Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 09:06:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: atlantis
BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 00:22:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
De eerste die schreef over Atlantis was de Griekse wijsgeer Plato (427-347), Plato beweerd dat Atlantis wel degelijk bestaan heeft. Volgens Plato was de oude hoofdstad van Atlantis een uitgebouwd systeem van cirkels, met om beurten een ommuurd eiland en kanaal. Met een totale doorsnede van 22,5 kilometer.




In tal van geschriften zijn er vermeldingen gemaakt over de vernietiging van Atlantis, dat ten onder ging door de zonvloed, vuur & aardbevingen rond 10.500 v chr. De Egyptenaren spraken hier over, de Maya's, de Indiers en zelfs sommige Afrikaanse stammen kennen de legende. Dit kan toch geen toeval zijn. Als je al die geschriften naast elkaar legt, hebben ze het allemaal over een machtig mooi land dat zich in de oceaan bevond. De bewoners die daar leefden, de weinig overlevenden na de ramp, zijn gevlucht naar andere landen. Met andere woorden de Egyptenaren, Indiers, Maya's en de afrikaanse stammen zijn allen waarschijnlijk afstammelingen van de Atlantiers. Dit zou natuurlijk heel juist zijn als Atlantis in de Atlantische oceaan lag want dan zijn Egypte, Afrika, en Zuid Amerika de naburige landen. Van daaruit trokken ze door naar Indie.

In al die landen schijnen er ook muurschilderingen en prehistorische bouwwerken te zijn ontdekt die verwijzen naar de Atlantiers (vergevorderde beschaving). Zoals onder de Sfinx daar is een verborgen onderaardse Gallerij, het zogeheten " zaal der archieven" (hall of recorts). Hierin zou de volledige wijsheid van de beschaving uit lang vervlogen tijden bewaard zijn gebleven (Atlantiers).



In 1991 begonnen Thomas Dobecki, geoloog Joseph Schoch en archeloog John West met hun onderzoek naar de Sfinx. Ze hebben toen in 1993 een rechthoekige kamer ontdekt van ongeveer 9 bij 12 meter, 5 meter onder de poot van de sfinx. Hier is toen door de Amerikaanse t.v. keten NBC een documentaire over gemaakt genaamd " the Mystery of de Sfinx. Direct werd door zahi Hawass, de opzichter van oudheikundige werken van Gizeh, alle werkzaamheden betreft de Sfinx stilgelegd. Er werd verklaard dat West te weinig wetenschappelijk te werk ging. Maar de echte reden was dat de Egyptische autoriteiten niet naar buiten wilden hebben dat de Sfinx en de piramiden waarschijnlijk niet door de Egyptenaren waren gebouwd maar door de overlevenden van Atlantis.

In de Keltische en Germaanse mythologie wemelt het van de verhalen over verzonken landen. Bij de Eskimo's, Hopi-Indianen, Boeddhistische, Hindoeistische en niet te vergeten de bijbel " wie kent niet het verhaal van het hof van Eden, Adam en Eva en later de zonvloed". Allemaal beschrijven ze in grote lijnen precies dezelfde Geologische en klimatologische gebeurtenissen. Dit kan toch ook geen toeval zijn.!! Mischien als ze inderdaad zo'n hoog beschaafde bevolking waren, hebben ze de ramp (zonvloed, aardbeving & vuur) voorzien. Dan zou het toch ook mogelijk zijn dat ze voor de ramp zijn geevacueerd.

Bron: http://www.niburu.nl

Het verhaal gaat dat veel atlantis zielen nu op aarde terugkeren. In veel genootschappen zoals dit forum lees je dat er atlantis zielen aanwezig zijn. Ofwel, een vorig leven in atlantis hebben meegemaakt.

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 08:18:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Dit is wel heel erg interessant zeg, ik wil toch echt een keer regressie doen om te kijken wie of wat ik was en waar ik was. Lijkt me erg interessant, maar eerst het ene afwerken dan het andere.

We erg bedankt voor je mooie verhaal, klinkt er logisch en duidelijk!


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 14:37:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
deze bron komt uit de haarlems dagblad van maandag 15 november 2004.


sorry ik was helaas te laat om het artikel uit de telegraaf over te nemen maar als er iets beters in staat verander ik deze bericht!


Atlantis gevonden

de mythische verloren stad Atlantis heeft echt bestaan en ligt op de bodem van de Middellandse zee, tussen Cyprus en Sierie. Dat heeft een Amerikaanse onderzoeker gisteren beweerd.
Op 1.5 kilometer onder de zeespiegel en 80 kilometer uit de kust van Cyprus liggen volgens de wetenschapper door mensenhand gemaakte structuren. "het is een lange weg geweest om zover te komen, maar vandaag is het alle moeite waard gebleken" aldus Robert Sarmast op een persconferentie in Limassol. "als dit Atlantis niet is wat dan?"
De Amerikaan, die al tien jaar onderzoek doet naar het door Plato beschreven Atlantis, erkende dat er nog geen tastbaar bewijs is voor zijn steling. Hij hoopt dat een duikteam naar de zeebodem zal afdalen en materiaal kan opduiken.
Volgens de griekse mythologie is Atlantis door de God Zeus vernietigd.
Andere theorieen plaatsen de verloren beschaving onder meer in de Zuid - Chinese zee, bij de Azoren of in de Egeische Zee. ANP?AFP.


ik dacht dat het wel interesant zou zijn... hoe moet ik trouwens een foto uit de krant hier plaatsen? stonden namelijk ook foto's bij maar die komt dan later.. als onze buurman de krant heeft teruggegeven die is hem nu aan het lezen :wink:

liefs, veronique :wink:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 15:48:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Zeker interesting....


Foto doe je door een link (bv van de site van de telegraaf) tussen de IMG te zetten. (bovenaan nieuwe reactie)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 16:16:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Khoorde het op het nieuws vmorgen, als dit zo is, dat zou toch hartstikke mooi zijn?
Het mysterieuze s dan wel weg, dat zou wel jammer zijn...


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 10:36:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Ach, kunnen ze altijd nog naar de Bermuda driehoek gaan zoeken. Mysteries genoeg nog om op te lossen ;)

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 11:47:54 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hey daar stond laatst in de quest een stuk over... ffe denken wat er ook weer stond hoor...

oh ja.. dat het waarschijnlijk gewoon een "verhaaltje" was...

ben daar toch niet zelf zo heel zeker van want die verdwijningen staan toch wel erg duidelijk vast niet?

greeetzzz

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 17:11:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Jah, een verhaaltje, of werkelijkheid? Hmmz, tis wel mooi om over te fantaseren, zelf bedenken wat het zou kunnen zijn :)

Voor sinterklaas krijg ik de 3-DVD Mythen en Legendes.
Echt meesterlijk, mythen zijn cool :D


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 17:27:01 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
haha... (plagerig) geloof je nog in de goedheilig man joh :wink:

Maar ffe serieus wel heel leuk joh zo'n dvd set met mytes!

greetzzz , Rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 17:48:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Bestaat hij niet dan :shock: :( :cry:
:rolling: ghehe, lol :rolling:

Tja, we moesten iets kiezen, dus ik dacht "Dat willik!" en m'n moeder direct van, "maar die kan ik nergens vinden..." En een week later lag hij op de mat, had ik em stiekum besteld. Wiej!

Maar goed, 't is echt vet. Lezen over fantasie dingen die ook werkelijkheid zouden kunnen zijn. Kvond de Lord Of The Rings ook meesterlijk :D

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 18:08:16 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
ja die was ook geweldig goed... heb alleen het eerste deel gezien maar wil nog eens alles achter elkaar ervan bekijken haha dus 'k wacht nog wel ffies..
wat vind je van harry potter??

greetz rogue :sss:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 17-11-2004, 19:37:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Ook erg leuk, maar minder als LOTR.
Ik vind Charmed daarentegen wel weer helemaal kicke en Sabrina uiteraard :) humor.

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 17-11-2004, 21:36:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
haha jaaa sabrine the teenage witch.. die is echt vet! Met die twee geschifte tantes van haar en Salem...

greetzzz rogue :sss:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 17-11-2004, 21:56:08 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
ik zit te balen hier.... mam had de telegraaf al weggegooid..zucht...

dus geen plaatje nu was er al niet veel echt op te zien.. enkel wat kruiken maar vond het wel leuk om hem erbij te leveren.. die oude kruiken zo op de zeebodem...

Dat heb ik weer hoor.. naja.. next time is de krant meteen voor mij haha :twisted:


liefs, rogue :sss:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: atlantis
BerichtGeplaatst: 17-11-2004, 23:21:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Hé, wat jammer nou....

Maar helaas, volgende keer beter. Ik geloof niet dat atlantis een myhte is. Ik wist er tot voor kort weinig van, maar ik geloof wel dat het echt bestaan heeft. Alhoewel ik niet weet of dat op het menselijk trillingsniveau is geweest, of een toontje hoger (waar bv ook entiteiten op zitten)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl