op, hij kijkt me aan en trekt aan het touw naar mij toe, duwd zn hoofd tegen de mijne, die 3 seconde leken een uur, toen ging ie, was zo mooi, telepathie, ney denk het nie, maar in ieder geval meer...

ik = :cry:

BerichtGeplaatst: 02-03-2005, 10:14:20 
Ik kan soms met dieren communiceren !! Dat is best wel mooi vind ik,.. Zo had ik laatst ook door dat mijn hond pijn had,... Hij gaf me door dat hij last had van iets dat in zijn voetzool zat !! En ik kon toen zo de splinter uit zijn voetje halen voordat het ging ontsteken,...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00