Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:08:43

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: vakantie ervaringen en egoisme
BerichtGeplaatst: 19-07-2009, 23:17:56 
Dwerg
Dwerg

ik ben op mallorca geweest met 7 man en heb daar natuurlijk een flink porsie conflicten en problemen ervaren, aagezien je 12 dagen op elkaars nek zit, (buiten dat heb ik wel een heerlijke vakantie gehad hoor)

ik zit met wat vraagjes en misschien kan iemand me hierbij helpen,,

ik heb verschillende kanten van het ego bij vrienden gezien:

- een ego die iemand goed om laag kon praten omzelf meer/beter te lijken bij meiden...
en dan als je netjes verteld tegen zo'n meisje, dat jouw ervaringen met dat ego(die persoon) minder prettig zijn en verteld dat ie erg mensen om laag kan praten om zelf beter te lijken ten koste van jouw, word het zo geinterpeteerd dat je precies hetzelfde doet zelfs nadat ik het volgende er netjes bij heb gezegt:
(want ja jij bent ook aan het roddelen)

ik zij er netjes bij dat ik niet graag iemand om laag praat en iemand minder of slecht wil laten lijken, dus dat ik niet wil verlagen tot dat nivo, maar dit vertel om mijn eigenwaarde te beschermen en niet over me heen te laten lopen door mijn ervaring en waarheid er van te geven. (een waarheid die ik heel helder zie op de momenten dat het gebeurd... alleen kun je niet zien of meiden hier in me gaan of dit doorzien dar zal je dan over moeten praten of je wild ze er van bewust maken)
dit heb ik dus gedaan, en vervolgens heeft zo'n meisje dus verteld dat ik zat te roddelen,, toen doorzag ik dat het geen zin had en deed afstand van dat meisje.
(dit is 1 voorbeeld)

- een andere situatie die ik ben tegen gekomen:
(niet open staan voor mijn mening, gevoel, of verhaal.. en alleen kort luisteren
en het direct interperteren naar ego eigenschap om mij dom te laten lijken)

(ik had gezegt dat mensen niet echt fouten kunnen maken in mijn ogen, hiermee wilde ik iets uitleggen(en zo begon ik mijn verhaal) maar nadat ik die zin vertelde kwamen er 3 egos die mij even uitlulde en me uitlachte, en kijhard 100 voorbeelden gaven dat mensen wel degelijk fouten kunnen maken, hierbij kon ik geen woord meer inbrengen hoe hard ik ook probeerde te zeggen dat ze me niet uit lieten praten en te snel conclusies trokken)

zeer begrijpelijk van een mens met een groot ego die het lekker vind om maten uit te lachen en zichzelf grappig te laten lijken, of iemand om laag te praten. (en kon niet uit mijn woorden komen) erg vermoeiend vaak als je mensen dan niet kunt berijken.

een ander voorbeeld:
ik was even een beetje gefrustreerd en geirriteerd om een zootje muggen en zij het volgende: kankermuggen...

we hebben een kerel in de groep waarbij dat woordje nogal gevoelig licht en het persoonlijk op vatte, en viel mij en er op aan, dat ik respectloos was en dat woord niet meer mog zeggen, ik zag het als als een gelegenheid om hier even mijn mening te geven en te laten weten dat ik bepaalde dingen niet accepteer.

(hierbij komt mijn algemene vraag, of je alles maar moet accepteren, ik kan een hoop accepteren, tenzij het ten koste gaat van mij en ik de dupe word van andermans problemen)

ik zij dat ik hem begreep dat het pijnlijk kan zijn maar dat hij mij niet kan verbieden dat woord niet te zeggen, ik zij ik mag zeggen wat ik wil en als jouw dat raakt is dat je eigen probleem, en acccepteer ik niet dat je van jouw probleem mijn probleem maakt... en toen waren de rapen gaar natuurlijk,, een flinke woede bui en aggresivitiet kwamen naar voren... hij eisde een sorry, ik zeg waarom zou ik sorry zeggen als ik niet fout doe, hij zij dta ik repsectloos was en geen begrip had voor hem, ik zij ik heb genoeg begrip voor je maar jij beperkt mij in mijn leven en doen en laten. vervolgens begin hij te hard door te praten zoals ik luister niet lalalala, houd je kop klaar je hoort mijn mening,.. waardoor hij dus neit wilde luisteren.. vervolgens dacht ik oke kom maar op ik ga jouw even uitdagen,, en begon het woordje kanker meerdere malen te herhalen,, dit liep uit de hand en er vlogen wat spullen van mij doro de kamer, en ik bleef rustig liep weg en ging op bed lggen en deed de deurd dicht,,,
later kwam hij in me kamer en zij die ik wil geen sorry zeggen maar omdat ik geen ruzie wil op vakantie zeg ik het toch, en toen zij ik als het om die reden is hoef ik je sorry niet, en ik ga ook geen sorry zeggen, en werd weer gefrustreerd, toen kwamen er 3 andere vrienden die flink tegen me tekeer gingen en ik erg respectloos was, en toen zij ik nog dat is jullie beeld van respect blijkbaar heel anders dan de mijne, en jullie kunnen mij niet dwingen om jullie beeld daarvan over te nemen aangezien mijn beeld van respect voor mij veel beter aan voeld dan die van jullie.. iedereen was pissd en boos op mij en iedereen ging met een kutsfeer naar bed, ik zetten me i-pod op kwam even goed tot rust liet het los en ging lekker slapen... volgende dag eb ik er niemand mee rover gehoord.

