Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:59:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Grey Aliens.
BerichtGeplaatst: 17-12-2008, 15:06:09 
Feniks
Feniks

Citeer:
Maar alle gekheid op een stokje: eerst waren het gewoon aliens , nu komen ze ook al in kleuren en zijn er goede en kwade aliens en ga zo maar door. Geeft me toch een gevoel van in een slechte SF-film terecht te zijn gekomen

Dan raad ik je aan Terry Pratchet eens te lezen met zijn discworld boeken. Dat zijn pas aliens ;)

Ik houd van absurdisme :)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 17-12-2008, 15:11:44 
Reus
Reus

Bedankt voor de tip, Truitje.

Maar Nico, het is toch ook net zo met mensen: ze komen in goed en kwaad, en in verschillende kleuren! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 17-12-2008, 15:58:31 
Nimf
Nimf

hehehe, inderdaad.
Was niet helemaal doordacht van me.

Maar om nu (als kwaadaardige aliens) die enorme reis te maken om deze Aardkloot te gaan veroveren ...
Ik weet het niet hoor.
Of om (als goedwillende alien) die enorme reis te maken om deze Aardkloot te gaan redden ...
Vind ik al even onlogisch.

Maakt me overigens niet uit welke kleur ze hebben. Wat me wel opvalt is, dat de kleur blijkbaar aangeeft of ze goed of kwaadschiks komen. Nu denken sommige groeperingen hier op Aarde ook zo over menselijke kleurvarianten (zoals de KKK doet) maar daar is weinig onderbouwing voor te vinden lijkt me.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 17-12-2008, 22:59:04 
Groentje
Groentje

Ikzelf heb ook zwaar mijn twijfels over deze theorieen, maar ik moet zeggen dat ik na het lezen van boeken over Heilige Geometrie/Dimensies/Conspiracies alles tot dusver open houd!

DT, je wilt zo graag bewijzen? Misschien bestaat er uiteindelijk geen pure waarheid om te controleren.. (Eye of the beholder verhaal/View from nowhere etc.)

Misschien eens een boek lezen van Bob Frizell, of over Drunvalo of Stitchin.. staan dingen in die alles wel meer in het plaatje doen passen..
Of het 100% te controleren is is een tweede

BerichtGeplaatst: 18-12-2008, 10:30:50 
Nimf
Nimf

Dag Soulfood,

ik wil best mijn opties open houden.
Boeken over van alles en nog wat werk ik door maar ik moet zeggen dat juist de boeken over aliens over het algemeen het minst steekhoudend zijn en het minst passen en de evntueel beschikbare mogelijkheden.
Schrijvers genoeg die een heel boek vol kliederen met "informatie" die door de lezer maar klakkeloos aangenomen moet worden en daarna gebruikt wordt om te 'bewijzen' dat aliens bestaan, er aan komen, gevaarlijk zijn, of juist niet, of ...

Kijk, ik ga er van uit dat aliens, als ze hier komen (dat ze bestaan heb ik geen twijfels over) tastbaar zijn en niet een geloof vormen. Zoals ze nu in allerlei boeken gepresenteerd worden, moet je in ze geloven voordat ze 'waar' zijn. Tja, ... dat hebben we eerder meegemaakt en ook om die alien, waarvan we over een paar dagen de 'geboorte' vieren, zijn enorme oorlogen gevoerd en miljoenen mensen afgeslacht.
Ik wil er dus geen 'oorlog' over voeren, een ieder mag geloven wat hij wil maar voor mij ...

Citeer:
DT, je wilt zo graag bewijzen? Misschien bestaat er uiteindelijk geen pure waarheid om te controleren..

Ik hoef niet perse vaste bewijzen maar iets dat tenminste enigszins toetsbaar is of logisch lijkt me wel erg prettig.
Maar inderdaad ... er hoeft niet een enkele waarheid te zijn, ook daar houd ik rekening mee.

Citeer:
Eye of the beholder verhaal/View from nowhere etc.)

Al je hiermee doeld op de gedachte dat een ieder een eigen interpretatie heeft van hetgeen hij ziet ben ik het er mee eens maar dat maakt niet dat de een aliens ziet en de ander niet.
Hooguit kan er een 'eye of the beholder' verschil zijn in de interpretatie van beschikbaar materiaal. Maar dan blijft de vraag of die interprtetaties enige toets kunnen doorstaan.

