Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 20:18:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04-07-2010, 20:43:37 
Nimf
Nimf

Zoals de titel al zegt, als dieren pijn hebben dan voelt dat voor mij als messteken in mijn ziel. Het doet me zo verschrikkelijk pijn als ik een dier zie dat pijn heeft.

Dit heb ik al voor zover ik weet mijn hele leven maar vooral in de puberteit is het nog heviger geworden

Zoals vandaag

Ik loop ( dit doet me al pijn als ik eraan terug denk ) ik liep langs de zeedijk en er lopen schapen, ik kijk rustig en vredig naar de dieren en ik kijk naar 1 schaap, zijn linker achterpoot is gebroken en hangt er scheef bij, er zit ook wat bloed bij en op zijn hoofdje zit ook een beetje bloed. O hemel dat ik dit typ doet me al pijn, ik kan die pijn niet uitleggen maar het voelt als als ware steken en krampen in mijn hele lichaam bij die gedachte.

Heeft iemand dit ook zo hevig? ik kan er wakker van liggen omdat ik hem zo graag wil helpen.

Ik ben ook vegetarisch sinds mijn 7/8e wat ook niet zo verassend is.

Maar goed dit hbe ik zovaak, ik moest ook huilen maar dat deed ik niet omdat een vriendin erbij was.

X Anna
Bedankt voor het lezen!

Laatst gewijzigd door Willow op 14-08-2010, 12:39:46, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 08-07-2010, 08:45:22 
Kabouter
Kabouter

Hoi,

Ik heb dat gisteren ook zo ervaren.
Ze waren bezig met kippen dood te schieten.
Ik werd er akelig van en voelde het leed.

Gr gedachtenkracht

BerichtGeplaatst: 08-07-2010, 11:27:12 
Nimf
Nimf

als je ziet hoe iemand leven dood is dat pijnelijk voor je ziel. omdat die ja. kijk mensen zijn gevoelig voor onrecht alles wat pijnelijk is leed enzo dus degene die dat extreem hebben die hebben gewoon meer gevoelige delen van hun ziel en lichaam en geest.

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

BerichtGeplaatst: 10-07-2010, 08:55:47 
Nimf
Nimf

Bedankt voor jullie antwoorden! zo zie ik maar weer dat ik niet de enige ben, Gister had ik het weer meegemaakt, ik reed op de scooter op de weg en net toen ik de bocht uit ging zag ik een dode vogel liggen die waarschijnlijk net was overreden :cry: :cry: Ik zat op de scooter en het sneet weer door me heen, die pijn en de angst die het beestje wel niet zal hebben gehad. Het is zo'n naar gevoel dat door me heen gaat, ik zei gister onderweg op de scooter de hele tijd ( 10 min lang want daarna was ik op me bestemming ) ik zei onderweg de hele tijd "laat het los " "laat het los""laat het los " opzich lukte dat ook wel, maar het doet me nog steeds zo'n pijn :(

BerichtGeplaatst: 10-07-2010, 09:35:05 
Nimf
Nimf

ik zou je dolgraag willen helpen, maar zo ervaren met mezelf ben ik ook weer niet.

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

BerichtGeplaatst: 10-07-2010, 11:48:22 
Nimf
Nimf

Ik weet ook niet wat ik er tegen kan doen :( het raakt me altijd enorm. En de laatste tijd kom ik steeds meer dode dieren tegen op de weg of ze vliegen tegen ons raam aan, ik moet er mee leren omgaan vandaaar dat ze ook vaker op me pad komen, maar hoe kan ik dat snijdende gevoel wegkrijgen ? :cry:

Ik ben sinds mijn 7e/8e al vegetariër, mensen begrijpen niet waarom, ik heb zelfs een tijdje geleden een kroket proberen te eten voor mijn ouders, maar ik moest enorm huilen, ik had em beet en ik kreeg gelijk zo'n beeld van een koe voor me, die oogjes die hulpeloos kijken :cry: :cry: ik begon te huilen en dat heeft mijn ouders toch wel even wakker geschud, ze staan altijd voor me open en ze weten ook alles van wat ik meemaak en ze maken veel dingen zelf ook mee maar dit was wel even nodig dat ze me ook in dit vlak( vegetaríër zijn ) me serieus zouden nemen.

