Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 13:09:45

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: een ideetje
BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 19:59:54 
Power Moderator
Power Moderator

Heey Lonneke :)

Lijkt me een gaaf idee! Ik zou zo'n boek sowieso graag willen lezen!
Wilde je het zelf gaan schrijven of bestaat het dan alleen uit verhalen van jongeren?
Iig een erg leuk idee :)

[x] Julia

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 20:18:29 
Elf
Elf

meerdere verhalen zijn leuker, maar idd een leuk idee :)

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 21:06:41 
Reus
Reus

Is inderdaad een heel gaaf idee, heb k me ook al eens bedacht, want ook ik ben zo'n boek nog niet tegen gekomen. Ik denk inderdaad dat verschillende verhalen van 'spirituele jongeren' erg leuk zou zijn! En welke plek is beter om die verhalen te verzamelen dan dit forum?!! :lol: *stuiter stuiter* Ik ga eerst proberen m'n eigen nieuwste manuscript uitgeverijen aan te smeren :roll: hahaha *lol* *uitdaging*

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 21:54:08 
Groentje
Groentje

ik zou wel interesse hebben in zo'n boek. Lijkt me ook leuk om mee te werken. Alleen heb ik nu niet veel spectaculairs te melden op spiritueel gebied... Nou ja, dan kan ik helpen met het redigeren van de teksten (mocht het eventueel nodig zijn om spelfouten eruit te halen of wat aan de zinsbouw te schaven :lol: )

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 22:16:34 
Groentje
Groentje

Goed, dan hebben we een deal! :wave: Misschien nog iemand voor de illustraties en het boek is klaar!

BerichtGeplaatst: 01-02-2007, 09:24:44 
Feniks
Feniks

Ikkeikkeikkeikkeikkeikkeikkeikkeikkeikke :D
Ik vind het een heel erg gaaf idee! Ik denk ook wel dat er heel veel jongeren zijn die wel een gave hebben, maar niet weten wat ze ermee moeten of denken dat ze de enigste op de wereld met die gave zijn. Ik denk, dat als er zo'n boek wordt uitgegeven, jongeren waarvoor dit nieuw is zich beter kunnen voorstellen hoe en wat. Ik denk dat ze er sneller met mensen over zullen praten en het niet zullen beschouwen als "vreemd". Ik bedoel, het is spannend om te lezen, en het is iets totaal anders!

Super idee! Ik wil wel meehelpen voor een verhaal, maar moet er niet eerst een voorstel worden gedaan bij zo'n bedrijf ofzo?? Gewoon voor de zekerheid..

Liefs :D

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 07:05:16 
Nimf
Nimf

sorry, verkeeerd gegaan

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

Laatst gewijzigd door DT op 02-02-2007, 07:07:43, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 07:06:31 
Nimf
Nimf

Ik ben er wel van overtuigd dat er belangstelling voor een dergelijk boek zal zijn.

Een (korte) inleiding, misschien hier en daar tussenstukjes die meer inhoudelijk zijn en daarnaast VOORAL stukjes geschreven door en voor jongeren over hun eigen spiritualiteit vind zeker een plaats op de markt.

Ik begrijp uit het verhaal dat het niet de bedoeling gaat worden dat 1 iemand of een hele groep er rijk van gaat worden maar dat het meer uit idialistisch oogpunt geschreven en uitgegeven word. Dan zal het ook niet te duur worden ...
Als schrijvers ook nog eventuele ondersteunende plaatjes met hun schrijfsel meesturen ...

Miep verzamelt de verhalen ????

Tja ...
je hebt al een paar schrijvers,
je hebt iemand die wil redigeren op taalfouten e.d. ...
het boek is al bijna klaar ... (positief denken)

ik wil de lay-out wel doen en de 'uitgave' verzorgen als het geheel klaar is.

Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 10:27:44 
Elf
Elf

Om mee te schrijven heb ik geen interesse. Ben op het moment iets te druk met allerlei andere schrijfactiviteiten.

Het idee vind ik wel leuk. Kan jullie op zich wel wat tips geven.

Weten jullie al welke uitgever jullie willen benaderen? Een tip is om in ieder geval eerst te kijken wat voor soort boeken er door die uitgever uitgegeven worden en of dit idee er wel in past.

Ik zie dat er al ideeen zijn voor illustraties er in, een lay-out maken e.d. Uitgevers zitten er niet op te wachten als dit allemaal al geregeld is. Het liefst willen ze alles (behalve het schrijven dan) zelf doen, dat is ook hun werk.

Je hebt ook een andere soort uitgever, naast de reguliere. Een POD (publishing on demand) uitgever. Deze zijn minder kritsch wat betreft de uit te geven boeken. Bijna elk boek willen ze wel uitgeven. Wat hier wel bij is, is dat je hier wel alles zelf doet tot de verkoop aan toe. Hun plaatsen het boek in hun webwinkel en drukken een exemplaar zodra daar een order voor is.

Boekenbent is een voorbeeld van zo'n uitgever wat goed aangeschreven staat. Waar je wel op moet letten. Er zijn pod uitgevers die van tevoren geld van je vragen om je opdracht te verwerken je krijgt hiervoor een stapel boeken thuisgestuurd. Dit geld voor het eigen beheer uitgeven die je bij een pod uitgever vindt, het pod is kost volgens mij geen geld. Even van tevoren alles goed van binnen en buiten lezen, voordat je iets doet. Naast boekenbent zijn er nog meer pod's. Dit is er eentje waarvan ik verschillende mensen die hun boek bij hun hebben laten drukken gehoord heb dat hij heel goed is.