In mijn ervaring liggen er altijd enorm mank-gaande redenaties ten grondslag aan de zogenaamde bewijsvoering voor het bestaan van aliens en daarmee de boeken die er over geschreven zijn. Als er nu eens iemand komt met een redenatie die niet gebaseerd is op een cirkelredenatie en die tenminste enige verklaring geeft over het waarom die aliens op welke wijze hier zouden komen, dan ben ik waarschijnlijk de eerste die dat boek wil lezen.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 18-12-2008, 13:27:25 
Groentje
Groentje

Persoonlijk lijkt het mij vrij logisch dat er andere intelligente organismes aanwezig zijn buiten onze planeet. Als je kijkt naar de patronen aanwezig in ons Micro/ Macro bestaan dan kunnen we zeggen dat ons lichaam een micro universum is met enorm veel verschillende soorten organisme; dit zien we ook wanneer we naar de planeet kijken. Het is zeer onwaarschijnlijk dat dit patroon zich niet voort zet in ons universum. De factoren ‘grote’ en ‘afstand’ spelen in de waarneming ervan natuurlijk een rol.

Als we kijken naar de ontwikkeling van de mensheid en onze technologie dan lijkt het mij verder logisch dat andere buitenaardse beschavingen net zo gebonden zijn aan evolutie en de aanwezigheid van natuurlijke grondstoffen om hun vooruitgang te boeken. Wellicht is het leven op de ene planeet eerder begonnen, hadden zij betere grondstoffen etc. Er spelen zoveel factoren.

Ik denk dat het correct is dat de overheid een hele grote lepel in de pap heeft m.b.t. het bevestigen / niet bevestigen van het bestaan van ET’s. Een selectieve groep van mensen is wellicht klaar om het bestaan van buitenaardse te accepteren, maar de meerderheid van de mensheid niet. Ik bedoel, als we op deze planeet kijken naar de kleine verschillen tussen de rassen en de hoeveelheid haat en racisme dat er nog leeft, hoe kunnen we dan ooit een buitenaardse beschaving accepteren die er fysiek wellicht helemaal niet uitziet zoals ons. Laat staan hoe religie, b.v. de Gristenen, er op dit moment tegenaan kijkt. Collectief is het bewustzijn van de planeet nog niet klaar. Denk aan de hysterica die zou ontstaan… dit moet onder Nationale Veiligheid vallen voor de veiligheid van jou en mij ;-)

Ik denk dat de ET’s zich in het verleden met de ‘mensheid’ hebben bemoeit en dat dit op de dag van vandaag nog steeds gebeurt. Verschillende rassen om verschillende redenen hebben zich zeker hier op deze planeet begeven. Hoe bewijs je dat een bepaald ‘ras’ bestaat? Dat gaat wellicht moeilijk, maar misschien kunnen we beter kijken naar de buitenaardse activiteit die hier op aarde gevonden is.

Dit is b.v. een zeer interessant ding om eens verder te onderzoeken; Waar of niet waar, het blijft interessant:

In de oorlog die wordt beschreven in de Mahabharata, duizenden jaren geleden, is een tekst te vinden die het gebruik van atoom wapens beschrijft. Dit was ver terug in de geschiedenis van de mensheid. Vertaling van tekst:

…Gurkha, flying a swift and powerful vimana (fast aircraft) hurled a single projectile Charged with all the power of the Universe.
An incandescent column of smoke and flame
As bright as ten thousand Suns
Rose in all its splendor…
…it was an unknown weapon,
An iron thunderbolt,
A gigantic messenger of death,
Which reduced to ashes
The Entiure race of the Vrishnis and the Andhakas.
…the corpses were so burned
As to be unrecognizable.
Their hair and nails fell out;
Pottery broke without apparent cause,
And the birds turned white.
After a few hours
All foodstuffs were infected…
…To escape from this fire
The soldiers threw themselves in streams
To wash themselves and their equipment…

