Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 26-11-2024, 00:32:05

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02-04-2008, 09:17:49 
Nimf
Nimf

Karjava schreef:
mooie discussie mijn idee alleen is mensen die met een nieuwe mening cq beeld komen krijgen altijd veel tegenstand neem nou Galileo hij was de eerste die zei dat de aarde rond was die man werdt meteen opgepakt omdat niemand hem geloofde en ze verklaarde hem meteen voor gek.

ff off topic:
En later is weer gebleken dat de aarde niet rond is, maar ovaal...

BerichtGeplaatst: 02-04-2008, 16:09:16 
Kabouter
Kabouter

Karjava schreef:
Heb je hier bewijs voor als ik vragen mag? Hoe weet jij dat dat 300 jaar geleden ook al was?

Nee ik heb hier niet onomstotelijk bewijs voor nee, maar zou wel raar zijn als ik ongelijk heb aangezien er in heel veel geschriften uit de geschiedenis ook gepraat wordt over deze kwaaltjes, die niet werden gezien als iets bijzonders of raars, maar als iets uit het dagelijks leven. Dus daarop baseer ik dat er toen ook al bij veel mensen er sprake was van deze kwaaltjes.

Karjava schreef:
Voor de rest wilde ik zeggen dat veel mensen hier zeer wetenschappelijk in gesteld zijn niet dat dat slecht zou zijn of iets , alleen dat iets niet wetenschappelijk onderbouwd kan worden hoeft niet te betekenen dat dat, per definitie, niet bestaat.

Verschil is dat hier niet geldt dat er geen bewijs voor is, maar er is tegenbewijs.....
Want ik ben niet het type wat alleen maar in dingen gelooft als er bewijs voor bestaat.
Ik ben alleen wel iemand die probeert achter dingen een logische verklaring te zoeken, en als er bewijs is dat iets niet klopt, geloof ik dat bewijs.
Maar er zijn ook nog genoeg dingen die ik niet kan verklaren, maar waar ik toch in geloof.
Ik zou ook nooit zeggen dat ik iets 100% zeker weet, want dat weet ik nou eenmaal niet.
Wetenschap is ook niet altijd betrouwbaar, helft van de natuurkundige principes die vorige eeuw werden gezien als waar, blijken nu niet allemaal meer te kloppen.
Maar voorlopig vind ik het bewijs wat ik tegen de stelling van Nico heb voldoende om mijn stelling niet te veranderen.

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else

BerichtGeplaatst: 02-04-2008, 16:44:47 
Reus
Reus

@kirrrr: met je fysieke kwaaltjes kan ik ver komen alleen een hoop zijn emotionele veranderingen hoe zou je dat dan zien? zou dat niet juist met een bewustzijns verandering te maken hebben?

ik ben het met je eens met het geen je zegt over de natuurkundige dingen die gelde in de vorige eeuw en die nu niet meer waar zijn.

daarnaast ben ik erg benieuwd naar jou wetenschappelijk tegen bewijs ik heb hem gezien maar snap er weinig van doordat ik niet echt een engelse knobbel heb maar wel aardig wat van biologie afweet zou jij het misschien in normaal begrijpelijk nederlands willen uitleggen zodat je a deze discussie dicht kan gooien voor mensen die het niet begrijpen en b het nou eenmaal een nederlands forum is ;) zulke tegen argumenten is beter om gewoon te vertalen vind ik zo bereik je veel meer mensen ;)

BerichtGeplaatst: 03-04-2008, 22:52:51 
Kabouter
Kabouter

speciaal voor Karjava ;):

Nou mijn geciteerde stukje tekst, was niet eens het echte argument. Mijn argument was, dat eiwitsynthese niet plaats kan vinden als het DNA uit 3 strengen bestaat. Zal hierover dan ook even een korte toelichting geven. Zoals je misschien wel weet, splitst het DNA bij de eiwitsynthese zich open door het holo-enzym RNA polymerase. Dit enzym ‘rolt’ als het ware om het DNA heen, en zorgt er dan voor dat het DNA tijdelijk op bepaalde plaatsen enkel strengs is, waardoor de transcriptie kan plaats vinden. Logisch beredenerend snap je dan ook, dat er voor een 3 DNA streng niet hetzelfde enzym kan worden gebruikt om dit te splitsen, en helaas is er geen enzym die dit wel kan (voor zover bekend). Kortom de eiwitsynthese kan niet plaatsvinden. En helaas kan je zonder eiwitsynthese niet leven. Ook weet je waarschijnlijk wel dat DNA uit stikstofbase koppels bestaat, tegenover Guanine ligt Cytosine en tegenover Adenine ligt Thymine, die base PAREN zijn dus essentieel voor de structuur en functioneren van het DNA. In het zogenaamde B-DNA (meest voorkomende soort) is er echter een mogelijkheid dat er een 3e streng tussen kan gaan zitten.

Mijn engels geciteerde stukje ging over zo’n geval waarbij er een 3e DNA streng is (en gelijk het enige geval): de E.Coli bacterie. Zal even een versimpelde en korte weergave van het citaat geven. In de bacterie E. Coli kan er, als het enzym RecA actief is, recombinatie plaats vinden waarbij zo’n helix ontstaat. Dit is een experiment wat onderzoekers hebben uitgevoerd om hier mee mogelijk een rol in nieuwe combinatie en reparatie van DNA te spelen (denk aan stuk DNA van bacterie halen en inplanten bij een ander organisme om daar ‘kapotte’ stuken DNA te vervangen). Het punt van het verhaal is dus gewoon puur de bevestiging dat het dus wel kan, maar dus niet gebruikt kan worden bij eiwitsynthese en dus geen nut heeft voor een organisme zelf. En het ook alleen maar voorkomt als de bacteriën in vitro worden gekweekt en onderzoekers zelf dus de bacterie nog wat helpen. Kortom zeggen dat er kinderen leven die een driedubbele DNA streng hebben is complete onzin, en zeggen dat wij op weg zijn naar een overstap naar 12 strengs DNA is al helemaal onzin, want dat bestaat nog niet eens. Ik ben te lui om een letterlijke vertaling te gaan geven van mijn citaat, omdat ik dan 3 keer zo’n lang tekstje kan gaan schrijven om alle begrippen uit te leggen (Waarvan ik de naam niet eens in het Nederlands weet). Dus hoop dat je dit voldoende vind..