toch ben ik gaan nadenken of het oke is om mensen zo uit te dagen aangezien ze toch niet bereikbaar zijn en niet willen luisteren,, op dat moment word er flink wat rotzooi en haat in de lucht gezaaid, ik wil niet dat ik pas geaccepteerd word als ik hun problemen help te verbergen, ik confronteer ze er liever mee zodat ze er aan werken, al is dit vaak erg vermoeiend, en vraag ik me af en toe af of dit wel aan mij is om te doen, maar als ik niets doe gebeurd het telkens weer, toch probeer ik hiermee mensen te veranderen en dat kan niet dat moeten ze zelf doen zie ik nu in, maar zij proberen het ook bij mij, eigenlijk is het dus het beste om gewoon in deze situatie het woord te blijven gebruiken en als ik er op word aangevallen het negeren en doen alsof ik het niet hoor zodat ze zich er op een bepaald moment maar bij neerleggen... er zijn veel van deze situaties dat ik mensen confronteer al vind ik het moeilijk hiermee om te gaan ik geloof dat ik het antwoord op mijn verhaal en vraag zelf nu al gevonden heb...

ik be ook best bereid om het af te leren en het woord niet meer te gebruiken, maar daar schieten anderen niets mee op, daarmee help ik een blokkade in stand te houden en te verbergen, al zal het MEZELF wel helpen omdat ik dan niet meer in die discussies beland, maar eigenlijk wil ik die wel aangaan omdat ik (ja wil helpen, en hier komt weer dat verhaal van dat ik de reddende engel wil spelen) ik laat deze mensen niet graag los, maar om liefde te ontvangen wille ze dat ik mezelf aanpas aan hun normen en waarden, en dit is nou net iets wat ik niet accepteer in in deze wereld en maatschappij, ik kan me wel aanpassen, maar is dit ook het juiste? zullen hier dingen mee veranderen??? door het allemaal maar toe te laten... jep en dit is iets wat de laatste 4 maanden in vele situaties al door mijn hoofd spookt, is het het accepteren van deze dingen war de sleutel ligt? ik heb ergens dan het gevoel dat ik niet het juiste doe... en de egoisten en maatschappij zo juist in stand houd. hey wacht dit klinkt een beetje tegenstreidig,, ik vecht tegen de wereld, in plaats da dta ik het laat zoals het is, en er mezelf in blijf en niet in gevechten moet stappen, of in discussies te gaan want het heeft geen zin... hmm ik begrijp het nog niet helemaal...

bedankt voor het lezen,
(en nogmaals bij velen mensen ligt dit woord enzo gevoelig ik bedoel hier niets persoonlijk mee en wil geen mensen ermee pijn doen of kwetsen, al zal het zo lijken en zien velen dit zo, ik probeer een boodschap door te geven hoe je erboven kunt gaan staan

visies hierover zouden fijn zijn dankjewel

Laatst gewijzigd door Nickid op 19-07-2009, 23:30:16, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 19-07-2009, 23:30:03 
Feniks
Feniks

Ik denk dat JOU ego hier nog het meest mee te maken heeft Nickid, sorry dat ik het zeg.

Ieder mens op deze planeet heeft een persoonlijkheid, heeft dingen meegemaakt en meegekregen hetgeen naast erfelijkheid en lichaamsbouw invloed heeft op de manier waarop iemand zich manifesteert.

Het naar beneden halen van een ander om er zelf beter van te worden is zo oud als de wereld, het niet willen of kunnen luisteren naar anderen kan voortkomen uit een heel spectrum van mogelijkheden waarover jij geen invloed hebt en het feit dat iemand problemen had met het woord dat jij gebruikte is zijn probleem, en niet het jouwe.

Het feit dat jij problemen beleeft met deze andere mensen houd in dat hun manier van denken/voelen/willen niet overeenkomt met dat van jou. Of visa versa natuurlijk.
De vraag die je je nu moet stellen is: "In hoeverre zal ik mij hieraan aanpassen / hiertegen verzetten?"
Dat zijn dingen die jou PERSOONLIJKHEID definiëren (niet je ego) ((al kan daar discussie over ontstaan wat ik eigenlijk verwacht)).

Het enige wat ik kan zeggen op je 'klacht?' (zeg ik dat goed?) is:
Pick your battles Nickid, niemand heeft genoeg kracht om tegen alles in te gaan wat hem niet aanstaat.