Heel apart allemaal, zou fijn zijn als iemand zich hierin herkent

BerichtGeplaatst: 10-07-2010, 17:01:57 
Nimf
Nimf

ik herken mezelf er niet in omdat ik nogal meer carnivoor ben dan herbivoor... in me balans van omnivoor...

BerichtGeplaatst: 11-07-2010, 08:34:26 
Nimf
Nimf

Okej, zegt me niks haha :P maar iemand die zich er wel in herkent?

BerichtGeplaatst: 11-07-2010, 08:40:27 
Nimf
Nimf

srry annaa dat ik je niet kan helpen :/

BerichtGeplaatst: 11-07-2010, 10:16:44 
Nimf
Nimf

Maakt niet uit, je hoeft niet sorry te zeggen :P niet jouw schuld dat je het niet zo ervaart toch :P

BerichtGeplaatst: 11-07-2010, 10:53:19 
Nimf
Nimf

bedankt dat je het begrijpt :)

BerichtGeplaatst: 11-07-2010, 12:38:12 
Nimf
Nimf

Iemand anders die me kan helpen :oops:

BerichtGeplaatst: 11-07-2010, 15:49:54 
Nimf
Nimf

gedachtenkracht moet eens antwoorden ;)

BerichtGeplaatst: 12-07-2010, 12:54:26 
Power Moderator
Power Moderator

Je inlevingsgevoel voor dieren is opzich geen slecht vermogen, maar probeer het wel te relativeren.
Ik ben zelf heel erg tegen de bio-industrie en de hele mikmak, maar kan opzich wel leven met biologisch geproduceerd vlees. Het blijft vlees eten, maar wel op een menselijkere manier. En mensen eten nou eenmaal vlees, dat zal ik niet ontkennen. Ik ben zelf vanaf mijn 13e volledig vegetarier, daarvoor at ik ook al nauwelijks vlees. Ook geen biologisch vlees, omdat ik vlees uberhaupt niet lekker vind :wink: Bijkomend voordeel :) Maar goed, ik zal niet claimen dat ik hetzelfde heb als jij, maar ik kan me er wel in vinden. Laatst kreeg ik een keer per ongeluk gehakt in mijn tomatensaus, en ik kon het echt niet eten omdat het idee van dood dier teveel in mijn hoofd opkwam. Ik heb het gewoon maar weggegooid (wat eigenlijk zonde is..).

Ik weet niet precies wat je eraan kunt doen, maar ik denk dat het wel goed is om je er echt flink in te verdiepen. Niet in de zielige greenpeace foto's, maar in feitelijke informatie over vlees eten, gewoontes, geschiedenis en gezondheid. Misschien kun je er dan wat rationeler over nadenken en je niet in je gevoel laten overspoelen. Want veel van wat er met dieren gebeurd is erg, maar (bijvoorbeeld) een doodgereden vogel.. Dat gebeurt. Ook bij mensen, trouwens.

Ennn, misschien kun je dan ook nog wat voor dieren gaan doen :) Is dat een ambitie van je?

BerichtGeplaatst: 12-07-2010, 17:30:23 
Dwerg
Dwerg

Hieronder een stukje over het verschil tussen mededogen en medelijden. Het is wellicht lastig te begrijpen maar dit is m.i. wat er beter zou kunnen en waardoor je beter om zou kunnen gaan met dit probleem.

http://www.sleuteltotinzicht.nl/div014.htm

Ipv dat je meeleid met het dier accepteer je dat dit dier pijn en ellende voelt maar dat jij je daarom niet ellendig hoeft te voelen. Sterker nog als jij je ellendig voelt creëer je twee keer zoveel ellende en daar heeft uiteindelijk niemand wat aan. Jij niet maar het dier ook niet.

Daarnaast is het belangrijk om te weten dat jij niet je gevoelens bent. Met andere woorden. Als je lichaam een reactie geeft op het leiden van het dier dan hoeft het stemmetje in je hoofd daar niet in mee te gaan. Je accepteert de situatie zonder dat het stemmetje gaat oordelen. Als je kalm bent en je niet laat meeslepen met die situatie die je voor je ziet dan kun je je emoties relatief simpel sturen waardoor je niet gaat meeleiden.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00