Als je niet genoeg uitleg hebt gekregen over mijn wetenschappelijke tegenargument laat het me maar weten.

En trouwens over de emotionele kwaaltjes, ook daarover denk ik niet dat dat een helemaal nieuw verschijnsel is. En veel is ook te verklaren aan de hand van slecht eet en leefpatroon (slapeloosheid etc)
Maar ik kan net zo goed vragen, bewijs eens dat deze kwaaltjes vroeger niet voorkwamen? En nu signifikant meer voorkomen (want er zijn nu ook eerg veel meer mensen). En kijk dan ook of dit voornamelijk zo is in de Westerse samenleving of dat dit in andere samenlevingen ook zo is. Want een bewustzijns verandering zou dan invloed hebben op mensen uit alle samenlevingen neem ik aan. Maar ik denk dat deze kwaaltjes dus hier meer voor komen puur omdat er in onze samenleving veel meer druk achter dingen staat en mensen veel sneller last hebben van stress (wat eeen heeel grote invloed heeft op deze klachten).

Groetjes Kirstin

BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 11:35:47 
Reus
Reus

Hey Kirstin

Je schreef:
De schumanfrequentie schommelt altijd wel enigzins over lange periodes bekeken (voor zo ver ik weet?)

Nico: De schumannfrequentie is pas in 1957 berekend en genoemd naar de ontdekker. Dus over een veel langere periode kunnen we niet spreken.
Ik ben het met je eens dat de schumannfrequentie inderdaad kan schommelen.
De frequenties van de schummansignalen met de ionosferische omstandigheden Die omstandigheden veranderen per dag, per seizoen en variëren als de zon actief is. Dat verandert op zijn beurt weer met de elfjarige cyclus van de zonnevlekken en ook met een cyclus van zevenentwintig of negenentwintig dagen, voornamelijk tijdens een zonnevlekminimum. Lunaire getijveranderingen in de hoogte en dikte van de lagen kunnen soms ook de holte-afmetingen beïnvloeden en daardoor de schumannfrequenties. Zie ook: http://www.niburu.nl/schumann.htm .
Sinds 20-25 jaar is er wel een tendens waargenomen dat ondanks deze schommelingen de schumannfrequentie langzaam aan het stijgen is.

Je schreef:
Ik zie alleen niet wat het verband is tussen een die trilling en een verandering in trilling van de mens

Nico: Nogmaals: Het verband is het natuurkundige/wetenschappelijk bewezen bestaan van het verschijnsel RESONANTIE: Resonantie is een natuurkundig verschijnsel dat voorkomt bij trillingen. Een trillend voorwerp zal bij een ander voorwerp resonantie teweegbrengen, als dit voorwerp met de trillingen gaat meetrillen. Resonantie kan optreden bij vrijwel elk bestaand object en dus ook bij de mens. De mens trilt mee met de trilling van de aarde, de mens komt in resonantie en dat gaat niet onopgemerkt voorbij. En in mijn visie heeft Lewis juist baanbrekend onderzoek verricht tav het verband tussen de Schumannresonantie en onze menselijke gezondheid.
Hij kwam tot de bevinding dat de frequenties/trilling van de menselijke hersengolven zich hebben ontwikkeld in reactie op de toegenomen trilling van de aarde. Lewis veronderstelt eveneens dat onze menselijke gezondheid verband houdt met geofysische factoren zoals de Schumannfrequentie. Zie hiervoor o.a. de interessante site: Http://www.loraco.nl/artikel/de_schuman ... 19-619.htm.
Lewis Hainsworth deelde in 1975 al zijn kennis met Dr. Becker, expert in electromagnetische vervuiling en met neurologen van de Harvard Universiteit.
Latere onderzoeken bevestigden de relatie met de menselijke gezondheid en welzijn en zelfs tot ESP en psifenomeen; (zoals buitenzintuigelijke waarneming, heldere waarnemingen en psychokinese, en precies zoals deze door verschillende genetici is ontdekt en in verband werd gebracht met het transformerende DNA) )
Hoewel Thouless en Wiesner met het begrip psi uitsluitend refereerden aan een beperkte groep onderzoekswaardige fenomenen, is de betekenis van het begrip later zodanig opgerekt, dat het vandaag de dag gebruikt wordt voor alle (nog) onverklaarde, al dan niet vermeende fenomenen in het gehele onderzoeksveld van de parapsychologie. De parapsychologie kan aldus worden gedefinieerd als het wetenschappelijk onderzoek naar vermeende psiverschijnselen. De oorzaak van deze fenomenen, hoewel onverklaard, hoeft niet per sé bovennatuurlijk te zijn volgens wikipedia, maar kunnen dus ook natuurlijk zijn en in mijn visie verband houden met de trilling van de aarde en daarmee het evoluerende DNA, zoals reeds hier beschreven en besproken is.

Verder over Lewis: Lewis B. Hainsworth behoorde tot een van de eerste mensen die suggereerden dat de menselijke gezondheid verband houdt met geofysische factoren als de natuurlijke extreem lage schumannfrequenties. Variaties in deze frequentie kunnen lichte tot rampzalige veranderingen in de gezondheid en het gedrag teweegbrengen. Deze golven helpen waarschijnlijk het inwendige van ons lichaam, slaappatronen (REM) en de hormonale afscheiding te reguleren. Door de aard van de toegepaste prikkels zijn de reacties moeilijk vast te stellen, aangezien die naar alle waarschijnlijkheid zullen optreden in de vorm van stressverwante symptomen (waardoor symptomen van transformatie zo algemeen zijn en daarmee zijn deze klachten zo moeilijk te onderscheiden van eigenlijke stressklachten die hier los van staan en die iedereen wel eens heeft). Daarom zullen ze zich voordoen als een dramatische toename van geestelijke stoornissen, asociaal gedrag, psychosomatische aandoeningen en neurologische stoornissen.
Enkelen verschijnselen van een elektrisch veld zijn al in verband gebracht met abnormale celgroei en een verzwakking van het immuunsysteem. Al deze factoren zullen leiden tot ("nieuwe") ziektes (in mijn visie: symptomen van transformatie dus) , die vermoedelijk gepaard gaan met afname van de weerstand voor veel onbeduidende infecties. Een toename van aandoeningen door abnormale celontwikkeling zoals kanker, geboorteafwijking, onvruchtbaarheid en een toename van problemen met psychologische stoornissen zoals: drugsverslaving en zelfmoord. Deze bestaande psychobiologische problemen zullen op grotere schaal voorkomen. Daarom heeft Hainsworth er sterk op aangedrongen dat er onderzoek wordt gedaan door wijdverspreide metingen van de frequentievariaties en de veldkrachten van de natuurlijke schumannresonantie om die te vergelijken met bijv. de cijfers van hartaanvallen, zelfmoordpogingen, verkeersongelukken, sociaal geweld, huiselijke ongelukken, misdaad etc. Zie de site van niburu hierover.