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 10:33:47 
Elf
Elf

Het verhaaltje hierboven wilt trouwens niet zeggen dat jullie geen gewone uitgever aan kunnen schrijven. Als jullie het liefst alles zelf willen doen zou het zo kunnen.

Je kunt altijd een aantal uitgevers, die meerdere boeken over het spirituele, hebben uitgegeven aanschrijven. Ook al is het alleen maar met de vraag of ze er interesse in hebben. Het is idee is leuk en ik denk dat er best wel markt voor is.

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 16:52:08 
Nimf
Nimf

De opmerkingen van Isis zijn volkomen correct.

Ik heb namelijk zo'n uitegevrij die UITSLUITEND boeken uitbrengt (min of meer on-demand, er ligt doorgaans wel een kleine voorraad).
De boeken die ik uitbreng zijn in ieder geval niet de doorsnee boeken maar boeken op het gebied van niet-reguliere gezondheidszorg, spiritualiteit, en andere (niet zweverige) onderwerpen. Ook scripties die omgewerkt zijn tot boek, neem ik in mijn collectie op.

Vandaar dus ook dat ik de lay-out aanbied, die kan ik in samenspraak met de auteur(s) zelf bepalen.

Op het moment dat er meer vraag komt, komen doorgaans ook groetere uitgeverijen in beeld en geef ik het boek (weer in samenspraak met de auteur(s) door aan een grotere uitgever.
In ieder geval heb je dan al je ISBN geregeld, opname in de centrale bibliotheek en vastlegging van je copyright.

Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 19:08:14 
Dwerg
Dwerg

Leuk idee!

Ik zit te denken, als je het met meerdere schrijft en het echt gaat verkopen moet er wel een soort "contract" komen voor de verdeling van eventuele winsten. Of je kan met elkaar afspreken om het geld naar een goed doel ofzo te doen. Ik zou iig iets zwart op wit zetten voordat je begint om eventuele problemen te voorkomen.
(het gaat wel niet om de winst maar als je het met zijn allen schrijft is het niet de bedoeling dat er bijv 1 met de winst ervandoor gaat).

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 20:27:53 
Dwerg
Dwerg

Een titel (of is die al bedacht?)

"Verhalen van Spirituele Jongeren". Deel 1 (er volgen er nog meer.......:P ).

Nou ja, lag voor de hand.

Groet, Thijs

* Notice and remember your dreams.

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 21:19:35 
Nimf
Nimf

Even voor de duidelijkheid: Ik heb aangeboden mee te helpen met de 1e opzet en uitgave omdat ik hier nu eenmaal rondhang.
Uiteraard tot er belangstelling komt vanuit grotere uitgeverijen.
Maar dat betekend niet dat het via mij moet lopen.
Het staat jullie natuurlijk vrij andere uitgevers te benaderen en/of met een andere uitgever in zee te gaan.

Wat betreft de opmerking van Rian_: Ik geef uitsluitend werk uit dat een idealistische basis heeft. Daarbij gaat het niet om winst maar om het beschikbaar stellen aan de wereld van werken. De kostprijs wordt zodanig berekend dat het de productie (druk en bindkosten) en eventuele verzendkosten dekt. Er wordt dus helemaal geen winst gemaakt.

Zou je met een uitgever in zee gaan die wel winst maakt is het inderdaad heel erg verstandig om vooraf vast te leggen hoe de winst verdeeld word.
Dat moet je zelf (als auteurs) doen want de uitgever wil doorgaans maar 1 of in ieder geval een heel beperkt aantal mensen waarmee ze te maken hebben.
Vastleggen dat de winst naar een goed doel gaat is uiteraard een ander en uitstekend idee.

Nico

Wederom Nico,
Stop met dat hoofdletter gebruik,
ik heb je al eerder gewaarschuwd,
dit is de laatste keer.
Als je dingen schuin zet of onderstreept zijn ze ook duidelijk.
Okay?
M.V.G Powermoderator Nymphomaniac Phantasy

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 02-02-2007, 21:31:11 
Dwerg
Dwerg

DT schreef:
Even voor de duidelijkheid: Ik heb aangeboden mee te helpen met de 1e opzet en uitgave omdat ik hier nu eenmaal rondhang.
Uiteraard tot er belangstelling komt vanuit grotere uitgeverijen.
Maar dat betekend NIET dat het via mij MOET lopen.
Het staat jullie natuurlijk vrij andere uitgevers te benaderen en/of met een andere uitgever in zee te gaan.

Wat betreft de opmerking van Rian_: Ik geef uitsluitend werk uit dat een idealistische basis heeft. Daarbij gaat het NIET om winst maar om het beschikbaar stellen aan de wereld van werken. De kostprijs wordt zodanig berekend dat het de productie (druk en bindkosten) en eventuel;e verzendkosten dekt. Er wordt dus helemaal geen winst gemaakt.

Zou je met een uitgever in zee gaan die wel winst maakt is het inderdaad heel erg verstandig om vooraf vast te leggen hoe de winst verdeeld word.
Dat moet je zelf (als auteurs) doen want de uitgever wil doorgaans maar 1 of in ieder geval een heel beperkt aantal mensen waarmee ze te maken hebben.
Vastleggen dat de winst naar een goed doel gaat is uiteraard een ander en uitstekend idee.

Nico

Fijn dat je even laat weten dat het niet om winst gaat want dat had ik niet uit je verhaal begrepen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00