Natuurlijk dachten de mensen in die tijd anders en hadden zij niet de kennis die we nu hebben. Daarom kan de vertaling wat vreemd zijn. Heel lang werd aangenomen dat deze enorme oorlog waar honderden duizenden personen aan deel namen nooit had plaats gevonden. Nu is er een wetenschapper die de vallei waar deze enorme veldslag heeft plaatsgevonden heeft gevonden. Andere wetenschappers van verschillende universiteiten hebben samen met hem onderzoek gedaan en een van de interessante dingen die ze hebben gevonden zijn hoge niveaus van straling op de vallei wanden. De conclusie was dat er hier heel lang geleden iets heeft plaats gevonden wat met de technologie van die tijd onmogelijk moet zijn geweest. Wie kan mogelijk toegang hebben gehad tot die technologie? We hadden in die tijd geen vliegtuigen of raketten, het bewustzijn was niet zover om zoiets te kunnen snappen. Er wordt bijna altijd gesproken over de Goden die destijds op Aarde waren. Wie waren die Goden?

Wat meer links naar het Mahabharata verhaal:

http://www.hitxp.com/in/06112005.htm

http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 210AAhsnNV

Er zijn heel veel aanwijzigen van de aanwezigheid van buitenaardse activiteit hier op aarde in boeken en teksten die vaak onder de term 'secret / alternative archaeology' vallen.

Het boek The Wars of Gods and Men geschreven door Zecharia Sitchin is een aanrader.

Verder is er een groot gat in de tijdlijn betreffende de evolutie van de mens en waarom we opeens zo slim waren en technologie hadden. De wetenschap weet het niet.

Anyway, er is genoeg ‘out there’ dat naar mijn mening bewijst dat er buitenaardse activiteit aanwezig is geweest op onze planeet en wellicht nog steeds is.

BerichtGeplaatst: 18-12-2008, 14:47:47 
Reus
Reus

Met een aantal punten ben ik het met je eens, Higher Balance.

Echter, deze interpretatie van een stuk klassieke literatuur vind ik toch een beetje... hoe zeg je dat? Deze interpretatie kan alleen staan als men aanneemt dat deze teksten zijn geschreven als waren ze geschiedkundig. Wie zegt dat ze dat werkelijk zijn? Dat men erin gelooft is van geheel andere strekking. En dat verhalen in de loop der tijd verder en verder uitgebouwd worden is niets nieuws. Ik ben hier dus sceptisch over.
Net als de atoombominterpretatie van de vernietiging van Sodom en Gomorra. Sommige archeologen menen deze steden gevonden te hebben, en het is in die gevallen zeer waarschijnlijk een vulkaan kunnen zijn die ze vernietigd heeft. Toch, als je de bijbelverzen leest, valt het gemakkelijk als nucleair geweld te interpreteren.

Citeer:
Verder is er een groot gat in de tijdlijn betreffende de evolutie van de mens en waarom we opeens zo slim waren en technologie hadden. De wetenschap weet het niet.
Welk gat? Ik heb genoeg geschiedenisboeken gelezen waarin ik dat gat niet terugvind. Opeens slim? Ineens technologie? Wat versta je onder die begrippen? Een vuistbijl aan een lange stok, speer genaamd, was toentertijd al technologische innovatie ten top. Dat we er geen originele geschriften over hebben, over die oudste tijden, wil niet zeggen dat dingen als taal en ontwikkeling er nog niet waren. Ik ben oprecht benieuwd wat dat gat is.

BerichtGeplaatst: 18-12-2008, 20:03:37 
Reus
Reus

Intresante discussie al vraag ik me af of dat er meer mensen zijn die moeite hebben met het betreffende taalgebruik haha! :roll:
Maar goed ik snap wel waarom men hier een discusie over opent op dit forum omdat mijns inziens de mensen die hier forummen wellicht meer 'open' staan voor dit soort zaken!Maar goed persoonlijk geloof ik er ook niet zo in dat er daadwerkelijk zoiets als buitenaards leven in de trant van een -soort van aliens- zou bestaan!Er zijn -mijns inziens- idd nog nooit geen harde bewijzen geleverd,echte concrete bewijzen.En zodra je die niet hebt op geen enkele manier dan word het uberhaupt wel erg lastig lijkt mij om ergens in te geloven...

BerichtGeplaatst: 19-12-2008, 10:54:07 
Groentje
Groentje

Vyumae, ik geef je gelijk betreffende de boekwerken en geschiedkundigheid aanname. Je begeeft je idd nog altijd op glad ijs. Wat ik dan wel weer als een verdediging kan opgeven is dat verschillende beschavingen vaak toch wel overeenkomstige verhalen hebben in hun ancient geschiedenis.