En verder: Alle biologische processen zijn de werking van interacties van electromagnetische velden of prikkels Electrische velden zijn de samenhangende schakel tussen de wereld van gedaante en patronen van klanken. Ze omvatten patronen van informatie. De brug die resonanties van ons zonnestelsel en hersenfrequenties met elkaar verbindt, zetelt in ons menselijke DNA, die tezamen evolueert met de Aarde. (http://www.loraco.nl) Hier wordt dus ook het verband aangetoond tussen de trilling van de aarde, dus de evolutie/transformatie van de aarde en onze gezondheid. Maar tevens wordt hier het verband aangegeven met de evolutie/transformatie van de aarde en haar toenemende trilling en ons evoluerende/transformerende DNA, wat allemaal niet onopgemerkt aan ons voorbij gaat, getuige de aanwezigheid van de klachten van het transformatieproces die veel mensen wereldwijd nu ervaren.

Namasté, liefs Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 11:49:09 
Kabouter
Kabouter

Herkenbare posting Nico over de symptomen tijdens het transformatieproces. Maar inderdaad van voorbijgaande aard zodra je trillingsveld is verhoogd.

BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 15:38:34 
Kabouter
Kabouter

nico schreef:
Hey Kirstin

Je schreef:
De schumanfrequentie schommelt altijd wel enigzins over lange periodes bekeken (voor zo ver ik weet?)

Nico: De schumannfrequentie is pas in 1957 berekend en genoemd naar de ontdekker. Dus over een veel langere periode kunnen we niet spreken.

Tuurlijk kan dit wel... Geofysiche factoren kunnen ook uit het verleden onderzocht worden. Maar als dit volgens jou niet kan, hoe kan je dan zeggen dat de schumanfrequentie echt toeneemt, geofysische veranderingen gezien over een periode net 50 jaar zijn dan echt geen meetlat. Hoe kan je zeggen dat hij echt essentieel toeneemt, als je niet weet wat die activiteit was voor die 50 jaar, misschien was hij toen wel 20 keer zo hoog.. Kortom wat je zegt klopt niet.

nico schreef:
Je schreef:
Ik zie alleen niet wat het verband is tussen een die trilling en een verandering in trilling van de mens

Nico: Nogmaals: Het verband is het natuurkundige/wetenschappelijk bewezen bestaan van het verschijnsel RESONANTIE: Resonantie is een natuurkundig verschijnsel dat voorkomt bij trillingen. Een trillend voorwerp zal bij een ander voorwerp resonantie teweegbrengen, als dit voorwerp met de trillingen gaat meetrillen. Resonantie kan optreden bij vrijwel elk bestaand object en dus ook bij de mens.

Je hoeft me niet uit te leggen wat resonantie is hoor dat weet ik wel ;). Maar resonantie hoeft niet altijd op te treden, als iets trilt hoeft nog niet per se alles mee te trillen. Anders zouden onze hersengolven ook sneller gaan trillen als je naar harde muziek luistert. Dat is dus wat ik bedoel, hoezo is het trillen van de aarde een bewijs voor het mogelijk bestaan van veranderende hersengolven? Dat is het niet. Zoiets zou je alleen kunnen gebruiken als een mogelijke verklaring, maar zeker niet als bewijs.

de site Http://www.loraco.nl/artikel/de_schuman ... 19-619.htm. werkt niet meer, teminste hier niet. Misschien dat je hem nog ergens anders terug kunt vinden?

Citeer:
Lewis Hainsworth deelde in 1975 al zijn kennis met Dr. Becker, expert in electromagnetische vervuiling en met neurologen van de Harvard Universiteit.
Latere onderzoeken bevestigden de relatie met de menselijke gezondheid en welzijn en zelfs tot ESP en psifenomeen.

Wat heeft relatie met de menselijke gezondheid etc, geofysische activiteit neem ik aan?
En weet jij misschien of dat onderzoek ergens online staat? Zou ik wel willen lezen

Verder over Lewis: Lewis B. Hainsworth behoorde tot een van de eerste mensen die suggereerden dat de menselijke gezondheid verband houdt met geofysische factoren als de natuurlijke extreem lage schumannfrequenties. Variaties in deze frequentie kunnen lichte tot rampzalige veranderingen in de gezondheid en het gedrag teweegbrengen. Deze golven (welke golven?)helpen waarschijnlijk het inwendige van ons lichaam, slaappatronen (REM) en de hormonale afscheiding te reguleren ( dus die golven helpen de hypofyse en de hypothalamus? en zo ja, hoe dan?). Door de aard van de toegepaste prikkels zijn de reacties moeilijk vast te stellen, aangezien die naar alle waarschijnlijkheid zullen optreden in de vorm van stressverwante symptomen (waardoor symptomen van transformatie zo algemeen zijn en daarmee zijn deze klachten zo moeilijk te onderscheiden van eigenlijke stressklachten die hier los van staan en die iedereen wel eens heeft). Daarom zullen ze zich voordoen als een dramatische toename van geestelijke stoornissen, asociaal gedrag, psychosomatische aandoeningen en neurologische stoornissen. (Heb je bewijs dat dit echt toegenomen is, of zou het misschien wel kunnen zijn dat de psychologie nu verder ontwikkelt is en we er veel meer van begrijpen, of dat het misschien wel meer opvalt in een samenleving als nu als die van een tijd geleden)
Enkelen verschijnselen van een elektrisch veld zijn al in verband gebracht met abnormale celgroei en een verzwakking van het immuunsysteem. Al deze factoren zullen leiden tot ("nieuwe") ziektes (in mijn visie: symptomen van transformatie dus) , die vermoedelijk gepaard gaan met afname van de weerstand voor veel onbeduidende infecties. Een toename van aandoeningen door abnormale celontwikkeling zoals kanker, ( de toename van het aantal gevallen van kanker komt door iets heel anders dan jij nu zegt, de toename is namelijk vooral demografisch en er zijn ook heel veel andere redenen dan die jij nu noemt leest maar even artikeltjes van volgende site's (http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenscha ... index.html) en http://www.ad.nl/diagnose/article1789721.ece) Je moet ook leren kijken of de kwalen die je nu noemt vooral in onze westerse samenleving toenemen of overal, zoals ik al eerder heb gezegd. Want pas dan geef je bewijs dat het iets algemeens is en niet iets wat te maken heeft met onze manier van leven, wat al de genoemde dingen eigenlijk wel hebben) geboorteafwijking, onvruchtbaarheid en een toename van problemen met psychologische stoornissen zoals: drugsverslaving en zelfmoord ( voor geboorteafwijking en onvruchtbaarheid zelfde verhaal als voor kanker, veel andere factoren die van invloed zijn (bv gebruik van de pil). En over drugs: Er zijn nu echt niet meer drugsverslaafde dan in de jaren 70 hoor, toen zat iedereen aan de wiet. En als je nog verder in de tijd terug gaat bestonden er nog geen drugs die in winkels of via dealers te verkrijgen waren dus lijkt me ook een beetje een raar argument) Deze bestaande psychobiologische problemen zullen op grotere schaal voorkomen. Daarom heeft Hainsworth er sterk op aangedrongen dat er onderzoek wordt gedaan door wijdverspreide metingen van de frequentievariaties en de veldkrachten van de natuurlijke schumannresonantie om die te vergelijken met bijv. de cijfers van hartaanvallen, zelfmoordpogingen, verkeersongelukken, sociaal geweld, huiselijke ongelukken, misdaad etc. Zie de site van niburu hierover.

