Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:05:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15-08-2006, 11:15:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Waarom je depressief wordt van alcohol en drugs

De hele natuur is ingesteld op evenwicht. Dat geldt voor ons ook. Balans is erg belangrijk.
Ons lichaam streeft onder andere naar een evenwicht tussen de dopamine en de serotonine.
Dopamine en serotonine zijn allebei hersenstofjes die als boodschappers een belangrijke rol spelen in de communicatie tussen hersencellen. Als dopamine en serotonine is balans zijn, ben jij zelf ook in balans en zit je lekker in je vel:

Dopamine -----=------ Serotonine

Alcohol en drugs hebben een zeer negatieve invloed op het bovenstaande evenwicht tussen dopamine en serotonine. Door alcohol en drugs te gebruiken stijgt de dopamine, maar daalt tegelijkertijd de serotonine!! (Dat kun je vergelijken met het doorslaan van een weegschaal!)
Door alcohol en drugs te gebruiken wordt dus het evenwicht tussen dopamine en serotonine verstoord wat meteen effect heeft op het verstoren van jouw lichamelijke, emotionele en mentale evenwicht.
De stijging van de dopamine zorgt voor psychotische klachten,angst, onrust en spanning etc.
De veroorzaakte daling van de serotonine zorgt ervoor dat we depressief worden, omdat serotonine juist een belangrijke rol speelt bij onze stemming!
Wil je weer lichamelijk, emotioneel en mentaal in balans komen dan zul je dus iets kunnen doen aan je alcohol/drugsgebruik. Doorgaan met gebruiken betekent namelijk dat je ervoor kiest om je zelf steeds of nog verder uit evenwicht te brengen en je nog rotter te voelen.
Vanuit dit rotte gevoel willen mensen zich weer beter voelen en gaan weer gebruiken waardoor mensen in een vicieuze cirkel (lees: neerwaartse spiraal) terechtkomen en zichzelf feitelijk in de vingers snijden en daarmee niet alleen hun eigen herstelproces saboteren, maar ook hun eigen spirituele (groei)proces en zich zelf hiermee tekort doen. En dat kan toch niet de bedoeling zijn? Sterkte!

Liefdevolle groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-08-2006, 17:43:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Zou het dan niet goed zijn om een extra dosis serotonine in te nemen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-08-2006, 09:38:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey greyturtle,

Jij schrijft: Zou het dan niet goed zijn om een extra dosis serotonine in te nemen?

Ja, dat is ook wat veel van mijn clienten doen!!
In de vorm van een anti-depressivum. Immers de meeste antidepressiva werken in op het direct of indirect verhogen van de serotoninespiegel
Er is ook een niet-medicamenteuze manier om je eigen serotoninespiegel te verhogen op een natuurlijke wijze: middels een gezonde uitgebalanseerde voeding. In de voeding moet je dan kiezen voor voldoende K-E-producten. Dit zijn voedingsproducten die zowel veel koolhydraten als een deel eiwitten bevat. Het gaat hem dan met name om eiwitten waarin het aminozuur l-tryptofaan zit!
Vandaar dat het zo belangrijk is om gezond en regelmatig te eten, maar dat wordt door velen nog (erg) onderschat wat het verband is tussen voeding en gezondheid.

liefdevolle groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-05-2007, 19:24:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-05-2007, 16:19:30
Berichten: 6
Locatie: Delft
Dit onderwerp is wel een goeie voor mij. Al sinds ik mij kan herinneren ben ik heel erg gevoelig (hsp dus) voor veel energieen die om ons heen zijn. Op mijn 17de kwam ik in aanraking met drugs, en merkte dat ik door het gebruik hiervan mezelf beter voelde en kalmer in mijn hoofd. Maar na 2 jaar sloeg het totaal om. Ik werd er angstig van en ben een paar keer goed fout gegaan, waardoor ik zo ben geschrokken en tot op de dag van vandaag nooit meer iets van drugs heb aangeraakt. Maar nadat ik ben gestopt begon de ellende pas echt. Constante druk op de borst en alsof er iemand continu me keel dicht kneep. Onwijs overgevoelig ook. Het lijkt wel alsof ik veel gevoeliger ben geworden na die periode van drugs. De dokter zei dat ik hyperventileerde en daardoor een paniekstoornis had ontwikkeld. Ook kreeg ik medicatie maar die heb ik nooit genomen. Laatst las ik eens ergens dat ex xtc gebruikers een serotoninevergiftiging kunnen krijgen en daardoor dus angsten en depressive gevoelens kunnen krijgen. En nu lees ik ook dit soort dingen van nico. Het zou best kunnen dat zoiets ook de oorzaak zou kunnen zijn van mijn klachten. Zou ik mij hierop ook kunnen testen nico? Kun je mij wat verdere info erover geven? Ik zou graag willen weten of de oorzaak van mijn klachten veroorzaakt zouden kunnen zijn doordat ik gewoonweg veel gevoeliger ben geworden, of dat het puur komt omdat bepaalde stoffen nog totaal ontregelt zijn in mijn hersenen. Andere mensen nog suggesties of tips? Ikzelf heb in elk geval 1 heeele wijze tip.........begin nooit met drugs of ga er absoluut niet mee door als je dit al doet. Je zal je best beter voelen, maar ooit barst de bom en dan kan het goed fout gaan!!!!