Dit is wellicht nog een aanrader: Forbidden Archeology by
Michael A. Cremo

Over dat gat in de tijdlijn, mijn excuus dat ik daar een beetje vaag over bleef, maar lees eens de eerste paar pagina's in dit PDF boek:

Sitchin 12th planet

BerichtGeplaatst: 19-12-2008, 16:58:00 
Reus
Reus

Ik heb wat gelezen van het boekwerk, en heb daarna de volgende punten van kritiek opgesteld, die niet al te moeilijk zijn:

1. Er is inderdaad discussie omtrent het fossielverslag, en dus over de evolutietheorieën. Dat is echter niet alleen met betrekking tot de mens, maar met betrekking tot al het leven op aarde. De theorie van Darwin is ook niet meer dan een theorie, weliswaar goed onderbouwd. Wel worden er nog steeds nieuwe ontdekkingen gedaan, en gebrek aan archelogische vondsten is in deze geen reden om te wijzen naar goddelijke buitenaardse voorouders.
2. Alles wat de homo sapiens kenmerkt, ook het uiterlijk, is niet zo zwartwit als hier geschetst wordt. Dat is alleen het schoolboekidee (ook het uiterlijk van andere rassen komt vaak uit de pen van kunstenaars). Over het vermogen tot taal is recentelijk een ontdekking gedaan: dat een tak van aapmensen een genenafwijking ontwikkelde waardoor de gebruikelijk grote kaakspieren kleiner werden, waardoor de kaken niet alleen anders bewogen kunnen worden, maar ook dat de hersenpan meer ruimte kreeg om te groeien (en voor taal is immers intelligentie nodig).
3. De Sumerische staten, net als alle omringende Semitische culturen, ontstonden evenmin van de ene op de andere dag, en Sumerië was niet zaligmakend, als was alles in een keer uitgevonden. Onzin. De Babyloniërs voegden er aan toe, de Assyriërs daarna, de Perzen, Indiërs, Joden, Egyptenaren enz. enz. Er bestaat wel degelijk een ontwikkelingslijn. En al zou het een culturele revolutie zijn van de mens, dan blijven nog die duizenden andere volkeren ter wereld over die een dergelijke ontwikkeling niet kenden. Was dat wel zo, dan zou ik inderdaad willen overwegen dat er een uitheemse weldoener om de hoek kwam kijken.
4. De oude geschriften, waar onnoemelijk vaak naar verwezen wordt, zijn oud en uniek, dat is zondermeer waar. Dat vele in hetzelfde werelddeel ontstonden is echter wel typisch. Culturele stimulatie en kruisbestuiving zou ik het willen noemen, d.w.z. dat het ene volk het andere iets levert en andersom, waardoor een algeheel hoger niveau gevormd wordt. Bedenk wel dat alle oude midden-oosterse culturen waarnaar verwezen wordt een en dezelfde volksstam zijn: semieten. Dit geldt ook voor de Egyptenaren.
Of waren de Semieten soms de lievelingen van de Goden? Betwijfel ik, aangezien er wel verschillende religieuze visies bestonden, en de Joden naar mijn idee de enigen zijn die verwijzen naar de ene God en het verhaal van Noach, de neergedaalde engelen etc.
5. Dat een gebouw als een piramide ontzagwekkend is, vind ik absoluut, maar dat is de Nachtwacht van Rembrand is dat ook. Dat er geen bouwinstructies bewaard zijn gebleven is jammer; van de Chinese muur zijn ze er gelukkig nog wel, anders konden die ook nog wel eens door Goden neergezet zijn...
6. De Twaalfde Planeet: hoe kan daar intelligent leven ontstaan? Deze aardklomp zal dermate ver van de zon verwijderd zijn dat er teweinig warmte en licht is om menselijk leven mogelijk te maken. Tevens is de kans klein dat er überhaubt een aardklomp rondzweeft, aangezien de zwaardere materie in een zonnestelsel naar de kern schuift. Vandaar dat alle aardplaneten in het centrum zitten, en de gasreuzen erbuiten. Dat Pluto een planeet is, staat nog altijd ter discussie, en als het een planetoïde is, dan is deze niet stabiel genoeg, niet groot genoeg om leven in stand te houden. Tevens is er in die regionen zeer veel activiteit van asteroïden en ander onplezier...
7. Stel dat er een Twaalfde Planeet is, en stél dat er intelligent leven ontstaan is, waarom zouden ze dan naar de aarde komen en er mensen voorbrengen? Een kosmische grap, net als het bouwen van een piramide? En waarom vertrekken ze daarna weer, om nooit meer terug te komen?
8. N.a.v. punt 7: stel dat ze naar de aarde gekomen zijn, ooit op een goeie dag, dan nog blijft het punt dat de oude geschriften hooguit een paarduizend jaar oud zijn, en dus veeeeeeeeeeel later zijn ontstaan dan de homo sapiens. Waarom? Als de mens intelligent geboren is, waarom is ie dan niet meteen begonnen met neerpennen?