Laat ze dat maar eens doen, dan zou je misschien kunnen spreken over een bewijs, want nu is het puur uit de lucht geplukt en heeft het geen wetenschappelijke waarde.

Over je laatste stuk: Je kan wel blijven zeggen dat ons DNA transformeert maar dat slaat nergens op en ben nog steeds benieuwd waar je dat vandaan haalt. Of weerleg mijn argument anders. En hoe bedoel je dat "de brug die resonanties van ons zonnestelsel en hersenfrequenties met elkaar verbint, zetel in ons menselijke DNA"? DNA bevat informatie over hoe eiwitten gemaakt worden, geen informatie over resonanties van het zonnestesel :P

Groetjes Kirstin

BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 16:52:33 
Elf
Elf

PFf wat ben ik blij dat ik mijn heil niet in de wetenschap zoek :P

BerichtGeplaatst: 05-04-2008, 08:12:33 
Reus
Reus

Kirrrr: Wie zegt dat ons evolueerde dna de zelfde kenmerken zal hebben als dat van die bacterie? Hoe kan zoiets juist niet voorkomen in een mens als we niet weten hoe het voor komt? En wie zegt dat wij ook geen RNA krijgen?

Daarnaast ken ik iemand wiens 3de dna streng geactiveerd is hij zelf geloofde er juist heilig in die kwaaltjes niet te krijgen en toch kreeg hij ze.

Als je vragen hebt zet ze hier maar neer daar speel ik ze wel door aan hem.

wat ik wil toevoegen is dat ik open sta voor allebij jullie meningen voor ik zelf een mening maak ik gebruik alleen de ervaringen die ik uit mijn eigen dagelijkse leven naar voren haal.

dit was het voor nu even moet er van door
groetjes
Karjava

Laatst gewijzigd door Karjava op 05-04-2008, 18:59:40, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 05-04-2008, 17:40:07 
Kabouter
Kabouter

Karjava schreef:
Kirrrr: Wie zegt dat ons evolueerde dna de zelfde kenmerken zal hebben als dat van die bacterie? Hoe kan zoiets juist niet voorkomen in een mens als we niet weten hoe het voor komt? En wie zegt dat wij ook geen RNA krijgen?

Ehm Rna hebben we al hoor :P. Zonder RNA kunnen we net zo goed niet leven als zonder DNA... ;)
Maar wat ik met mijn verhaaltje probeerde te zeggen is niet dat ons dna de zelfde kenmerken zal krijgen als die 3e DNA streng in de E.coli bacterie, maar juist dat ons DNA niet op die manier kan evolueren. Omdat een eiwitsynthese dus niet plaats kan vinden als ons DNA uit drie stregen zou bestaan. Wij zouden niet kunnen leven als we dna hadden wat uit drie strengen bestond.

En je vraag: Hoe kan zoiets juist niet voorkomen in een mens als we niet weten hoe het voor komt? snap ik niet helemaal...
We weten hoe een 3e dna streng voor komt, dat is dus het voorbeeld van de bacterie. En in de mens komt dit gewoon niet voor.
Als jullie denken dat dit wel zo is, wil ik eerst bewijs van jullie zien. Of uitleg hoe de eiwitsynthese zou verlopen als het uit 3 strengen zou bestaan.
Een onmogelijke taak ;) Maar ben benieuwd hoor....

De zin: Daarnaast ken ik iemand wiens dna geactiveerd is, komt eigenlijk best wel dom over. Ik mag hopen dat zn DNA al langer actief was, anders vraag ik me echt af hoe die persoon er uit ziet :P. Als je dan zo'n zin zegt, zeg dan: bepaalde delen die normaal niet actief zijn van het dna, of zijn 'derde DNA streng' :'D. En die kwaaltjes zijn ook een loos argument om te gebruiken als bewijs dat ons DNA aan het veranderen is om eerder genoemde redenen....

groetjes Kirstin

BerichtGeplaatst: 07-04-2008, 20:50:31 
Reus
Reus

Hey Kirstin,

Als jij bewijzen hebt dat de Schumannresonantie voor 1957 bekend is en wat de waarden daarvan waren, dan hoor ik dat graag van je. Laat maar horen wanneer je je daarover meer gegevens hebt of websites die jouw hypothese bevestigen, namelijk dat de schumannresonantie voor 1957 bijvoorbeeld VEEL hoger was. Ik doe het op dit moment alleen met de gegevens die er sinds 1957 bekend zijn en ga d’r van uit van wat de wetenschappers vanaf die tijd meten en ga uit van de ontdekking dat deze Schumannresonantie langzaam aan het stijgen is sinds 1980.

Je schreef:
Anders zouden onze hersengolven ook sneller gaan trillen als je naar harde muziek luistert.?

