dreamerkaren schreef:
Ik schilder veel, en ik ga in september ook met de kunstacademie beginnen. Eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik mijn inspiratie vandaan haal. Vaak dan begin ik gewoon. Ik zal eens een opsomming proberen te maken.
- 1 schilderij van mij was een herrinnering, die ik vastlegde. Hij paste precies in de opdracht die ik kreeg.
- Ik heb ook een serie van 5 schilderijen gemaakt over de maatschappij. Dit is een heel erg breed onderwerp, daar kun je goed over schilderen.
- Nouja, ik heb erg veel opdrachten van school gekregen, die zijn vaak goed om nieuwe technieken uit te proberen. Deze opdrachten zijn gelijk een goed beginpunt om inspiratie op te wekken.
- Dan kom je automatisch uit op nieuwe technieken proberen. Ik weet niet met wat voor verf je schildert, maar je kunt erg veel uitproberen. Je kunt bijvoorbeeld fijn schelpenzand door acrylverf mengen, en zo de meest gave abstracte werken maken. Ook kun je aquarellen, schilderen met inkt en schilderen met plakkaat- acryl- of olieverf. Als je schilderen echt leuk vindt en hier je grote hobby van wil maken, dan mag het ook bestwel wat kosten. En zoveel kost het nog niet, als je nagaat hoeveel schilderijen je uit een paar kleuren verf kan halen.
- Van andere kunstenaars kun je vaak veel inspiratie krijgen. Ik probeer hiermee niet te zeggen dat je het moet namaken, maar je kunt hier vaak je eigen idee uithalen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes ermee!
Hoi hoi,
wat gaaf dat je naar de kunstacademie gaat!
Mag ik vragen naar welke?
(Stiekem vraag ik het omdat je best dicht bij mij in de buurt woont -Hengelo-).
Die tweede opdracht die je noemt, over de maatschappij lijkt mij erg interessant! Misschien dat ik het ook ga proberen.
En wat school betreft, ik zit daar niet meer op, (begin pas in augustus, na een jaar er tussen uit te zijn geweest) maar inderdaad daar deed ik nog wel eens ideeen op. Hopelijk volgend jaar ook weer, ikzelf denk dat de opleiding (kunst en cultuur) mij op veel nieuwe ideeen brengt (dmv opdrachten etc.), dus nog even afwachten daarmee.
Verder schilder ik vooral met olieverf, acrylverf, Oost-Indische inkt en waterverf, ik meng ze wel eens samen en je krijgt er erg mooie resultaten mee!
Dankjewel!