Gisteravond ben ik met Soulness en mijn neef naar het vermeende spookhuis in Sas van Gent gegaan. Er is al veel over gesproken op een ander forum (opgezet door mensen uit Sas van Gent zelf) en op
paranormaalpraktijk.nl staat er ook een artikel over.
Toen we na even zoeken het huis hadden gevonden was ons enthousiasme gelijk een stuk minder, want we waren niet alleen. Een groep jongens (waarvan wij dachten dat ze 's nachts zouden gaan) was er ook, en die verpestten de sfeer behoorlijk. Wat wij met respect wilden bekijken, daar schopten zij tegenaan.
het huis
Na enige tijd rondgelopen te hebben viel het me op dat de begane grond vrij rustig was naar mijn gevoel, alleen de kelders, de 2e verdieping en het schuurtje achter het huis waren niet bepaald in orde. Soulness bevestigde dat.
binnen in het schuurtje
In het schuurtje zijn volgens mij een aantal dingen gebeurt die het daglicht niet bepaald kunnen verdragen, ik kreeg daar een enorm akelig gevoel. Ikzelf denk aan moord.
Nadat we van het schuurtje terug liepen naar het huis, zag ik in een van de ramen glas zitten. (rood omcirkelt) Eerder hebben Soulness en ik alletwee een soort van aanstekerlichtje gezien op de 2e verdieping, en toen we even stilstonden om het huis te bekijken en Soulness verder liep bleef hij ineens staan. Hij kwam terug gelopen en vertelde dat hij een persoon had gezien door een raam (blauw omcirkelt) en hetzelfde lichtje dat we al eerder gezien hebben, wat het gezicht van die persoon oplichtte. Soulness had er tranen van in zijn ogen gekregen. We bleven er even over staan praten en toen zagen we alledrie beweging door het zolderraampje. (groen omcirkelt). We hebben onszelf er eerst van overtuigd dat dit niks 'verklaarbaars' kon zijn en hebben nog even staan kijken voordat we naar weer richting de voorkant zijn gaan lopen.
Aan de voorkant heeft Soulness door een raam nog 2 mannen gezien, 1 zat en de andere stond ernaast, alsof ze in gesprek waren. Ik dacht ook iets te zien, maar kon het niet met zekerheid zeggen.
Er is ook een filmpje van een kelder waarop een persoon is te zien, maar die moet ik nog krijgen.
Het was i.i.g. een heel indrukwekkend gebouw en de ervaringen die we hebben opgedaan waren nog een keer zo indrukwekkend!