Dat lijkt me niet eens onwaarschijnlijk. De inlvoed van muziek en hersengolven dat verband is al een tijdje bekend.
Kirsten, op dat feit zijn vrijwel alle meditatieCD-s gebaseerd (zie http://www.zensatie.com)
"Duizenden jaren geleden al gebruikten sjamanen de kracht van muziek om bewustzijn toestanden te bereiken die zonder trance niet toegankelijk waren. Sommige oude religies nemen aan dat de aarde ontstond uit de trilling van een oergeluid. Sommige moderne wetenschappers noemen het de big bang, een enorme trilling.
In het Zensatie Handboek duid ik reeds op het belang van de hersengolven en vertel ik hoe men nu via muziek de hersengolven op een bewustzijnstoestand naar keuze kan brengen. Dit betekent een snelle en eenvoudige toegang tot diepe meditatie en spirituele gebieden van de geest."

Kirstin schreef:
DNA bevat informatie over hoe eiwitten gemaakt worden
Nico: Dat klopt. Maar ten dele, Kirstin!
Wat jij bedoelt is het CODEREND DNA, maar d’r is meer dan dit coderende DNA, dat eigenlijk oneerbiedig “junk DNA” heet. Ga maar googlen dan kom je d’r genoeg over tegen.
"Het DNA van een cel kan onderverdeeld worden in coderend DNA (de genen) en niet-coderend DNA. Het coderend DNA bevat de informatie hoe de cel de eiwitten en enzymen moet maken die de bouwstenen van de cel onderhouden en produceren. Het DNA dat nergens voor codeert is door veel mensen in het verleden ook wel Junk DNA (rotzooi DNA) genoemd. Nu van steeds meer organismen de samenstelling van alle genen (het genoom) bekend is, wordt het ook steeds duidelijker dat we dit Junk DNA een wat minder denigrerende naam moeten geven: het is waarschijnlijk zelfs belangrijker dan coderend DNA. Als we bijvoorbeeld een vergelijking maken tussen het genoom van een mens en dat van een muis, blijkt dat beide organismen ongeveer 30.000 genen hebben. Daarbij is 99% van de genen (dus het coderend DNA) die we in de muis tegenkomen ook terug te vinden in het genoom van de mens, inclusief de genen die nodig zijn om een muizenstaartje te maken! Met andere woorden, de bouwstenen die een mens een mens maken, zijn vrijwel exact hetzelfde als de bouwstenen die een muis een muis maken. De verschillen tussen deze organismen worden dus juist bepaald door het DNA dat niet codeert voor bouwstenen, het Junk DNA. De informatie die nodig is om bepaalde genen op de juiste momenten aan en uit te zetten is veel belangrijker dan het exacte bouwplan van de bouwstenen. Deze belangrijke regulerende functies liggen ergens verstopt in het niet-coderend DNA". http://www.kennislink.nl en http://www.studeren.uva.nl/bio-exact/.

Namasté groetjes Nico

BerichtGeplaatst: 07-04-2008, 20:53:26 
Reus
Reus

Verandert ons DNA?

Dr. Berrenda Fox levert bewijs van veranderingen in DNA en cellen die waarschijnlijk een opwaardering betekenen.
Dr. Fox is de holistisch therapeut van het Avalon Welzijnscentrum in Mount Shasta, Californië dat de het opnieuw bovenkomen van het ideaal van heling vertegenwoordigt zoals werd toegepast op het originele eiland van Avalon. Dr. Fox heeft via bloedtesten bewezen dat sommige mensen daadwerkelijk nieuwe DNA-strengen hebben ontwikkeld.

Dr. Berrenda Fox (BF) en Patricia Resch (PR).

PR: Berrenda, vertel ons iets over uw achtergrond.
BF: Ik heb doctoraten in Fysiologie en Naturopathie. Tijdens mijn training in Europa was ik ook betrokken bij de media en dit zet zich nog steeds voort in film en management. Zoals je weet, werk ik bij FOX Television Network om het BEGRIP VAN BUITENAARDSEN EN HUN ROL IN WAT ER NU GEBEURT MET DE MENSHEID naar buiten te brengen. De meest bekende programma’s zijn 'Sightings' en 'The X Files.'

PR: Welke veranderingen zijn er nu aan de gang op onze planeet en welk gevolg heeft dit op onze lichamen?
BF: Er zijn grote veranderingen, wijzigingen die nog niet zijn voorgekomen, volgens genetici, sinds de tijd dat we naar men veronderstelt uit het water kwamen. Enkele jaren geleden was er in Mexico-stad een bijeenkomst van genetici vanuit de hele wereld en het belangrijkste onderwerp was de DNA-verandering. We maken een evolutionaire verandering door, maar we weten niet waar we in veranderen.

PR: Hoe verandert ons DNA?
BF: Iedereen heeft een dubbele DNA-helix. Wat we nu ontdekken is DAT ANDERE HELIXEN ZICH VORMEN. In de dubbele helix zijn er twee DNA-strengen tot een spiraal zijn gekronkeld. Ik begrijp dat we ons zullen ontwikkelen naar 12 helices. Gedurende deze tijd, die naar het schijnt misschien 5-10 jaar terug gestart is, veranderen we. Dit is de wetenschappelijke verklaring. Het is een MUTATIE VAN ONS SOORT tot iets waarvan HET EINDRESULTAAT NOG NIET BEKEND IS.
De veranderingen zijn NIET PUBLIEK BEKEND omdat de wetenschappelijke gemeenschap voelt dat het de BEVOLKING ZOU BEANGSTIGEN. Echter, mensen veranderen op celniveau. Ik werk met drie kinderen die nu drie DNA-helices hebben. De meeste mensen weten en voelen dit. Vele religies hebben gepraat over de verandering en weten dat het op verschillende manieren zal komen. We kennen het als een positieve verandering, hoewel het fysiek, mentaal en emotioneel verkeerd begrepen kan worden en angstig kan zijn.

PR: Hebben deze kinderen andere kenmerken dan de rest van de kinderen?
BF: Dit zijn kinderen die voorwerpen door een kamer kunnen bewegen door zich er slechts op te concentreren of ze kunnen een glas water vullen door er alleen maar naar te kijken. ZE ZIJN TELEPATHISCH. Als je deze kinderen kent, zou je bijna denken dat ze halve engelen of supermensen zijn, maar dat zijn ze niet. Ik denk dat zij zijn waar wij in de komende decennia naar toe groeien.

