Citeer:
Bovendien is 'behandelen' wel even iets anders dan kunnen 'mediteren' op vervuilde plaatsen: of jij jezelf lekker afsluit van de rotzooi om je heen (in meditatie) of je juist openstelt voor je client (tijdens een behandeling) heeft nogal verschillende effecten (tenzij jij nu ook in staat bent te behandelen zonder je open te stellen, maar dan zoek ik al meteen een andere behandelaar).
Ik wist niet dat je op zoek was naar een behandelaar. Ik laat me op deze manier geen woorden in mijn mond leggen of onder druk zetten.
Citeer:
Absoluut. De vraag is alleen of hij/zij ook betrouwbaar kan behandelen want dat is iets heel anders dan 'functioneren' in de zin van bijvoorbeeld rondlopen of mediteren. DAT is juist waar het allemaal over gaat. Hoe mooi opleiders het ook vertellen en hoe prachtig de voorstellingen van behandelaars: In vervuilde ruimtes ontkom je er niet aan tijdens energetische behandelingen een stuk van de rotzooi (onbewust, onbedoeld, ongewenst) mee te nemen in je behandeling. De eerste therapeut die dat absoluut en volledig kan scheiden mag zich bij mij komen melden dan biedt ik mijn excuses aan maar tot op heden ben ik die therapeut nog niet tegen gekomen.
Ik heb jouw excuses niet nodig.
Citeer:
Behandelaars die energetisch werken weten wel dat het zo niet werkt en je absoluut niet zo eenvoudig kunt voorkomen dat er niets 'aan je plakt' door simpelweg 'goed te aarden en jezelf aan te voelen'.
Klopt maar het zegt wel altijd iets over jezelf oftewel je wordt geraakt en de cliënt wordt geraakt. Nogmaals een goede therapeut kan dat juist vertalen.
Uit de opmerking van Esha
Citeer:
Plus dat de groepen bij M&I eigenlijk nooit groter zijn dan 20 (eigenlijk nooit dan 15 geloof ik in het 2e/3ejaar), dus met z'n 30'en zou alleen bij een "kliniek" zijn (waar je je overigens vaak toch over verschillende ruimtes verplaatst...)
maak ik op dat jullie beiden van M&I komen (Esha en Stefania) en de situatie aldaar iets genuanceerder is dan jij aangeeft. Fijn dat Esha het een beetje 'in perspectief' zet maar het blijft voor mij een minpuntje voor M&I (jammer, tot op heden was het de meest veelbelovende opleiding op dit gebied en de enige die ik adviseerde). Misschien had je minder hard mogen oordelen over een complete opeiding aangezien je maar 1 feit te horen kreeg. Ik heb inderdaad mijn opleiding bij M&I gevolgd. In een grote groep tussen de 20 en 30 mensen. Dat is normaal gesproken niet zo maar wij wilde nou eenmaal allemaal op donderdagavond en bij M&I hebben ze aangevoeld of dat ging. Daar zijn ze bij M&I best goed in. En toen hebben ze steeds weer opnieuw besloten de groep in stand te houden. Ik verwees inderdaad naar de klinieken. Wat natuurlijk het enige noemenswaardige is in vergelijking met de beurzen, echte mensen die je niet kent, die je een behandeling geeft i.p.v. dat je zit te mediteren. In een naar verhouding kleine ruimte. We werden inderdaad verdeeld over meerdere ruimtes. Dat wil niet zeggen dat we regelmatig zeer dicht naast elkaar en tegenover elkaar zaten om deze klinieken en overigens ook open dagen te doen. Wat ik eerder aangaf is accuraat.
Citeer:
Overigens: als je (Stefania) even laat weten waar je in februari op Paraview staat en het is niet te ver uit de buurt, wil ik wel eens komen kijken hoe jij op de beurs een behandeling uitvoert, lijkt me erg interressant om te zien.
De beurs is 23 en 24 feb. in Utrecht in de Veemarkthallen. Waar ik, zoals gezegd, sta om de Stichting Leven vanuit Liefde onder de aandacht te brengen. Niet om behandelingen te geven! Ik ben wel aan het overwegen om daar auratekeningen te maken in ruil voor een donatie voor de stichting. Ja ik heb je kritiek over het maken van auratekeningen op beurzen ook gezien. Maar daar heb ik nog geen beslissing over gemaakt. Misschien wacht ik wel tot het allerlaatste moment om te voelen hoe het nou werkelijk is in zo'n ruimte.
Ik voel me overigens absoluut niet geroepen om mezelf te bewijzen.
Aan DT: Ik heb gezegd dat het mij overtuigd heeft van mijn kunnen om in een kleine ruimte met meerdere mensen te behandelen. Dat betekent dat iets juist is voor mij. Je reactie stoort mij omdat je erop los inerpreteert terwijl je daar niet genoeg feiten voor hebt.