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 00:21:38 
Dwerg
Dwerg

truitje schreef:
Ik denk dat JOU ego hier nog het meest mee te maken heeft Nickid, sorry dat ik het zeg.

Ieder mens op deze planeet heeft een persoonlijkheid, heeft dingen meegemaakt en meegekregen hetgeen naast erfelijkheid en lichaamsbouw invloed heeft op de manier waarop iemand zich manifesteert.

Het naar beneden halen van een ander om er zelf beter van te worden is zo oud als de wereld, het niet willen of kunnen luisteren naar anderen kan voortkomen uit een heel spectrum van mogelijkheden waarover jij geen invloed hebt en het feit dat iemand problemen had met het woord dat jij gebruikte is zijn probleem, en niet het jouwe.

Het feit dat jij problemen beleeft met deze andere mensen houd in dat hun manier van denken/voelen/willen niet overeenkomt met dat van jou. Of visa versa natuurlijk.
De vraag die je je nu moet stellen is: "In hoeverre zal ik mij hieraan aanpassen / hiertegen verzetten?"
Dat zijn dingen die jou PERSOONLIJKHEID definiëren (niet je ego) ((al kan daar discussie over ontstaan wat ik eigenlijk verwacht)).

Pick your battles Nickid, niemand heeft genoeg kracht om tegen alles in te gaan wat hem niet aanstaat.

geen sorry zeggen ik vraag om inzicht en wegwijzertje,, dankjewel voor je post ik ga hem even goed doorlezen en kijken of ik er iets mee kan doen vast wel!! dankjewel :hart:

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 00:33:15 
Feniks
Feniks

NP Nickid, ik denk dat hier ook nog andere reacties op zullen komen, het ego is een hot-topic hier :)

succes iig

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 00:51:25 
Dwerg
Dwerg

truitje schreef:

erm dat van die klacht is niet echt een klacht,, of wel,, ik weet het zelf eigenlijk niet eens,, tis eerder een drang om te begrijpen waarom ik conflicten ervaar en geen liefde... of er dingen zijn die aan mij liggen of dat er dingen zijn die aan andere liggen, wat is van mezelf en wat is van een ander,, waneer ben ik bij mezelf en waneer bij een ander.. wanneer is een schuldgevoel door zelfmedeleiden,, en wanneer is een schuldgevoel aangepraat door een ander...

ik weet soms nie tmeer wat nou van mij is of van een ander is...

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 01:16:01 
Groentje
Groentje

Hey Nickid!

ten eerste wil ik zeggen dat ik het met truitje eens ben, maar wil nog verder reageren op andere dingen die in het stukje staan dat je geschreven hebt. En dan specifiek in het helpen van mensen.

Als ik het goed begrijp vraag jij je af of het soms wel aan jou is om mensen met hun problemen (zoals jij het omschrijft) te helpen, en of jij je moet aanpassen of niet?

Het is niet aan jou om mensen met hun problemen te helpen, je moet het zelf willen! zoals truitje al zegt, pick your battles.

Maar of jij je wil aanpassen of niet ligt helemaal aan jezelf, als je echt mensen wil helpen met hun problemen, stel je dan de vraag hoe je hun het beste kan helpen. Door de confrontatie direct aan te gaan (zoals jij in je verhaal deed) of door jezelf toch aan te passen. en het op een andere manier te brengen?

Ik denk net zoals truitje dat de confrontatie aangaan uit je persoonlijkheid komt (voor het grootste gedeelte) maar het is aan te leren tot een bepaalde hoogte hoe je moet omgaan met andere tijdens zo'n confrontatie

De situatie die jij schetste had volgens mij veel subtieler opgelost kunnen worden. Ook al is een vriend van je.

Ik weet niet of ik je hiermee heb kunnen helpen of niet, of dat ik het misschien wel helemaal verkeerd gelezen heb in iedergeval hoop ik voor je dat er nog veel replies zullen komen ;)

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 08:59:31 
Dwerg
Dwerg

Vrijheid is geen recht
Vrijheid is geen plicht
Vrijheid is een gift

Ik roep het wel vaker dus roep het hier ook maar eens. Vrijheid is een gift welke je aan jezelf en anderen kunt geven.

