Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:37:33

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Losmaken van matrealisme!?
BerichtGeplaatst: 07-07-2008, 13:38:06 
Kabouter
Kabouter

materie voor volwassen is het zelfde als een speen voor een baby of een knuffel deken,..'

sommige mensen zien het als een troost middel,.. want ze hebben RECHT daar op,.. volgens hun,... en daar word ik zo misselijk van,.. :duh:

op dit moment lig in niet op zo'n goede voet met mijn zus,.. die echt een complete andere persoonlijkheid is dan mij,.. en dat bevestigd mijn moeder helemaal,.. ze gaat naar curcusen waar je je zelf tegen komt,... allen volgens mij doet ze dat alleen maar om het op haar cv te kunnen zetten,.. want ze wordt steeds meer een feeks,..jakkes

mijn zus presteerd het om deze zomervakantie allen met haar matrealistische man (die zegt gewoon waar je bij staat dat hij alleen maar speciale spullen wil en heeft,.. en altijd beteren duurdere dingen heeft dan een ander,.. wat een lul) op pad te gaan naar een vakantie huis in turkije,.. ok,. op zich niks mis mee als je geld over hebt,.. maar nu komt het misselijkmakende,..

ze nemen daar een lening voor en de kinderen MOGEN NIET MEE,..!! want die beletten hun vorige keer ook met het bezoeken van die vakantie huizen,..!! kortom de kinderen zijn de schuld dat het de vorige keer niet is gelukt om het huis te vinden waar zij met zijn 2en zogenaamd RECHT OP HEBBEN,.. WANT EEN ANDER DOET HET OOK,..!!

ziek ziek ziek,.. en de hele familie wil niks meer met hun te maken hebben allen met de kinderen,.. want die zijn zwaar de dupe,..

en ik hou mijn hart vast,.. want het zoontje van mijn zus haar man die is precies zoals zijn vader,.. en de dochter van mijn zus ik precies zoals mij,.. dus dat wordt heel gezellig later,..bij hun in huis,..!! Ik hoop dat mijn nichtje als ze oude genoeg is snel op haar zelf gaat wonen,.. daar is ze echt beter af,..

ik steek de laatse tijd altijd mijn middel vinger op naar die lening reclames,.. ook een speen voor mensen die denken dat ze er recht op hebben,..

nou ik ben eingelijk mijn woede kwijt,.. bedankt voor je tijd,..hihi

groetjes,..

smartie

BerichtGeplaatst: 07-07-2008, 15:02:53 
Elf
Elf

Smartie82 schreef:
ik steek de laatse tijd altijd mijn middel vinger op naar die lening reclames,.. ook een speen voor mensen die denken dat ze er recht op hebben,..

Ik snap ook niet zo goed dat roken verboden is en die lening reclames niet...

BerichtGeplaatst: 16-10-2008, 16:29:13 
Groentje
Groentje

Ooh wat jammer dat deze discussie niet verder is gegaan.
Ik ga algemeen reageren, want ik weet niet meer wie wat gezegd heeft.

Ergens ging het over de vrije wil, verantwoordelijkheid en vrijheid. Nu moest je jezelf vragen stellen om erachter te komen wat dit voor jouw persoonlijk allemaal betekend.

Na verder gelezen te hebben. Kan ik alleen maar de conclusie leggen dat vrijheid en de betekenis en beleving van vrijheid persoonsgebonden is. Elk mens verkeerd weer in een bepaalde fase van hun leven en het is vanuit die fase dat iemand zich vrij voelt bij iets. Of denkt vrij te voelen als hij/zij ...... (vul maar in)

En dat materialisme eigenlijk ontstaan is doordat mensen eigenlijk niet verder groeien dan hun kinderfase.
Als kind leer je door voor jezelf op te komen door het NIET delen van je speelgoed of door het desnoods af te pakken van een ander kind. Dit is een oerdrang van een kind (volwassene)---> wat te maken heeft met overleven.
Later als het kind uit deze fase groeit (wat nog de vraag is bij de kinderdagverblijf generatie en de ouders) leert het door voorbeelden uit hun omgeving dat bijvoorbeeld delen leuk is. Door te delen leren ze dat het delen van je speelgoed een positieve reactie teweeg brengt waardoor je je "gelukkig" voelt. Hoe vaker een kind dat gelukkige gevoel linkt aan iets niet materialistisch, maar aan bijvoorbeeld het samenspelen of het delen, groeit het kind vanzelf tot een persoon met een gezonde kijk op materialisme.

Maar ik ben zelf van mening dat er tegenwoordig zulke grote cadeau's gekocht MOET worden voor kinderen en het liefst 3 keer per jaar. Namelijk verjaardag, Sinterklaas en Kerst dat een kind en ook volwassenen die grote cadeau's voor zichzelf kopen het "geluk" gevoel linken aan materiaal. Dus blijven we inweze in cirkeltjes lopen, want de kinderen krijgen niet het juiste voorbeeld en de ouders weten niet "beter" dan dat het zo hoort. Of het belonen met een cadeau of snoepje ipv een knuffel, kus of een schouderklopje/complimentje is al een basis voor materialisme.

Voor mij zal de vrijheid hebben om alles te kopen/bezitten wat je wilt, niet betekenen dat ik dat als ultieme vrijheid ervaar. Integendeel.... (Ik hoop dat ik er nog zo over nadenk als ik miljoenen bezit. 8) )
Maar ik denk wel dat doordat je geen zorgen meer hoeft te maken of je alles kan betalen wel zorgt voor minder obstakels waardoor je gemakkelijker niet afgeleid wordt van het beleven van vrijheid. Tenzij je weer in je kindfase terug valt en verslaafd raakt aan materie. Maar ook hier voldoet de gedachte en zijn de obstakels er door je te leren vrij te voelen ondanks bijvoorbeeld stress.

In principe moet alleen een gedachte al voldoende zijn om je vrij te voelen. Dus de gedachte dat je vrij bent maakt dat je vrijheid ervaart al is het tijdens een meditatie. Ik voel me vrij wanneer ik in mijn eigen wereldje ben dus als ik mijn eigen wereldje naar de buitenwereld creeer voel ik me vrij. Nu voel ik me lang niet altijd vrij, maar ik denk dat ik dan ook uitgeleerd zal zijn op deze aardbodem. Maar heb ik de behoefte om me vrij te voelen trek ik me lekker even terug in mijn eigen wereldje (door meditatie of iets wat ik op dat moment zin in heb voor mijzelf) en dan beleef en voel ik vrijheid.

The way towards freedom is having no secrets for yourself and others.

Liefs Karin

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00