PR: Denk je dat dit met elk van ons gaat gebeuren?
BR: Onze immuun- en endocriene systemen zijn het beste bewijs van deze veranderingen. Dat is een van de redenen waarom ik werk met onderzoek in immunologische testen en therapieën. Sommige volwassen die ik heb getest, hebben inderdaad een andere DNA-helixvorm. Sommige krijgen zelfs een derde. Deze mensen maken allemaal veel grote verschuivingen in hun bewustzijn en fysieke lichamen door omdat het allemaal een is. Naar mijn mening verhogen de aarde en de mensen allemaal hun vibratie. Veel van de kinderen die onlangs geboren zijn, hebben lichamen die magnetisch lichter zijn. Degenen van ons die ouder zijn en ervoor kiezen te veranderen, moeten veel lichamelijke veranderingen ondergaan.

PR: Wat is de oorzaak van verandering in lichamen met de twee normale DNA-strengen?
BF: De gemakkelijkste manier om je DNA te veranderen, is via een virus. Daarom zijn virussen niet per sé slecht. Virussen leven slechts op een levend weefsel. DNA-virussen zoals Epstein Barr en Herpes #6 veranderen celstructuren. Het retrovirus HIV is geen DNA-virus. In plaats van het lichaam te veranderen, eet het het daadwerkelijk op. De meeste mensen die dit proces meemaken en het overleven, hebben een nieuwe baan, een nieuwe manier van kijken of tenminste een nieuwe manier van leven. Zelfs als ze zich echt ziek voelen of soms hopeloos is dat een geschenk. Ze krijgen de kans om hun DNA-structuur en hun lichaam te veranderen in een gezonder, lichter lichaam dat ervoor zorgt dat ze doorgaan naar de volgende generatie. De engelen die gezien worden, zijn tekenen dat we aan het verschuiven zijn. Zoals ik het begrijp, HEBBEN WE TOT 2012 OM DIT PROCES AF TE MAKEN.

PR: Welke andere veranderingen kunnen we verwachten?
BF: Er zal geen ziekte zijn, we hoeven niet te sterven. We zullen in staat zijn onze lessen te leren, niet door lijden maar via vreugde en liefde. Het oude systeem is afgebrokkeld en doet dat niet zonder slag of stoot. Daarom zijn er allemaal oorlogen; veel medische helingsmethoden werken niet; de regering werkt niet. Veel van de oude paradigma’s kunnen niet langer bestaan, maar vechten om zich te handhaven, maar er is geen twijfel dat dit verandert. Degenen van ons die ervoor hebben gekozen in deze tijd te leven, zijn de voorlopers van een bijna nieuwe soort. Het is menselijk, maar tegelijkertijd manifesteren we echt de hemel op Aarde. We ontvangen extra hulp van de meesters, buitenaardsen en engelen en leren naar binnen te gaan. Hoe meer we in staat zijn naar binnen te keren en naar die innerlijke stem te luisteren, hoe meer we in overeenstemming zijn met de veranderingen die aan de gang zijn.

PR: Wat zijn enkele van de neveneffecten van deze veranderingen?
BF: Met een cellulaire verandering [van koolstofwezens naar siliciumwezens red.] voelt het soms alsof je niet hier bent. Je kunt je uitgeput voelen omdat we letterlijk van cellen veranderen en nieuwe wezens worden. Je hebt veel rust nodig, zoals een pasgeboren baby.
Mentale verwarring en je niet kunnen concentreren op routinetaken kan voorkomen terwijl we geprogrammeerd worden voor iets groters. Pijnen in je lichaam waarvoor geen duidelijke oorzaak is, zijn gewoon. Veel mensen voelen zich alsof ze gek worden. Als ze

Een orthodox medisch kantoor binnenstappen, worden ze waarschijnlijk op de Prozac gezet omdat ze niet kunnen definiëren wat het is. Het is moeilijk voor het medische beroep omdat ze niet gewend zijn om te gaan met het energielichaam.
Omdat de chakra’s in verband staan met ons endocriene systeem zullen vrouwen hormoonveranderingen doormaken. Ze kunnen huilen zonder dat ze weten waarom omdat door huilen hormonen vrijkomen. Veel vrouwen maken een vervroegde menopauze mee omdat we aan het versnellen zijn [in trilling, frequentie, vibratie, bewustzijnsniveau red.].
Mannen kunnen erg gefrusteerd zijn vanwege de uitputting als ze gewend zijn erg actief te zijn. Ze kunnen hun vrouwelijke kant naar buiten voelen komen omdat dit de intuïtieve kant is. De emotionele therapie die de laatste 20-30 jaar is opgekomen, is voor deze veranderingen versneld met nieuwe technieken. We doen echt enorm veel emotioneel werk in een korte tijd die [normaal gesproken, red.] duizenden jaren had geduurd.

PR: Hoe behandel je iemand die door deze veranderingen gaat?
BF: Ik benader het vanuit het oogpunt van werken met individuen in plaats van een ziekte te behandelen; ‘dokter’ in het Latijn betekent onderwijzer. De enige effectieve dienst die je kunt verrichten als een ware heler is individuen de kracht geven met de benodigde instrumenten en hen gerust stellen dat wat gebeurt, echt is en dat ze geheeld kunnen worden en vrij kunnen zijn van de negatieve symptomen terwijl ze geheeld worden.
Ten eerste eis ik immunologische testen die niet traditioneel gebruikt worden. Dit is een bloed laboratoriumtest uitgevoerd door een geavanceerd en gespecialiseerd onderzoekslaboratorium. Dan geef ik de patiënt zelf de informatie. Dit lijkt veel op een kaart met veranderingen zodat ze de kracht kunnen hebben om te helen. Ik ben niet de heler, maar slechts een instrument in hun individuele helingsproces. Er is een kracht in een persoon die kijkt naar hun eigen bloedtesten en de kaart ziet van wat er aan de hand is in zijn of haar lichaam dat voor een klik in het onderbewuste zorgt.
De echte sleutel is dat de persoon de verantwoordelijkheid neemt en zijn of haar eigen werk doet. Wat ik benut als middelen zijn niet de gebruikelijke middelen. Ik gebruik veel Organo therapie. Dat is een klierbehandeling vanuit Europa om het hormeensysteem te verhogen om de DNA-veranderingen te accepteren.
Ook gebruik ik homeopathie om te werken aan het energetisch lichaam, vitaminen, kruiden en koude lasertherapie. De behandeling hangt helemaal af van de individuele behoeften. Veel van wat ik doe, komt van wat ik de oudere broers en zussen zou willen noemen die ons zijn voorgegaan. Ze zijn van een ander Zonnestelsel waar we allemaal vandaan komen om deze planeet te helpen met haar overgang.