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Het is niet cynisch bedoelt, maar wel nuchter en kritisch, om tot een meer helder beeld te komen.

BerichtGeplaatst: 30-12-2008, 13:04:29 
Elf
Elf

Ik krijg wel eens bezoek van deze zogehete 'grey aliens'. Ze praten echter nooit, dus ik weet niet hoe ze zichzelf noemen.
Het zijn eigenlijk redelijk neerslachtige wezens. Ik heb een enkel individu een keer geprobeerd naar 'het licht' te praten, maar zij worden op hun beurt ook weer gemanipuleerd door een ander ras. Die lui van Orion. Ik weet niet precies hoe ze heten.
Wij staan eigenlijk helemaal onderaan de piramide en dat maakt ons best wel sneu. Tegelijkertijd geeft het ons ook heel veel kansen. Als wij ons spiritueel immers weten te ontwikkelen, zit de rest ook met de gebakken peren.
Voor mensen die hier meer over willen weten kan ik doorverwijzen naar Alex Collier (googlevideo). Ikzelf ga momenteel af op mijn eigen ervaring of hoor het van mijn gidsen.

Ik begrijp verder dat dit voor veel mensen als een SF-verhaaltje klinkt, maar vraag jezelf eens af, wat was er eerder: het universum met haar verschillende facetten of hollywood? het kip of het ei?

BerichtGeplaatst: 02-01-2009, 20:55:47 
Groentje
Groentje

Ik ben een keer aangevallen door greys, en zie ze ook regelmatig. Zover ik weet zijn er een paar greys die slecht zijn, en die de goede onderdrukken. Greys praten niet, ze spreken onze taal ook niet dus communiceren telepatisch doormiddel van kleuren geloof ik.

I see your true colors, beautiful, like a rainbow..

BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 10:39:54 
Moderator
Moderator

Als het aan mij ligt: je ziet ze vliegen.
Tuurlijk weet je het nooit zeker, het blijft altijd maar een beetje gokken en er is geen bewijs. Die mensen van Niburu zijn er naar opzoek en zullen iedere vliegende aardappelschil als een UFO of alien aan zien.
Wanneer er echt duidelijk bewijs is mag je het me komen vertellen. :mrgreen:

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders

BerichtGeplaatst: 18-01-2009, 17:20:26 
Elf
Elf

Seih schreef:

Dat beperkt je in je waarneming. Bewijs is een onderdeel van de oorzaak-gevolg redenering. Hapklare brokken zodat je zelf niet op zoek hoeft te gaan.
Als jij daarvoor kiest vind ik dat prima, maar bewust-zijn is anders..

BerichtGeplaatst: 19-01-2009, 16:32:17 
Dwerg
Dwerg

flowwhenyouknow schreef:
Seih schreef:

Dat beperkt je in je waarneming. Bewijs is een onderdeel van de oorzaak-gevolg redenering. Hapklare brokken zodat je zelf niet op zoek hoeft te gaan.
Als jij daarvoor kiest vind ik dat prima, maar bewust-zijn is anders..

Wat een zwakke onderbouwing van een nog zwakker argument. Als laatste redmiddel proberen al die mensen die onzinnige dingen hooghouden nog even het psychologische argument, waarbij je niet open zou zijn als je die onzin niet als zoete koek slikt.

Ook ik vind, kom maar met iets tastbaars. In mijn hoofd kunnen potentieel zoveel dingen bestaan, maar ik wil ze graag ook aan mijn moeder kunnen laten zien.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00