Muggen: ZZzzzZZzzzZzZzzZzZzZ
Nickid: kankermuggen! (slaat wilt om zich heen)
Vriend: He, ik heb er recht op dat niemand om mij heen het woord kanker als scheldwoord gebruikt!
Nickid: Ik heb het recht om kanker te zeggen!
-1 + -1 = -2 = oorlog/gevangen

Vriend: He, ik heb er recht op dat niemand om mij heen het woord kanker als scheldwoord gebruikt!
Nickid: Ja daar heb je wellicht gelijk in. Had er niet aan gedacht dat je (oma/neef/zus/moeder) aan kanker is overleden en dat je het daar nog moeilijk mee hebt. Ik roep kankermuggen niet om jou te kwetsen maar omdat ik die muggen erg vervelend vindt.
Vriend: Ja eigenlijk weet ik dit wel maar ja iedere keer dat ik dat woord hoor moet ik weer aan mijn (oma/neef/zus/moeder) denken. en dat vindt ik vervelend.
1 + 1 = 2 = vrede/vrijheid

Doordat jij een ander de vrijheid geeft om te zijn zoals hij is. Voelt die ander zich vrij bij jou en zal jou ook veel eerder vrijheid terug geven. Verwacht overigens niet dat je meteen heel veel vrijheid van iedereen terug krijgt want in onze verziekte cultuur heeft men tijd nodig om de vrijheid van een ander op te nemen. Men is dit namelijk niet gewent want men is gewent vrijheid te pakken in plaats van te krijgen. (recht op vrijheid van meningsuiting en dat soort onzin)

Doordat je anderen geen/weinig vrijheid geeft en alleen/veel vrijheid opeist van anderen ontneem je je eigen vrijheid en snij je je jezelf in de vingers.

Om "vrijheid is een gift" nog even wat duidelijker te maken. Er van uitgaande dat we iedereen zoveel mogelijk vrijheid willen geven kan vrijheid nooit een recht zijn. Als iemand een recht heeft zal iemand anders een plicht hebben waardoor je iemand anders zijn vrijheid ontneemt. Dus de algehele vrijheid wordt twee keer zo klein. Als vrijheid een gift is en dus geen recht dan zal de algehele vrijheid een stuk groter zijn. Hij zal overigens nooit 100% zijn want er zullen altijd tegenstrijdige belangen zijn. Het is een kwestie van geven en nemen. En ja daar hebben mensen zelfverantwoordelijkheid voor nodig en dat vinden veel mensen eng.

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 14:21:15 
Dwerg
Dwerg

Avuso schreef:
Vrijheid is geen recht
Vrijheid is geen plicht
Vrijheid is een gift

Ik roep het wel vaker dus roep het hier ook maar eens. Vrijheid is een gift welke je aan jezelf en anderen kunt geven.

Nickid: Ik heb het recht om kanker te zeggen!
-1 + -1 = -2 = oorlog/gevangen

Nickid: Ja daar heb je wellicht gelijk in. Had er niet aan gedacht dat je (oma/neef/zus/moeder) aan kanker is overleden en dat je het daar nog moeilijk mee hebt. Ik roep kankermuggen niet om jou te kwetsen maar omdat ik die muggen erg vervelend vindt.
Vriend: Ja eigenlijk weet ik dit wel maar ja iedere keer dat ik dat woord hoor moet ik weer aan mijn (oma/neef/zus/moeder) denken. en dat vindt ik vervelend.

Doordat jij een ander de vrijheid geeft om te zijn zoals hij is. Voelt die ander zich vrij bij jou en zal jou ook veel eerder vrijheid terug geven. Verwacht overigens niet dat je meteen heel veel vrijheid van iedereen terug krijgt want in onze verziekte cultuur heeft men tijd nodig om de vrijheid van een ander op te nemen. Men is dit namelijk niet gewent want men is gewent vrijheid te pakken in plaats van te krijgen. (recht op vrijheid van meningsuiting en dat soort onzin)

Doordat je anderen geen/weinig vrijheid geeft en alleen/veel vrijheid opeist van anderen ontneem je je eigen vrijheid en snij je je jezelf in de vingers.

Om "vrijheid is een gift" nog even wat duidelijker te maken. Er van uitgaande dat we iedereen zoveel mogelijk vrijheid willen geven kan vrijheid nooit een recht zijn. Als iemand een recht heeft zal iemand anders een plicht hebben waardoor je iemand anders zijn vrijheid ontneemt. Dus de algehele vrijheid wordt twee keer zo klein. Als vrijheid een gift is en dus geen recht dan zal de algehele vrijheid een stuk groter zijn. Hij zal overigens nooit 100% zijn want er zullen altijd tegenstrijdige belangen zijn. Het is een kwestie van geven en nemen. En ja daar hebben mensen zelfverantwoordelijkheid voor nodig en dat vinden veel mensen eng.

tnkx man een hele mooie post!!!! alleen wil ik even op je 2de dialoog ingaan:

die laatste reactie van die virend is erg leuk bedacht maar helaas is dit niet de reactie die je kreeg hij is niet beried daar naar te kijken en blijft liever in zijn eigen waan waar ik hem met veel moeite uit probeerde te halen...

dit heb ik wellicht geprobeerd, dat ik hem begreep en dat hij er moeite mee heeft, en dat het zijn eigen probleem is dat hij het persoonlijk opvatten, ik heb hard me best gedaan om het uit te leggen en meerdere malen gezegt dat het niet persoonlijk bedoeld was, toch bleef hij eisen dat hij liever niet had dat ik dat niet meer zij,

en nu zie ik dus in dat ik dat punt niet kon accepteren en liever in gevecht bleef omdat ik hem wilde leren zelf verantwoordelijkheid te nemen en naar zichzelf te laten kijken(maar dat wil die persoon niet dus is volkomen nutteloos om te proberen)(al hoop ik stiekem dat het hem even geconfronteerd heeft en wel aan het nadenken gezet heeft),,
en net zoals je zij dat vind hij eng die verantwordelijkheid eerlijkheid..en dat weet ik ook, maar heb continu een drang om die zelfverantwoordelijkheid op te dringen bij mensen en mensen er toe te verplichten dit te doen... en zie hier nu mijn blokkade,, hierin hebben ze een keuze en dit moeten ze zelf willen,
als ze dit niet willen moet ik die verantwoordelijkheid op me nemen door me aan hun aan te passen

volgende keer moet ik mezelf dus de volgende vraag stellen, wil de persoon verantwoordelijkehid voor zichzelf nemen? heeft hij hier om gevraagd? luid het antwoord nee dan doe ik er verstandig aan om het maar te laten zijn en me maar aan te passen en gewoon beter te weten en accepteren dat die persoon dit niet wil zodat ik innerlijke vrede bewaar (alleen dan gaat weer die vervelende vraag in me hoofd dat ik me dan zoat overal aan moet gaan aanpassen en ik dan continu bezig ben aan mensen hun verwactingen te voldoen waardoor alles allen maar ingewikkelder word)

dit is die knoop en verwarring waarbij er eigenljk nog steeds niet ect duidelijkheid is,, hoe kan het dan anders?

9ik ga je post nogmaals lezen mischien lees ik wat dingen over het hoofd..

tnx man!

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 14:27:47 
Dwerg
Dwerg

mart999 schreef:
Hey Nickid!

ten eerste wil ik zeggen dat ik het met truitje eens ben, maar wil nog verder reageren op andere dingen die in het stukje staan dat je geschreven hebt. En dan specifiek in het helpen van mensen.

Als ik het goed begrijp vraag jij je af of het soms wel aan jou is om mensen met hun problemen (zoals jij het omschrijft) te helpen, en of jij je moet aanpassen of niet?

Het is niet aan jou om mensen met hun problemen te helpen, je moet het zelf willen! zoals truitje al zegt, pick your battles.

ja klopt en dit was een battle die ik wilde aangaan en op dat moment genoeg eergie voor had en hem dus ook ging uitdagen, op dat moment wilde ik het hem erg graag duidelijk maken

Maar of jij je wil aanpassen of niet ligt helemaal aan jezelf, als je echt mensen wil helpen met hun problemen, stel je dan de vraag hoe je hun het beste kan helpen. Door de confrontatie direct aan te gaan (zoals jij in je verhaal deed) of door jezelf toch aan te passen. en het op een andere manier te brengen?
ja dat 2de ben ik erg veel aan het overdenken in vele situaties aangezien het eerste vaak geen effect heeft maar vaak zie ik dan nog niet echt een opllosing en kloppen er dingen niet

Ik denk net zoals truitje dat de confrontatie aangaan uit je persoonlijkheid komt (voor het grootste gedeelte) maar het is aan te leren tot een bepaalde hoogte hoe je moet omgaan met andere tijdens zo'n confrontatie

De situatie die jij schetste had volgens mij veel subtieler opgelost kunnen worden. Ook al is een vriend van je.
hoe had ik dit anders kunnen doen dan denk je hii,, je hoeft niet te reageren oor maar zou tof zijn als je dat wil delen,

Ik weet niet of ik je hiermee heb kunnen helpen of niet, of dat ik het misschien wel helemaal verkeerd gelezen heb in iedergeval hoop ik voor je dat er nog veel replies zullen komen ;)

tnkx voor je reactie man!!

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 15:47:50 
Dwerg
Dwerg

Nickid schreef:

die laatste reactie van die virend is erg leuk bedacht maar helaas is dit niet de reactie die je kreeg hij is niet beried daar naar te kijken en blijft liever in zijn eigen waan waar ik hem met veel moeite uit probeerde te halen...

dit heb ik wellicht geprobeerd, dat ik hem begreep en dat hij er moeite mee heeft, en dat het zijn eigen probleem is dat hij het persoonlijk opvatten, ik heb hard me best gedaan om het uit te leggen en meerdere malen gezegt dat het niet persoonlijk bedoeld was, toch bleef hij eisen dat hij liever niet had dat ik dat niet meer zij,

en nu zie ik dus in dat ik dat punt niet kon accepteren en liever in gevecht bleef omdat ik hem wilde leren zelf verantwoordelijkheid te nemen en naar zichzelf te laten kijken(maar dat wil die persoon niet dus is volkomen nutteloos om te proberen)(al hoop ik stiekem dat het hem even geconfronteerd heeft en wel aan het nadenken gezet heeft),,
en net zoals je zij dat vind hij eng die verantwordelijkheid eerlijkheid..en dat weet ik ook, maar heb continu een drang om die zelfverantwoordelijkheid op te dringen bij mensen en mensen er toe te verplichten dit te doen... en zie hier nu mijn blokkade,, hierin hebben ze een keuze en dit moeten ze zelf willen,
als ze dit niet willen moet ik die verantwoordelijkheid op me nemen door me aan hun aan te passen

volgende keer moet ik mezelf dus de volgende vraag stellen, wil de persoon verantwoordelijkehid voor zichzelf nemen? heeft hij hier om gevraagd? luid het antwoord nee dan doe ik er verstandig aan om het maar te laten zijn en me maar aan te passen en gewoon beter te weten en accepteren dat die persoon dit niet wil zodat ik innerlijke vrede bewaar (alleen dan gaat weer die vervelende vraag in me hoofd dat ik me dan zoat overal aan moet gaan aanpassen en ik dan continu bezig ben aan mensen hun verwactingen te voldoen waardoor alles allen maar ingewikkelder word)

dit is die knoop en verwarring waarbij er eigenljk nog steeds niet ect duidelijkheid is,, hoe kan het dan anders?

tnx man!

Ik merk uit je bericht dat je het aanpassen aan anderen niet echt ziet zitten. Dat komt omdat je je niet echt hoeft aan te passen aan anderen. Het gaat hier eerder om aanpassen aan jezelf. De wereld is niet gemaakt om perfect te zijn voor jou of voor mij. Mocht alles perfect zijn voor mij dan kan dat voor jou imperfect zijn. Zou trouwens ook een saaie bedoeling zijn als iedereen perfect was en alles al zou weten vlak na de geboorte.

Laat de boel lekker imperfect zijn! Vertel je verhaal aan een ieder die het wil weten. Wil iemand het niet weten? Nou prima hij/zij zal r zelf meer last van hebben. Mocht hij/zij er zoveel last van krijgen dat het niet meer te houden is dan gaat hij/zij vanzelf opzoek naar antwoorden net zoals jij ook ooit begonnen bent met het zoeken naar antwoorden. Verder zijn er ook genoeg mensen die nooit opzoek gaan naar antwoorden.... nou prima zolang ze geen geweld gebruiken moeten ze lekker zelf weten.

BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 16:54:05 
Dwerg
Dwerg

Avuso schreef:
Nickid schreef:

tnx man!

Ik merk uit je bericht dat je het aanpassen aan anderen niet echt ziet zitten. Dat komt omdat je je niet echt hoeft aan te passen aan anderen. Het gaat hier eerder om aanpassen aan jezelf. De wereld is niet gemaakt om perfect te zijn voor jou of voor mij. Mocht alles perfect zijn voor mij dan kan dat voor jou imperfect zijn. Zou trouwens ook een saaie bedoeling zijn als iedereen perfect was en alles al zou weten vlak na de geboorte.

Laat de boel lekker imperfect zijn! Vertel je verhaal aan een ieder die het wil weten. Wil iemand het niet weten? Nou prima hij/zij zal r zelf meer last van hebben. Mocht hij/zij er zoveel last van krijgen dat het niet meer te houden is dan gaat hij/zij vanzelf opzoek naar antwoorden net zoals jij ook ooit begonnen bent met het zoeken naar antwoorden. Verder zijn er ook genoeg mensen die nooit opzoek gaan naar antwoorden.... nou prima zolang ze geen geweld gebruiken moeten ze lekker zelf weten.

tnkx man,, iets dat eigenlijk heel simpel is sommige mensen heb je geen invloed op en zul je maar mee moeten leven inderdaad,, voor mij is dat moeilijk steeds weer te accepteren, aangezien ik graag meer vreugde bij mensen wil zien...voel ik me ook prettiger,, probeer alleen lieve aardige mensen in me leven te houden, en mensen die egoistisch zijn in gesteld los te laten maar dat lukt niet altijd, kmoet hier wat wijzer in worden waneer het zin heeft om een conflict aan te gaan met iemand en wanneer niet,, soms kun je het alleen niet echt vermeiden en blijven ze je lastig vallen, en proberen ze je te domineren en soms kun je dan niets doen erg vervelend.

BerichtGeplaatst: 24-07-2009, 08:46:59 
Reus
Reus

Nickid schreef:
iets dat eigenlijk heel simpel is sommige mensen heb je geen invloed op en zul je maar mee moeten leven inderdaad,, voor mij is dat moeilijk steeds weer te accepteren, aangezien ik graag meer vreugde bij mensen wil zien...voel ik me ook prettiger,, probeer alleen lieve aardige mensen in me leven te houden, en mensen die egoistisch zijn in gesteld los te laten maar dat lukt niet altijd, kmoet hier wat wijzer in worden waneer het zin heeft om een conflict aan te gaan met iemand en wanneer niet,, soms kun je het alleen niet echt vermeiden en blijven ze je lastig vallen, en proberen ze je te domineren en soms kun je dan niets doen erg vervelend.