Groetennn, Ryan


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-08-2007, 20:38:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Over welke soorten drugs praten we hier?
soft-harddrugs?

Dat is nl nogal een bepalende factor voor m'n mening...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 08:45:24 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-05-2007, 16:19:30
Berichten: 6
Locatie: Delft
In mijn geval praat ik eigenlijk over allerlei soorten drugs.....
amphetamine, mdma, cannabis, cocaine. Dit is wat ik gebruikt heb en waardoor mijn klachten waarschijnlijk zijn ontstaan. Eigenlijk ook raar dat ik vraag of mijn klachten hebben kunnen ontstaan door de drugs geruik....als ik zo mn lijstje van gebruikte drugs bekijk en de hoeveelheden, dan is het denk ik niet zo gek dat ik al die klachten krijg.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 09:41:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Ik denk dat het van de persoon afhangt en het doel waarvoor het gebruikt word.

Als je sterk in je schoenen staat, psychisch gezond bent en de juiste maatregelen neemt. Waarom niet?
Je hebt geestverruimende en verdovende middelen.
Als je al depressief bent en je neemt een geestverruimend middel. Ja dan kan je er van uitgaan dat het nog erger word.
Heb je veel spanning die je niet kwijt raakt en blokkeert dat je energie, dan kan een blowtje net dat zetje geven.

Ik heb een probeerperiode achter de rug. En ben eruit wat ik wel en niet wil.
Maar het belangrijkste het heeft me geleerd wie ik ben en wat ik zo ongeveer kan.
Ik heb een periode intensief MDMA gebruikt. De eerste avonden waren zwaar. Emoties, vragen, blokkerende chakra's. Toen kwamen de antwoorden in dromen en vlak voor ik sliep. Ik ben een dagboek gaan bijhouden wat ik begon te weten over mezelf en anderen. En met dat boek heb ik de basis gelegd wat mijn doelen zijn en waar ik heen wil.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 01:59:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
hallo, heb de verhalen gelezen..
en ik wou nog even wat zeggen!
als iemand drugs gebruikt, staat hun aura natuurlijk open..
en kennen er gemakkelijk entiteiten inkomen en erin blijven..
misschien worden mensen daarvan 'depressief'?
maar dat is mijn mening :)
wat denken jullie?

groetjes tamara


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-11-2007, 11:00:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo Tamara,

Ik snap wat je bedoelt. Biochemisch gezien heeft het puur te maken met een uit balans raken van de dopamine-serotonine spiegel. Door alchohol en drugs te gebruiken stijgt de dopamine en daalt tegelijkertijd de serotonine. Dat laatste veroorzaakt depressieve gevoelens.

Spiritueel gezien is het een iets ander verhaal. ALs je gaat kijken naar de chakra's, dan zou je kunnen zeggen dat door alcohol en vooral door drugsgebruik je kroonchakra uit balans raakt waardoor mensen psychotisch en/of depressief worden. Vaak is er tevens sprake van een geblokkkeerd wortelchakra(basischakra) en zijn mensen niet goed geaard, waardoor mensen snel uit balans raken. En een geblokkeerd wortelchakra heeft directe gevolgen voor de doorstroom van energie naar de bovenliggende chakra's. Vooral de manipura, het derde chakra, krijgt dan te weinig energie, waardoor mensen nauwelijks of maar weinig levenslust ervaren en dus gevoelens van depressie bemerken.
Dus wanneer je zelf depressief bent, zul je moeten stoppen met alcohol en drugs en zul je in balans komen door aandacht te besteden aan het in balans brengen van zowel je kroonchakra als je wortelchakra.
verder zal je ook op je voeding kunnen letten, want uit onderzoek is gebleken dat voeding en gezondheid een direct verband met elkaar hebben.

Liefdevolle groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl