Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 10:28:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vreemd gevoel
BerichtGeplaatst: 31-03-2012, 22:17:39 
Groentje
Groentje

Hoi, ik ben nieuwe member op dit forum, maar loop al een lange tijd rond te neuzen omdat ik ook hooggevoelig ben. Dit gevoel wil ik eigenlijk wel ontwikkelen omdat ik weet dat er veel meer in zit.
Zelf ben ik namelijk ook spiritueel & filosofisch ingesteld.

Ik heb een klein vraagje in de hoop dat het bekend voorkomt bij sommige van jullie.

Heel af & toe krijg ik een bepaald gevoel dat ik niet kan beschrijven, hoe hard ik het ook probeer.
(En dat terwijl ik letterlijk elk gevoel in woorden kan beschrijven!)

Wanneer ik dit meemaak heb ik 't gevoel dat er iets heel ergs gaat gebeuren en/of gaande is... Het voelt heel onaangenaam aan en naar.
Toch is het me geen enkele keer opgevallen dat er daarna inderdaad iets ergs gebeurd.
Ook is er op dat moment geen enkele aanleiding voor dat gevoel & toch kan het om de zoveel tijd in eens uit het niets opduiken!

Komt dit iemand misschien bekend voor??

Ik heb ook een andere vraagje.. :oops:

Soms wanneer ik ga slapen en mn ogen sluit zie ik gezichten van vreemde mensen voor me.
Soms lachend, soms boos, soms huilend & ze kunnen met verschillende werkzaamheden bezig zijn.
Die mensen heb ik nooit eerder gezien & daarom kon ik ook niet pijlen waarom ik die beelden voor me zag als ik m 'n ogen sloot.

Maar tot voor kort heb ik daar wat over gelezen op ditzelfde forum (EINDELIJK, want op I-net kon ik er verder niks over vinden waardoor ik dacht dat er iets mis met mij was :roll: ) waardoor het wel wat bekender voor me is geworden.

Ik hoop wat reacties te mogen krijgen :D

:wave:

Berichtenonderwerp: Re: Vreemd gevoel
BerichtGeplaatst: 05-04-2012, 20:47:21 
Groentje
Groentje

Weet niet wat het is maar ik herken ook dat gevoel alsof er iets heel ergs gaat gebeuren. Vroeger had ik het vooral, volgens mij had ik het voor het eerst tijdens een droom in mijn kindertijd. Maar wat het betekent zou ik ook niet weten.

BerichtGeplaatst: 06-04-2012, 08:48:04 
Reus
Reus

Citeer:
Wanneer ik dit meemaak heb ik 't gevoel dat er iets heel ergs gaat gebeuren en/of gaande is... Het voelt heel onaangenaam aan en naar.
Toch is het me geen enkele keer opgevallen dat er daarna inderdaad iets ergs gebeurd.
Ook is er op dat moment geen enkele aanleiding voor dat gevoel & toch kan het om de zoveel tijd in eens uit het niets opduiken!
Als ik jou was zou ik eens bij gaan houden welke keren er daadwerkelijk iets gebeurt dat helemaal in overeenstemming is met jouw gevoel, en welke keren er niets gebeurt, of juist iets anders. Ik ben benieuwd tot welke conclusies je dan komt.

Citeer:
Soms wanneer ik ga slapen en mn ogen sluit zie ik gezichten van vreemde mensen voor me.
Het is ongetwijfeld niet wat je wil horen, maar ik schrijf het toch. Dat je bij gesloten ogen van alles en nog wat ziet is doodnormaal. Bij gebrek aan fysieke visuele 'input' gaan sommige delen van je brein (die normaliter actief zijn bij het verwerken van visuele prikkels) eigen beelden genereren. Zo ontstaan ook dromen. Dit kan natuurlijk geheel fictief zijn, want per slot van rekening fantaseren en dromen we iedere dag van alles; het kan echter ook reëel zijn, in die zin dat je brein prikkels verwerkt die het in de afgelopen tijd heeft gekregen. Als je die dag een rode auto hebt zien rijden over straat, dan kan een rode auto verschijnen in je droom. Ik ben er zeker van dat dergelijke processen ook voorkomen vóór de effectieve slaap, zoals in dagdromen. Tevens is een goede bron voor de verschenen 'beelden' simpelweg het langetermijngeheugen: ook al merken we het niet, toch slaan we in ons alledaagse leven heel veel informatie 'en passant' op, en we hebben het bepaald niet altijd onder controle waar en wanneer die herinneringen (hoe klein ook) terugkeren in ons bewuste zijn.

BerichtGeplaatst: 10-04-2012, 06:59:24 
Dwerg
Dwerg

Hoi Heavenly_Sin

Ik denk dat het meer een algemene ontwikkeling is op spirituel gebied en vooral als je hoog gevoelug bent, heeft het zeker nut om er meer aandacht aan te besteden, ook dat vreemde gevoel wat je hebt kan je zien als een kiem van een zaadje wat langzaam begint te groeien

En dat gezichten zien heb ik ook en niets om bang voor te zijn.

Groeten maar weer.

H@ns.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00