PR: Hoe zie je je werk zich ontwikkelen?
BF: Ik bekijk mijn werk als een overgangsbrug. Het is zowel wetenschappelijk als artistiek. Heling is een kunst en een wetenschap. Als je alleen wetenschap of de kunst van het helen gebruikt, is dat niet voldoende voor volledige gezondheid. I denk niet dat ik mijn hele leven heler zal zijn omdat ik geloof dat ziekte uitgeroeid zal worden. Wij als bewuste mensen zullen ziekte en lijden uitroeien.

Is het daarom een wonder dat men veel ongerustheid en angst voelt omdat deze veranderingen al aan de gang zijn, hoewel velen zich er niet van bewust zijn. Ook de veranderingen aan ons fysieke uiterlijk versnellen nu en daarom hebben onze lichamen te maken met VEEL TIJDELIJKE LICHAMELIJKE SYMPTOMEN als gevolg hiervan.

Enkele van deze symptomen zijn:

* Griepachtige symptomen: verhoging, zweten, zere botten en gewrichten, etc., maar die niet reageren op anitbiotica

* Migraine hoofdpijnen - sterke pijnen die pijnstillers niet kunnen verlichten

* Soms diarree

* Soms een loopneus - met niezen dat 24 uur duurt en geen koutje of hooikoorts is

* Duizeligheid

* Tuitende oren (oorsuizingen)

* Ringing in the ears

* Hartkloppingen

* Het hele lichaam voelen vibreren - vooral ‘s nachts als je ontspannen bent

* Hevige spiertrekkingen - gepaard met pijn, vaak in de rug

* Tintelen - van armen, handen, benen of voeten

* Verlies van spierkracht - in handen, veroorzaakt door veranderingen in het circulatiesysteem

* Soms ademhalingsmoeilijkheden - en/of bemerken van een sterkere of luidere ademhaling in een ontspannen staat

* Veranderingen van het immuunsysteem

* Veranderingen van het lymf systeem

* Je vermoeid voelen - of uitgeput na een kleine inspanning

* Willen slapen - meer en langer dan normaal

* Sneller dan normaal groeien van teennagels en haar

* Vlagen van depressie zonder reden

* Graven in het verleden - kijken naar relaties, duidelijkheid krijgen over persoonlijke kwesties

* Een gevoel van diepe zuivering

* Spanning, bezorgdheid en hoge stress niveaus - omdat je voelt dat er iets aan de hand is, maar niet weet wat.

Heel veel mensen voelen sommige van deze symptonen. Velen rennen in paniek naar hun huisarts, chiropractor, kruidenarts, etc. en meestal krijgen ze te horen dat er niets mis is met hen. En dat is de waarheid, want al deze symptomen zijn tijdelijk en wijzen er gewoonweg op dat deze lichamelijke veranderingen plaatsvinden.

Enkele AANBEVOLEN VERLICHTINGSREMEDIES voor bovenstaande symptomen zijn: ga met de stroom mee (go with the flow), vecht er niet tegen. Als je je vermoeid en uitgeput voelt, rust dan en slaap veel. Drink veel water, want je bent aan het ontgiften en droogt eerder uit dan normaal. Om emotionele spanning en stress te verlichten, kun je valeriaan nemen. Het kruid fenegriek vermindert de druk op het lymfesysteem en helpt met ontgiften.

Om de spierspanning te verminderen, kun je valerian nemen en modderbaden proberen of een lang, heet bad waaraan je wat Epsom zout toevoegt [verkrijgbaar bij drogist of apotheek]. Doe dit dagelijks. Herken dat zelfs wanneer je hartkloppingen of ademhalingsmoeilijkheden hebt, dat het je hart- of keelchakra is en dat de symptomen tijdelijk zijn. Je gaat niet dood; je verandert alleen! Ga echter niet alleen op mijn woord af. Zoek medische leiding als je onzeker bent. Als je niet weet waar je valeriaan of fenegriek kunt krijgen, probeer dan een gezondheidswinkel of - nog beter - zeg het woord gewoon in je hoofd wanneer je verlichting nodig hebt.

Alle helingsenergieën worden via het geluid van de naam overgedragen en het is net zo effectief om ze in je hoofd op hardop te zeggen dan ze fysiek in te nemen. Probeer het en je zult het merken. De meeste symptomen lijken slechts een paar weken te duren en zijn dan verdwenen. Sommige symptomen kunnen af en toe terugkomen. Niet iedereen ondergaat deze veranderingen even gelijktijdig. Een vrouw meldde dat ze ruim 7 centimeter gegroeid is en een grotere schoenmaat heeft gekregen (1 maat). Alle kinderen onder de 7 hebben de verandering al afgerond of zullen dit spoedig doen. Baby’s van de afgelopen 2 jaar zijn geboren met de complete DNA-set. Sommige mensen beginnen pas net met deze veranderingen en veel anderen moeten nog starten. Dit veranderingsproces is bekend als Ontwaken of het Ascensieproces of het bereiken van de Merkabah (Mer-ka-ba) of het Lichtlichaam.

Het is nodig dat we onze angsten te boven komen en leren over liefde, echte liefde, en dat moet beginnen bij jezelf. Want, totdat we van onszelf kunnen houden en onszelf kunnen vertrouwen, kunnen we niet echt van een ander houden of een ander vertrouwen.

