Jaa ik vind het ook zo grappig om te lezen. Nouwjaa grappig, daarmee bedoel ik herkenbaar.
Dan lees ik reacties en vragen waar ik zelf dan ook moeite mee heb ofso.
Vind het wel leuk dat je nooit de enigste bent die ergens moeite mee heeft. Het mooiste vind ik hoe
andere het beschrijven en uitleggen waardoor ik ook beter en sneller door heb hoe het in elkaar steekt.
Zelf ben ik absoluut geen held, integendeel. Ik durf amper mensen aan te kijken... waarom?
Ze zeggen dat je dan iets achterhoud of dat je ergens bang voor bent. Ik zou niet weten waar
ik eigelijk bang voor zou moeten zijn. Het gaat steeds beter, maar toch blijft het vervelend.
Het werken in de winkel, de communicatie met mensen heeft me zeker goed gedaan.
Eerst durfde ik niks te zeggen, keek ik over de mensen heen. Nu ga ik al vlot een gesprek aan.
Vind het leuk, nu ik er zo over nadenk hoe je erop vooruit gaat. Dat merk ik ook aan Femke.
Fijn toch dat je erzelf achter kunt komen met behulp van anderen, en dat het dan beter gaat.
Wel blijf ik altijd mezelf, maar in mijn gedachten. Met eigen meningen vormen ben ik niet zeker. Ik krijg al snel te horen dat ik meer op moet komen voor mezelf en gerust dingen mag veranderen/voorstellen/wijzigen enz. Ik wil mensen graag helpen maar ze maken al snel gebruik van je terwijl je het niet in de gaten hebt. Hoe meer je goed wilt doen, hoe meer je voor andere doet. Des te meer ze van je verwachten en hoe hogere eisen ze stellen. Ik werk me altijd te pletter en dat is een regelrechte gewoonte. Ook grappig, ik zet andere voorop zoals ik van Femke ook las. Daar kun je niks aan doen, dat zit er gewoon in. Dat geeft ook helemaal niet, ik vind het juist leuk en dankbaar. Ik word er vrolijk van als ik weer iets goeds heb gedaan of iemand verder heb geholpen. Die mensen zijn je daar dankbaar voor.... Wat bedoel je eigelijk met tijd voor jezelf?
De enigste rust die ik heb is lekker in een bad liggen met muziekje, voor de pc, met vrienden dagje weg.
Ik had wel altijd de druk van mijn ouders over school. Kwam je thuis na een zware dag, beginnen ze meteen over je huiswerk. Agenda controle, en meteen beginnen met overhoren enz. Toen zat het me ook ff tot hier en omdat ik zo veel heb moeten doen en hogerop ben gekomen. Heb ik nu meer moeite met leren, nu ze niet meer achter me aanzitten. Ik heb de neiging om alles uit te stellen en af te wachten. De druk en stress heeft ook zo zijn voordelen. Dan begin ik pas echt hard te knokken en werken haha. Dan start mijn motertje pas. Inderdaad ook door het harde werken, veel spierpijn en last van mijn rug. Nu ik mijn spieren goed gebruik en naar mezelf luister heb ik er minder last van. Dat moet je natuurlijk proberen te verkomen.
Denk er aan; je moet nog langer mee als vandaag!!
@ Vision; Jezelf erin verliezen.. Ik droom heel vaak, heb dan mijn eigen wereldje.
Dan zeggen ze iets en dan ben ik even de weg kwijt. Al ontplof je een bom..
dan heb ik even een momentje voor mezelf. Of ik dan iets speciaals zie of
ergens over nadenk dat weet ik zelf niet eens. Van anderen hoor je hoe
het eruit ziet en waar het op lijkt. Stond je alweer te dromen? Jij leeft echt in je
eigen wereldje he? Wat heb je nu wer gezien? Let je wel ff op? sorryyyyy