Je hebt het zelf al redelijk door.. Maar ik wil je er toch nog even op wijzen.
Je probeert egoistisch ingestelde mensen te ontwijken in je leven. Hier is opzich niets mis mee. Maar ben je zelf ook niet een beetje egoistisch? Omdat jij graag mensen wilt veranderen? Ervoor zorgen dat ze minder egoistisch zijn? Zodat jij een gevoel van overwinning/waardering/vreugde ervaart?

Het is maar een suggestie hoor. Ik snap dat het erg vervelend is als je vrienden je niet in je waarde laten door woorden die je gebruikt, die zij toevallig niet prettig vinden.

Persoonlijk denk ik; de reden dat jij steeds egoistische mensen tegenkomt, is om jou in te laten zien dat je niet iedereen kunt veranderen. Niet bij iedereen jouw standpunt/visie kunt laten overkomen. Dit zou heel goed een levenles voor je kunnen wezen.

Misschien moet je proberen je te schikken. Niet toegeven, maar ook niet ontwijken.
Ik zal als voorbeeld dat van die kankermuggen nemen.

Voor jouw is dat een manier om duidelijk te maken hoe vervelend je ze vind.
Voor die vriend doet het pijn, omdat het iets is wat hij van dichtbij heeft meegemaakt.
Wat je zou kunnen doen, is er proberen aan te denken als die vriend in de buurt is, om het niet te zeggen. Je kunt het dan nog wel gewoon zeggen, maar het feit dat je bij hem in de buurt er eerst over na denkt, kan jou helpen om wat minder egoistisch te zijn. Je hebt je dan weliswaar aangepast aan zijn maatstaven. Maar niet volledig. Je laat hem in zijn waarde. Maar ook jezelf, omdat je op deze manier iemand geen pijn doet.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer duidelijk te maken aan je.
Het is niet zo dat ik je nu verkondig dat jij het egoistische persoon bent, maar wat ik je wel wil duidelijk maken, is dat er wel een egoistisch deel in jouw zit.
Als je deze ontdekt en er mee leert omgaan. Dan is het mogelijk om je probleem op te lossen.

How long should we two wait, before we're one?

BerichtGeplaatst: 25-07-2009, 13:37:32 
Dwerg
Dwerg

Rikku schreef:
Nickid schreef:
iets dat eigenlijk heel simpel is sommige mensen heb je geen invloed op en zul je maar mee moeten leven inderdaad,, voor mij is dat moeilijk steeds weer te accepteren, aangezien ik graag meer vreugde bij mensen wil zien...voel ik me ook prettiger,, probeer alleen lieve aardige mensen in me leven te houden, en mensen die egoistisch zijn in gesteld los te laten maar dat lukt niet altijd, kmoet hier wat wijzer in worden waneer het zin heeft om een conflict aan te gaan met iemand en wanneer niet,, soms kun je het alleen niet echt vermeiden en blijven ze je lastig vallen, en proberen ze je te domineren en soms kun je dan niets doen erg vervelend.

Je hebt het zelf al redelijk door.. Maar ik wil je er toch nog even op wijzen.
Je probeert egoistisch ingestelde mensen te ontwijken in je leven. Hier is opzich niets mis mee. Maar ben je zelf ook niet een beetje egoistisch? Omdat jij graag mensen wilt veranderen? Ervoor zorgen dat ze minder egoistisch zijn? Zodat jij een gevoel van overwinning/waardering/vreugde ervaart?

precies en weet dit heeeeeel goed van mezelf!!!(ik vraag mezelf alleen steeds af of dit egoisme is of liefde is,, omdat liefde ook betekend iemand iets duidelijk maken, bewust maken, maar ik zie er ook wel egoisme in, ik heb ook vaak genoeg volgehouden om me er niet mee bezig te houden, maar val op 1 of andere manier steeds weer terug ik vraag me af of het nodig is deze eigenschap af te leren of niet eigenlijkenlijk.

o en het gaat me niet om de vreugde en overwinning want dar hoef ik niet iets voor te doen om te ervaren, dat kan ik in mezelf goed vinden, het is meer dat ik in die staat jkan blijven hangen als er geen mensen zijn die me dar steeds uit proberen te halen door mij lastig te vallen met hun problemen.

Het is maar een suggestie hoor. Ik snap dat het erg vervelend is als je vrienden je niet in je waarde laten door woorden die je gebruikt, die zij toevallig niet prettig vinden.
het is ook niet echt de irritatie eraan hoor want dat van dat woord enzo deed me eigenlijk helemala niets ik irriteerde me niet aan hem niets ik wilde alleen even iets uitleggen maar dat bleek niet echt weis te zijn, kan me er ook prima in aanpassen en had ook gewoon netjes me mond kunnen houden als dat het verstandigst was maar ja ik zie achterin vaak pas in of iets eigenlijk wel zin had.

