Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 26-11-2024, 04:50:40

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vocht
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 16:55:06 
Groentje
Groentje

Hola Peeps,

Ik hou heeel veel vocht vast! Met name in mijn vingers, knieen en enkels.

Ik ben hier ook mee naar de huisarts geweest en ik moest bloed prikken om te kijken of mijn nierfuncties, bloedwaarden en schildklieren goed waren. De uitslag was goed ik ben zo gezond als een vis ( hum). Hij heeft geen verklaring voor het vocht en dus ook niet hoe ik eraf kom. Ik moet zeggen dat ik wel licht overgewicht heb maar daarvoor loop ik nu bij een dietiste dus dat moet gaan verbeteren. Soms zijn mijn vingers zo opgezwollen dat ze helemaal ijn doen en rood en vlekkerig zijn. Ik heb ook wel eens gehoord dat het aan je hormonen kan liggen maar ik zie die combi niet zo. Ik drink wel 2 liter per dag waarvan minstens 1 liter water dus daar kan het naar mijn ( en de dietistes mening ) niet aan liggen.

Heeft iemand enig idee? soortelijke ervaring of misschien wel de gouden tip?

xx SuuS

Berichtenonderwerp: Re: Vocht
BerichtGeplaatst: 24-01-2007, 19:15:03 
Feniks
Feniks

Hmm, mijn moeder heeft het een hele tijd gehad. Ze had best wel erge overgewicht, maar ze kon nooit afvallen. Van alle dieeten werd ze dikker. Ze had plastabletten (Ik weet niet of je dokter het daar nog over heeft gehad) en daarmee was het vocht vasthouden wat minder. Ze heeft altijd een heel erg hoge bloeddruk gehad, en na het zoveelste dieet kwam ze erachter dat die ineens heel erg is gezakt. Ze at geen gluten meer. Een glutenallergie dus. Misschien eens iets voor jou om een allergietest te doen? Hebben ze dat eigenlijk al gedaan? Gluten moet je testen dmv een biobsie, en die is niet prettig en al helemaal niet goedkoop. Wel kun je veel makkelijker testen of je een glutenallergie hebt, namelijk gewoon eens een maand op rijstwafels gaan leven. Alles waar tarwemeel in zit mag je dan niet hebben. Ik heb geen flauw idee of dit zal werken bij jou, misschien zou je dat eens aan je huisarts kunnen vragen. Die zou al je vragen zo moeten beantwoorden. Plastabletten helpen iig bij het vasthouden van vocht.

Succes ermee! Liefs, Karen.

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 11:28:46 
Kabouter
Kabouter

je zegt dat je twee liter per dag drinkt waarvan minstens de helft water...wat is de andere helft?
stel dat dit koffie zou zijn....dan zou dit namelijk die andere helft water als sneeuw voor de zon laten verdwijnen..

probeer dagelijks 2 liter WATER te drinken...ik hoor weleens dat water water kan oplossen...

ik zal nog eens verder zoeken/denken voor je :)

BerichtGeplaatst: 25-01-2007, 11:41:15 
Groentje
Groentje

ha hallo,

in ieder geval al tot zover bedankt voor de reacties ik ga het zeker allemaal proberen. Van de 2 liter die ik minstens per dag drink zijn er 2 kopjes koffie... Ik mag van mijn dietiste ook niet meer koffie.. helaas haha. De rest is kruidenthee of gewone thee en vaak 1 glaasje light frisdrank savonds... dus volgens mij valt het wel mee.. Water drinken vind ik wel heeeeel moeilijk...

xx

BerichtGeplaatst: 27-01-2007, 20:53:32 
Kabouter
Kabouter

light drankjes en 'normale thee'(waar vaak ook wat cafeine in zit) werken het wel een beetje tegen...maar minder erg dan koffie..

Maar water drinken is ook erg moeilijk. Je moet het jezelf echt aanleren...maar als je het dan eenmaal doet is het bijna verslavend en in het begin wilde ik alleen maar meer...leek wel of ik meer dorst kreeg!

ik weet verder niet zo veel tips omdat het vocht op plekken zit die mij niet zoveel zeggen....
je kan vochtafdrijvende voeding tot je nemen of kruiden...sla,komkommer ...etc.

ik denk dat je met googelen heel ver komt als je wil weten wat je dan kan eten enz.

succes!

als ik meer weet hoor je t :)

BerichtGeplaatst: 23-05-2007, 21:25:51 
Kabouter
Kabouter

Hej DaMiaN!

Misschien heeft het nog een andere oorzaak. Ik las laatst in de Indische Kamasutra (:P) dat mensen die makkelijk vocht vasthouden, ook emoties vasthouden. Daarmee wordt bedoeld dat je moeite hebt met loslaten, het laten gaan van dingen.

Naast bewuster omgaan met je voeding, wat je duidelijk doet, zou je dus ook daar eens naar kunnen kijken. Zelf heb ik er ook een beetje last van, en toevallig klopt die beschrijving van hierboven bij mij :)... Ik hoop dat je er wat mee kan!

Liefs Suusie

BerichtGeplaatst: 24-05-2007, 09:10:57 
Reus
Reus

@Karen
Mijn oma houdt ook veel vocht vast en heeft dus plaspillen van haar arts gekregen. Ze moet wel vaak naar het toilet, maar het helpt wel, dus lijkt het me fout dat het helpt vocht vast te houden :roll:.

BerichtGeplaatst: 24-05-2007, 10:09:37 
Feniks
Feniks

Haha, dat bedoelde ik ook niet.
Ik had meer het idee dat plastabletten helpen het vocht weg te halen.

Ik weet hoe het voelt, ik heb het ook soms. Niet zo fijn.. Ben je al wat verder gekomen eigenlijk?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00