Interessant topic! Ik heb net mijn mening zitten uittypen in een word-documentje en sorry als het iets te lang is geworden.
Ik kom ook even mijn mening geven over Nieuwetijdskinderen enzo.
Ik denk zeker dat er een kern van waarheid inzit, alleen moeten mensen denk ik niet te veel doorslaan op al die naampjes, kleurtjes en weet ik veel. Heel veel weet ik niet van de “nieuwe tijd” af, omdat ik sommige meningen in dat hoekje nogal zweverig vind, maar dat kan ook aan mij of vooroordelen liggen. Persoonlijk ben in ieder geval van mening dat er inderdaad een kern van waarheid inzit. Mensen worden massaal bewust, hierbij doel ik op deze spirituele (r?)evolutie. Ze beginnen te beseffen dat de manier van leven die de maatschappij hun voorhoudt niet voldoende is om echt innerlijk gelukkig te kunnen zijn. Ik voel dat het ook wel een beetje in de lucht hangt, een soort spanning, toch? Of ligt dat weer aan mij.
De maatschappij moet dus eigenlijk veranderen, maar dat gebeurt natuurlijk niet zo 1-2-3. Dat is denk ik één van de redenen waarom er veel oude zielen naar de aarde zijn gekomen (en die krijgen deze naampjes opgeplakt). Om iedereen te helpen overleven in deze bijzondere tijd door de maatschappij proberen te veranderen, wat denk ik al gebeurd door simpelweg hun aanwezigheid, en iedereen bewust te maken, mensen duidelijk te maken waar ze werkelijk vandaan komen, zodat ze kunnen her-inneren. Een andere reden voor Nieuwetijdskinderen is denk ik simpelweg omdat de hele mensheid op een bepaalde manier gezamenlijk evolueert en de meeste van onze zielen nou eenmaal op dit bewustzijn-niveau zijn aangekomen.
Over mijn mening over het gebruik van al deze naampjes… Nieuwetijdskinderen, regenboogkinderen, indigo, kristalkinderen, sterrenkinderen, en weet ik veel allemaal. Goh, wat zal ik zijn, of zal ik toch maar een “simpele ziel” zijn? Nee, dit vind ik dus de foute manier van het gebruiken van deze naampjes. Ik heb ooit ergens op internet een beschrijving gelezen over Nieuwetijdskinderen die inderdaad een beetje zo ging. Het werd allemaal vergeleken met jampotjes. Er was één kast met een gewone standaardkleur jam, wat de meeste zielen moest vertegenwoordigen. Maar er was echter ook een heel erg speciaal kastje met allemaal speciale kleurtjes jam, dit waren de “superzielen” die de “gewone zielen” nu een dienst bewezen om naar aarde te komen om die domme onbewuste mensen eens een handje te helpen. Nou, hier ben ik dus helemaal tegen. We evolueren allemaal samen, door verschillende levens heen, en sommige mensen zijn nu eenmaal al bewust en anderen nog niet, maar dat komt nog wel.
Echter ben ik wél voor de naampjes, als mensen ze niet te letterlijk nemen en inzien dat het maar namen zijn die de mensheid bedacht heeft om bepaalde verschijnselen overzichtelijk te houden. Als iemand zich kan vinden in een naampje en zich daarvan bewust is, en het gewoon gebruikt voor herkenning, zodat hij in contact kan komen met mensen die hetzelfde doormaken, en herkenning kan vinden in boeken die hij erover leest, enzovoort… dan ben ik helemaal voor het gebruik van deze naampjes.
Nu nog over mezelf. Ik noem mezelf geen Nieuwetijdskind, omdat ik daar de behoefte niet voor voel en er ook te weinig vanaf weet. Ik merk wel dat ik bijna alle kenmerken van dat lijstje van Nieuwetijdskinderen heb. Ik ben vanaf 1986 geboren (al weet ik nog niet zo goed wat ik van die jaartallen moet denken, die moet je ook niet te nauw nemen lijkt mij), hooggevoelig een beetje, ik noem mijzelf geen HSP maar ben wel wat gevoeliger dan de gemiddelde mens heb ik gemerkt, veel huilen als baby weet ik niet, wijze uitspraken…mmm… mijn zus noemt mij nu wel te wijs voor mijn leeftijd, ik leef verder inderdaad vanuit mijn eigen wijsheid, heb een emotionele benadering van de omgeving, ben gevoelig voor stemmingen van anderen, ik reageer vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel, ben erg teruggetrokken (druk niet), heb moeite met motoriek, ben dromerig, origineel en intuïtief, heb ook wel buitenzintuiglijke ervaringen, heb een sterke binding met de natuur en ben inderdaad vegetariër. Dyslexie, huidaandoeningen heb ik niet en voedingsintoleranties ook niet heel erg, al wel een beetje.
Ik voel overigens ook behoefte om bij te dragen aan deze bewustwording. Ik wil filosofie studeren en daarna nog de master spiritualiteit volgen die officieel bij religiestudies hoort, maar de instroom is heel soepel (je hoeft alleen vier of vijf vakken te volgen van te voren en een tentamentje te maken of zo). Dan wil ik door middel van analysering van onze maatschappij, artikelen en boeken erover te schrijven en hopen dat de maatschappij erdoor op een positieve manier verandert. Ook wil ik hiermee bijdragen aan de zingeving in onze cultuur, en de kloof tussen onze huidige maatschappij en spiritueel ingestelde mensen verkleinen. Dat laatste wil ik niet alleen doen op het sociale vlak maar ook op het wetenschappelijke vlak. Wetenschap en spiritualiteit hebben namelijk een raakvlak gekregen, namelijk de bijzondere vermogens van ons bewustzijn. Het begint langzaam tot de wetenschap door te dringen dat onze gedachten en emoties een tastbare realiteit zijn, namelijk energie die buiten de grenzen van ruimte kunnen betreden en onze wereld kunnen beïnvloeden. Bovendien als je al het bewijsmateriaal uit de parapsychologie naast elkaar ligt, moet zelfs de grootste skepsis tot de conclusie komen dat er wat “vreemds” aan de hand is. Mensen kunnen informatie ontvangen die de gewone werking van zintuigen overstijgt, en buiten ruimte en tijd beweegt. Ons bewustzijn is non-lokaal. Het wordt niet geproduceerd door onze hersenen, maar onze hersenen maken het mogelijk om het hier te ervaren. (Het is overigens ook al aangetoond dat bewustzijn non-lokaal verstrengeld kan zijn.) Wat de kwantumfysica al heeft ontdekt voor dode materie (ruimte is primair en materie slechts secundair) zal ook ontdekt worden voor levende systemen: bewustzijn is primair en hersenen/lichaam slechts secundair. Daarmee is feit dat ons bewustzijn niet verdwijnt met de fysieke dood bewezen. Maar voordat het zover is knalt deze wetenschap nog tegen het gebied van spiritualiteit op. Er is nu nog een botsing tussen die twee, maar later zullen ze soepel in elkaar overlopen. Dat zal een grote verzoening tussen wetenschap en spiritualiteit betekenen. Aan dit hele verhaaltje wil ik dus meewerken, de afstand tussen beiden verkleinen, onbegrip weghalen, desnoods in gesprek gaan met die skeptische mensen die zich hebben opgesteld als de bewakers van de huidige wetenschappelijke inzichten… Misschien lijkt het bovenstaande off-topic maar dat is het niet helemaal vind ik, omdat het allemaal te maken heeft met de zogeheten “Nieuwe Tijd” en de manier waarop ik daar aan mij wil werken.
|