Bron: Rense

Links:
Evidence Of DNA & Cellular Changes
DNA Changes (by various authors)
Dr. Berrenda Fox
DNA changes

Verwante artikelen:
Verandert ons DNA?
'Junk' DNA herbergt waardevol geheim (Engels)
Bewijs: wij mensen zijn allen (afkomstig van) één (bron)!
DNA-schade in hersencellen ratten na blootstelling aan lage magnetische waarden
DNA als visitekaartje
Verplicht DNA afstaan

Namasté groeten, Nico

Laatst gewijzigd door nico op 07-04-2008, 21:23:28, 3 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 07-04-2008, 21:09:39 
Reus
Reus

En Kirsten, je kan je afvragen of jouw kijk, of jouw visie op “jouw wetenschap” nog volstaat.
Immers:
"Temidden van al deze veranderingen op aarde, vindt ook de geboorte plaats van een nieuw wetenschappelijk bewustzijn. Haar geboorte vond plaats in een kleine kring van wetenschappers - voornamelijk afkomstig van buiten de kringen van de mainstream wetenschap. Deze kring van wetenschappers groeit gestaag en inmiddels bevinden zich hieronder ook geleerden en professoren van beroemde laboratoria en universiteiten op vakgebieden zoals fysica, biologie, astrologie en neuropsychologie. Deze wetenschappers schilderen een geheel nieuwe wetenschappelijke visie die op zijn zachts gezegd adembenemend is. Nochtans is er echter weinig publieke bekendheid met deze opkomende visie omdat onze kranten en het late avondnieuws ze niet onder de aandacht brengen. Van het totaal aantal wetenschappers dat ooit de aarde bevolkte, is 99% nu hier en nu aanwezig! Geen wonder dus dat er veel wetenschappelijke doorbraken zijn!
De nieuwe visie laat een wonderlijk universum zien waarin het menselijke bewustzijn een veel grotere rol speelt dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen. Het laat tevens zien dat onze huidige civilisatie misschien wel eens niet het hoogtepunt van de menselijke beschaving zou kunnen zijn. Het wordt steeds duidelijker dat andere grotere en hogere beschavingen ons voorgegaan moeten zijn. Atlantis is aan het herrijzen precies zoals Edgar Cayce het voorspeld heeft! Zouden al deze ontwikkelingen de vooraankondiging kunnen zijn van een aanstaande wetenschappelijke revolutie die zou kunnen leiden tot een spirituele transformatie zoals deze in het verleden voorspeld is? In deze nieuwe weten-schappelijke visie gaan wetenschap en spiritualiteit namelijk heel goed samen."

Dit zijn woorden van een wetenschapper zelf, Jan Wicherink. Hij heeft een buitengewoon boeiend boek geschreven.
En als ik jouw reacties zo hier in deze topic gevolgd heb, is dat zeker iets wat JOU zal aanspreken. Immers jij bent wetenschappelijk ingesteld en je bent spiritueel geïnteresseerd gezien jouw komst naar deze site. Welnu, het boek waar ik het over heb is een boek wat 19,95 kost en de titel heeft:
"Souls of Distortion Awakening A convergence of science and spirituality" en is ook in het nederlands verkrijgbaar: “ontheemde zielen ontwaken; een samengaan van spiritualiteit en wetenschap", welke ook nog eens als gratis E-book te lezen is op de site : http://www.soulsofdistortion.nl. Check-it-out.
Wat voor jou ook een aanrader zou zijn is het boek, Blauwdruk: "Dit boek bevat belangrijke nieuwe informatie, inzichten en doorgevingen op het gebied van spiritualiteit en nieuwe wetenschap. Het boek probeert positieve bijdragen te leveren aan de verhoging van bewustzijn en trilling. Het bevat onder andere ook revolutionaire mogelijkheden voor vrije energie en heling met bewustzijn, intentie, geluid en muziek, licht en energie. Het bespreekt de tekortkomingen van onze huidige wetenschappelijke inzichten,
Dit boek wil een brug slaan tussen de spirituele, esoterische, wetenschappelijke en multidimensionale benaderingen van geluid, licht, en energie. Geluid, trilling en energie zijn ook betrokken bij (scalair) elektromagnetisme, geometrie en zelfs met ons DNA, onze gedachten, emoties, intenties en bewustzijn!
Nieuwe wetenschappelijke vondsten tonen aan dat een aantal fundamentele aannames over de zeer koppige illusie van ‘de werkelijkheid’ incompleet of onjuist kunnen zijn. We staan pas aan het begin van een werkelijk begrip van de fysische realiteit en de blauwdruk achter de matrix van onze beperkte driedimensionale zintuiglijke waarneming. Begrip van de multidimensionale, holografische en muzikale blauwdruk principes van creatie en manifestatie, zal leiden tot het ontvouwen van het ware beeld van de ‘werkelijke werkelijkheid’! "

Genoeg te doen de komende tijd, lijkt me. :wink:
Veel leesplezier.

Namasté, groetjes Nico

BerichtGeplaatst: 07-04-2008, 21:19:15 
Reus
Reus

Hey Stefke,

Je schreef:
PFf wat ben ik blij dat ik mijn heil niet in de wetenschap zoek

haha, nou inderdaad. :lol:
Het gaat denk ik om de balans tussen wetenschap en spiritualiteit. Er is meer dan alleen maar wetenschap. Wetenschap en spiritualiteit hebben juist heel veel met elkaar te maken; ze zijn in eenheid met elkaar verbonden en kunnen niet zomaar gescheiden worden.
Dat wordt zo mooi beschreven in het boek : "Ontheemde zielen ontwaken, een samengaan van wetenschap en spiritualiteit" zie http://www.soulsofdistortion.nl.
wellicht ook voor jou zeer boeiend om te lezen.
Het is wel een hele kluif kan ik zeggen, maar zeer interessant.
Ik wist niet wat ik las! In één woord: Fascinerend.

namasté, groetjes Nico

BerichtGeplaatst: 07-04-2008, 21:26:36 
Kabouter
Kabouter

nico schreef:
Het gaat denk ik om de balans tussen wetenschap en spiritualiteit. Er is meer dan alleen maar wetenschap. Wetenschap en spiritualiteit hebben juist heel veel met elkaar te maken; ze zijn in eenheid met elkaar verbonden en kunnen niet zomaar gescheiden worden.
Dat wordt zo mooi beschreven in het boek : "Ontheemde zielen ontwaken, een samengaan van wetenschap en spiritualiteit" zie http://www.soulsofdistortion.nl.
wellicht ook voor jou zeer boeiend om te lezen.
Het is wel een hele kluif kan ik zeggen, maar zeer interessant.
Ik wist niet wat ik las! In één woord: Fascinerend.

namasté, groetjes Nico

Dag Nico.

Leuk om hier iemand te treffen die het boek 'Ontheemde Zielen Ontwaken' heeft gelezen. Inderdaad een fascinerend boek waarin de kloof tussen wetenschap en spiritualiteit op een voortreffelijke manier wordt gedicht. Een absolute aanrader om te lezen! En nog gratis te downloaden ook.

Karin :wave:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00