Nou we zijn het zelf aan het uitwerken, en mede doordat mensen vragen gingen stellen kwamen we tot hypothesen die voor een hoop aangenomen feiten op kunnen gaan. Nu zijn we er inderdaad al een half jaar meer bezig, maar natuurlijk niet dagelijks. Het komt vooral voort uit gesprekken die ontstonden en gedachten die wij nuttig vonden op te schrijven. De theorie wordt nog steeds samengesteld.
Een van míjn grootste struikelblokken is dat er niks falsifieerbaar is. Ik kan jammergenoeg geen experimenten uitvoeren. Daarbij hebben we besloten om alle ideeën, die voor ons gevoel kloppen, als waar aan te nemen totdat we kunnen bewijzen dat het anders is.
Maar ok, voor de duidelijkheid.
Mijn vriendin en ik hebben voor ons aangenomen dat wij tweelingzielen zijn, zoals het door jullie genoemd wordt. Dit gebaseerd op een gevoelskwestie zoals vrijwel alles dat wij over de ziel bedacht hebben.
Voor ons is de ´tweelingziel´ een ziel uit een groep losgescheurde zielen van 1 grotere ziel, die het dichtst bij elkaar hebben gezeten ten tijde van de scheuring.
De twaalf losse opmerkingen onderaan zijn niks anders dan opmerkingen die volgens ons goed zouden kunnen kloppen. Door het vermelden hiervan hoopte ik van andere mensen te horen waarom ze niet of wel zouden kunnen kloppen.
Citeer:
Leuke zinnetjes, goed woordgebruik maar NU graag een beetje betekenis. WAT wil je hier in vredesnaam zeggen?
Sorry voor het vage taalgebruik, ik heb het even te snel neergetikt.
Wat ik wil zeggen is dat hier onze hypothese volgt als beginpunt voor onze theorie.
En vooraf ging origineel een betoogje over de waarheid van de oerknal en het ontstaan van tijd en ruimte, ik achtte het niet nodig dit erbij te zetten omdat het me meer draaide om ideeën te krijgen over Zielen.
De termen PROzielen PROMESOzielen MESOzielen ANAzielen, zijn inderdaad door ons verzonnen en zijn vervoegingen voor deelfasen, om verwarring te verkomen wanneer er gesproken werd over losse deelstadia.
Deze vervoegingen heb ik gekozen uit de mitosecyclus van een eurkaryotische cel, die hierin zichzelf volledig deelt.
Zo is;
Pro -beginfase - 1 universele ziel
Promeso -tweede stap - eerste deling van de universele ziel
Meso -derde stap - tweede deling van de universele ziel, dus deling van de zielen die als eerste gedeeld zijn.
Ana -vierde stap - derde deling van de zielen die eerder gedeeld hebben. Dit is tevens de laatste deling in onze hypothese.
Ik hoop zo voor wat duidelijkheid gezorgd te hebben, maar aangezien ik gister een nog langer bericht probeerde te posten, wilde ik dit even snel neerzetten om er later nog op terug te komen (liefst na wat reacties)
Ik ben benieuwd naar je vragen!