Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 21:38:39

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kennen wij elkaar te goed?
BerichtGeplaatst: 18-01-2005, 14:56:28 
Hoi,

Zoals jullie misschien weten (of niet..?) zijn wij, Isis/Iesje (er zijn er 2 op dit forum) en Pip, vriendinnen. We kennen elkaar al 11 jaar en zijn sinds die tijd ook al vriendinnen. We zien elkaar ook haast elke dag: doen dezelfde opleiding, zitten in dezelfde klas... noem maar op.
Nu maken wij nog wel eens wat mee samen, vooral de laatste tijd ook onverklaarbare dingen:
- We hebben altijd elkaars zinnen aangevuld en we weten bijna altijd wat de ander denkt. (Maar dit is wel normaal als je elkaar zo lang kent, toch?)
- Het echte onverklaarbare begon met het verhaal in de kerk (wat jullie als het goed is al hebben gelezen, staat ook ergens op dit forum).
- Laatst zaten we aan de telefoon en Isis schreef twee cijfers onder de tien op, ze had bij elk cijfer een van onze namen opgeschreven. Ze wilde de cijfers gaan zeggen, en welke ik dan zou kiezen zou bepalen bij wie we zouden gaan logeren (we hebben hier altijd zo'n vage techniek voor) :D . Isis zei: dit slaat nergens op, maar raadt eens welke twee cijfers ik hier heb staan? (Ze wist zeker dat Piya ze zou raden, op een of andere manier.) Er kwamen gelijk cijfers bij Piya op, en je raadt het al: het waren dezelfde cijfers, namelijk 3 en 7.
- De volgende dag deden we een spelletje dat de moeder van Isis had verzonnen: de 1 schrijft een woord op (in een bepaalde categorie) en de ander moet, d.m.v. vragen stellen, het woord raden. We deden eerst een oefenpotje (zonder categorie) en hier was niets speciaals aan. Hierna kozen we een categorie, namelijk Cafe/Restaurant. Deze categorie had Piya verzonnen omdat zij er een leuk woord voor had. Maar omdat Isis zou beginnen, verzon zij eerst een woord. We zeiden tegen elkaar: we hebben dalijk echt hetzelfde.. Piya begon met vragen stellen (voorzichtig, omdat ze al dacht dat Isis hetzelfde woord had en Piya haar eigen woord niet wilde verraden). Uiteindelijk bleek inderdaad dat we hetzelfde woord in ons hoofd hadden, namelijk 'barkruk'. Hoe verzin je het? Er zijn zoveel woorden waar je uit kunt kiezen (ober, menukaart, allerlei etenswaren..) en dit is toch niet het meest voor de hand liggende woord :!:
We besloten nog een andere categorie te doen: SPW (de opleiding die we volgen). Ook nu wisten we bijna zeker dat we hetzelfde woord hadden, voor de zekerheid schreven we het ook allebei op. Isis was weer aan de beurt en Piya begon dus weer vragen te stellen. Alweer bleek het hetzelfde (absoluut niet voor de hand liggende) woord te zijn (de ACHTBAAN-methode, een methode om een probleem aan te pakken wat we soms in lessen gebruiken).
- Het laatste, daarmee ook het vreemdste, wat ons gebeurde was een paar dagen terug. 's Morgens (als we samen naar school fietsen) vertellen we soms wat we hebben gedroomd. Dat deden we nu dus ook weer. Piya begon met: 'Ik heb gedroomd, joh, niet normaal.' En isis zei toen: 'Ik ook! Ik was in een discotheek.. '. Toen zei Piya: 'Waaaat, ik ook!'. We begonnen door elkaar heen te vertellen wat we hadden gedroomd (we praten altijd zo door elkaar, al luisterend naar elkaar.. :lol: ). We herkenden steeds meer dezelfde dingen, waar we eigenlijk echt nooit over dromen en vooral de combinatie is heel vaag. Het ging bij beiden om een discotheek, maar bij Isis was het met heel felle kleuren, bij Piya juist allemaal zwart en donker. Bij Piya zat er een gat (cirkel) van ong. 1 meter doorsnee, in het midden van de discotheek met een trap naar beneden. Bij Isis zat er een draaischijf (cirkel) in het midden v.d. discotheek (best groot), hier stond niemand op maar Isis ging erop en werd daardoor dronken (niemand waarschuwde haar hiervoor). In de droom van Piya (in de discotheek zag ik mezelf als regisseur van de droom, alles wat er gebeurde kwam door mij) ging een jongen via de trap naar beneden (het donker in, niemand wist wat daar precies was - Piya wel). Er gingen nog 2 jongens naar beneden, achter hem aan. Die eerste jongen (die had trouwens kapsones) gilde en een andere jongen kwam weer naar boven via de trap en riep: 'Hij is verbrand, hij is helemaal verbrand!'. Piya vond het op een vreemde manier wel goed, hier had ze voor haar gevoel echt voor gekozen, voor deze gebeurtenis. In de droom van isis liep ze zelf een soort brandtrap op en vervolgens was ze in een klein speelhuisje (wat je vaak ziet op het schoolplein voor de kinderen) wat in brand stond. Ze werd gered door haar ouders en broertje. Ze was (ondanks dat ze haar hadden gered) boos op hen. Toen ze de trap weer af liep, brandde het onder haar voeten. (Gedurende de hele droom had ze het gevoel dat ze op vakantie was).
Er speelt zich nog een heel verhaal af in de droom van Piya, na het stuk van de discotheek (ook ergens op vakantie, in het kort: ik moest Isis beschermen tegen de jongen met kapsones uit de discotheek die opeens niet meer dood was.. er was iemand die de jongen aanspoorde om iets bij Isis te doen, ik moest ervoor zorgen dat deze persoon mij vertrouwde en dat ze er niet achterkwam waarom ik contact met haar wilde.).