Persoonlijk denk ik; de reden dat jij steeds egoistische mensen tegenkomt, is om jou in te laten zien dat je niet iedereen kunt veranderen. Niet bij iedereen jouw standpunt/visie kunt laten overkomen. Dit zou heel goed een levenles voor je kunnen wezen.

persoonlijk geloof ik niet echt in levenslessen, ik weet dat het overdragen van visies en inzichten niet echt bij iedereen mogelijk is want mensen moeten er voor openstaan, toch prober ik het vaak genoeg soms heeft het wel effect en heel vaak ook niet ik vind het moeilijk onderscheid te maken in welke situatie het wel zin heeft en wanneer niet.
Misschien moet je proberen je te schikken. Niet toegeven, maar ook niet ontwijken.
Ik zal als voorbeeld dat van die kankermuggen nemen.

ontwijken doe ik ook niet echt het is meer dat ik ze liever niet in me leven heb, sta er op zich wel boven op toe te kijken en gebruik vaak woorden zoals misschien wel of misschien niet zodat ik niet toegeef maar ook niet afzie.

Voor jouw is dat een manier om duidelijk te maken hoe vervelend je ze vind.
niet echt vervelend meer vanuit liefde van jongens ik weet een manier hoe je jezelf niet kan laten raken door de omgeving en sterk te zijn luister even naar mijn inzicht misschien kun je er iets mee zodat je volgende keer geen irritaties hebt of pijn voeld, ik wil zijn blokkade zeg maar helpen opruimen door wat inzicht ,zodat hij weer minde rkwetsbaar is
Voor die vriend doet het pijn, omdat het iets is wat hij van dichtbij heeft meegemaakt.
Wat je zou kunnen doen, is er proberen aan te denken als die vriend in de buurt is, om het niet te zeggen. Je kunt het dan nog wel gewoon zeggen, maar het feit dat je bij hem in de buurt er eerst over na denkt, kan jou helpen om wat minder egoistisch te zijn. Je hebt je dan weliswaar aangepast aan zijn maatstaven. Maar niet volledig. Je laat hem in zijn waarde. Maar ook jezelf, omdat je op deze manier iemand geen pijn doet.

ja dit is inderdaad ook tot me doorgedrongen beteje middenweg in zoeken inderdaad tnkx!!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer duidelijk te maken aan je.
Het is niet zo dat ik je nu verkondig dat jij het egoistische persoon bent, maar wat ik je wel wil duidelijk maken, is dat er wel een egoistisch deel in jouw zit.
Als je deze ontdekt en er mee leert omgaan. Dan is het mogelijk om je probleem op te lossen.

ja de conclusie dta mijn ego niet helemaal oke is was ik al achter anders ervaarde ik niet dat gedoe :P het probleem is alleen dat je die delen in jezelf vaak niet goed ziet maar ik heb hier zeker wat aan het bevestigd dingen waar ik eerst aan tweifelde ik ga is wat bewuster hiermee om en de overtuiging los laten dat het aan mij is om mensen te veranderen, en ongevraagde hulp op te dringen, maar als je weet dat je kan helpen is het moeilijk te accepteren dat mensen je hulp niet willen, en dara heb ik erg veel moeite mee, ik help graag het collectieve bewustzijn groeien en mensen meer bewust et maken en te helpen groeien dat is iets wat ik me levenlang al erg graag wil en die drang overheerst wel is, het is een blokkade die ik me leven lang steeds weer tegen kom, ik zie mezelf ook als een mooi wezentje dta liefde ne licht uitstraald maar dan wereld die donker en bang is om de liefde te ontvangen en voor me weglopen in plaats van in me armen vallen, ik moet mijn harde kant wat verzachten en creativer wezen in uitleggen van dingen en bewuster met mensen om gaan want de weisheid en kennis heb ik opziich wel maar dat zachte en subtiele gedoe om iemand ergens voor open te laten staan duurt zo lang en dat is mischien een stukje geduld in mezel wara ik aan kan werken, iemand iets duidelijk maken is nou eenmaal niet simpel en vereist veel geduld begrip en de juiste aanpak, en niet mijn aanpak want dat werkt gewoon niet XD

dankjewel voor je reactie het heeft mijn gedachtestroom weer wat nieuwe richtingen opgeduwd ik kan hier zeker wat mee!

BerichtGeplaatst: 28-07-2009, 11:18:24 
Reus
Reus

Ik ben blij dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Dat was ook mijn doel toen ik mijn vorige reactie schreef.
Het zal nog wel moeilijk gaan worden voor je. Maar probeer het in elk geval, dat zal al een heleboel helpen.

Succes ;)

Our passion play has now, at last, begun

Past all thought of right or wrong, one final question.

How long should we two wait, before we're one?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00