Er zijn in deze twee aparte dromen opvallend veel overeenkomsten:
- brand
- trap
- vakantie
- discotheek
- cirkel (gat/draaischijf) in het midden van de discotheek

Er waren twee tegenovergestelde dingen: de discotheek was bij ons fel (Isis) - donker (Piya) en de trap die naar de brand leidde was naar boven (Isis) - naar beneden (Piya).

We willen heeel graag weten wat jullie van dit alles vinden en of er een verklaarbare reden is / of het normaal is dat we dit soort dingen ervaren.

Groetjes! Isis en Piya.

(Voor de duidelijkheid: Piya = Pip) :lol:

Berichtenonderwerp: Re: Kennen wij elkaar te goed?
BerichtGeplaatst: 18-01-2005, 17:02:28 
Elf
Elf

Dit gaat in ieder geval over een andere Isis (even om verwarring te voorkomen). Wat ik uit de eerste zin begrijp heet ze onder dit forum Iesje.

Wat het verhaal betreft. Het komt volgens mij wel vaker voor als je elkaar goed kent, dat je dan op een gegeven moment op dezelfde golflengte zit. Jullie hebben gewoon een hele sterke band met elkaar en als je op dezelfde golflengte zit, pik je elkaars gedachte makkelijker op en kan het inderdaad voorkomen dat je dezelfde dromen hebt. Lijkt me eigenlijk alleen maar leuk, om zo mee te maken :D

Berichtenonderwerp: Re: Kennen wij elkaar te goed?
BerichtGeplaatst: 18-01-2005, 17:25:26 
Hey hey,
hier iesje (isis) leuk dat we naamgenoten zijn! (hoor je niet veel!),
Ik dacht inderdaad ook wel zoiets, maar kan het niet zo zijn dat er iets sterkers meespeelt, hoewel een vriendschapsband inderdaad ook heel sterk kan zijn zoals bij ons! Maar ik vind het wel raar dat we ook soms allebei iets zien , dan draaien we ons tegelijk om, en dan is er niets meer. We hebben dan precies hetzelfde gezien. Net als dat verhaal in de kerk, maar ook laatst een keer toen we langs een raam van een huis liepen. Ik dacht toen dat ik een standbeeld van een zwarte kat zag en piya wist niet precies wat ze zag, maar draaide zich ook om en dacht ook echt dat ze wat zag. Maar toen we terugliepen zagen we een heel donkere kamer waar alleen een fiets stond. Dit heeft toch niets met onze vriendschap te maken, of wel?
Groetjes van Iesje

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00