Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 11-02-2025, 08:29:56

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kwijt
BerichtGeplaatst: 05-12-2005, 12:33:01 
Groentje
Groentje

Waar zijn ze nu nog? Waar sta ik nu? Waar moet ik heen? En kan ik niet blijven staan waar ik nu ben!

Dit overkwam mij 2 weken geleden, en het speelt nu nog steeds in mijn hoofd. Dit is een aanvulling op het bericht van Dr. Ska, het gaat over dezelfde mensen. Vanaf 5 maanden geleden was er iemand naar de opkomst geweest ofzo.. vanaf daar is hij bekeerd naar het christendom.. in een strenge en waanzinse versie. Ik wil er respect voor hebben, maar vervolgens was mijn over-buurjongen er ook naartoe getrokken. Dat was ongeveer 1 van de beste vrienden die ik had... Je kan geen fatsoenlijk gesprek meer met ze hebben, want het loopt allemaal weer uit op geloof. Ze vinden het zo'n fijne ervaring dat ze er maar over blijven vertellen. Terwijl het mij liever niets boeit. Maar ik neem het fatsoen en de respect om er naar te luisteren, vervolgens denken ze dat ik geïnteresseerd ben, en willen ze mij er bij betrekken. Voor mij is het net zoiets als iemand mij een joint aanbied, als ik niet blow, want zoals ik hun zie, zijn ze slecht bezig... geloofswaanzin is het juiste woord hiervoor vind ik. (heb ik van iemand anders :P ) en ik wil niet zijn zoals hun. Maar hun gaan mij weer wijsmaken dat dat komt door satan, want hij wilt niet dat je zo in God gaat geloven.

Ok logisch tog.. maargoed, k geloof niet in die God die hun omschrijven, en wil niet zo worden. Want dan raak ik mijn dierbaarste kwijt. Mijn vrienden (en mijn vriendin).. Want zoals het er nu voorstaat, staan ze niet meer zo hoog in mijn vriendenlijst als vroeger... want geloof boeit mij niet zo veel. ik ben meer van vrienden, muziek en gezelligheid. En dat zit er haast niet meer in al gaat het over geloof (nja je hebt goede christelijke muziek!!)
De andere vrienden die ik heb... die blowen als een gekte... Ik wil niet zeggen dat ik dat nooit gedaan heb, maar k ben der pas mee gestopt, en k wil der niets meer mee hebben... gewoon mijzelf kunnen zijn. Maar met wie kan ik dan nog mijzelf zijn? vroeg ik mij dus af... dat was er nog maar 1 kwam ik achter. Dat was mijn vriendin.. die blowt niet, en die is gewoon net als ik niet bepaald gelovig... we zijn als 2,5 jaar bevriend, maar als ik alleen haar heb, voel ik me nog steeds zo alleen... das best moeilijk om mee om te gaan vind ik...
Ik voelde mij op een berg staan, en ik wil niet naar beneden springen... maar beneden staan mijn vrienden...

Zo dat was even mijn verhaal.. :) opgelucht

Berichtenonderwerp: Re: Kwijt
BerichtGeplaatst: 05-12-2005, 13:18:41 
Feniks
Feniks

jee je zit in een moeilijk pakket. Tja wat is het beste.. misschien ffe tijd nemen voor jezelf? Misschien je vrienden de waarheid zeggen dat je NIET wilt worden als hun maar nog wel vrienden wilt blijven? Ik weet het niet, kan je ook niet echt iets aanraden. Wat ik zo lees lijkt het een beetje op een sekte?? Klopt dat?

sterkte ermee joh, ennuh.. geniet vooral van de mooie momenten met je vriendin. Mij is vaak altidj gezegt, je hebt heel veel kennissen maar slechts een paar goede en echte vrienden ;)

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 05-12-2005, 13:21:05 
Dwerg
Dwerg

Soms groeien mensen gewoon uit elkaar wat jammer is.
ieder wandeld zijn eigen levenspad en soms kom je op een splitsing, zij die kant jij de anderen.

Je hebt respect voor hen en zij hebben op hun beurt geen respect voor jou, door te zeggen dat jij niet als hun bent vanwege satan? wat is dat nou weer voor 'n uitspraak??
Zij als gelovige zouden dan toch moeten weten dat zij niet zo mogen oordelen....

Je hoeft niet overtuigd te zijn van hetzelfde om vrienden te kunnen blijven. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn..

Blijf lekker jezelf, je zult vast en zeker anderen mensen tegen komen.
Die jou als vriend beschouwen terwijl je gewoon jezelf kunt zijn.
Want je kunt wel met ze mee doen, maarja als zij jou niet respecteren
wat betekent de vriendschap dan?

Liefs..,Sunset

~x~

Laatst gewijzigd door Sunset op 05-12-2005, 20:01:48, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 05-12-2005, 13:44:01 
Nimf
Nimf

Mooi gesproken Sunset.

Mensen (vrienden of mensen die ik net tegen het lijf loop) die mij "DE" waarheid (wat dat ook mogen zijn) in de mond proberen te leggen hebben echt een probleem.
Daar kan ik heel furieus om worden.
Echte vrienden zouden dat ook nooit bij mij doen en hebben dat ook nog nooit gedaan.

Je moet wel heel erg brainwashed zijn door een geloof om zo over je vriendschapsband te praten.
Satan... alsjeblieft zeg.
Ik zou eens goed boos op ze worden want zo te zien komt het respect niet van twee kanten.
Schud ze eens wakker.

En dan zijn wij het meest bewuste intelligente wezen op aarde hahahahaha!
Moet je eens kijken wat een schapen er rond lopen links en rechts.
Zeg nou zelf Erik!
Dit is toch te gek voor worden?
Schud ze eens door elkaar ofzo.
Blijf me verbazen als ik dit soort dingen lees. :?

BerichtGeplaatst: 05-12-2005, 13:44:53 
Groentje
Groentje

Dat vond ik dus ook, kep met ze gesproken ook. Ze vonden ook dat ik wel gelijk had, maar ik moest weten dat ze het niet zo bedoelen, en ze moesten nog zichzelf soort van trainen dat ze weer gewoon konden zijn... tog hoor ik nog steeds hetzelfde, maar ik mog afgelope week niet oordelen op het verleden, er was veel gebeurt enzo.. maar diegene heeft nu allenmaal paniekaanvallen enzo.. maar hij wilt er niet over praten. egt heel eng, vroeger blowde we allenmaal, en toen leek alles nog normaal. Nu zit ik er tussenin, tussen blowende mensen, en tussen een sekte zoals je zegt... ik sta boven op de berg.. in een huisje samen met mn vriendin... vind dat tog niet normaal... :( maar nu is het zelf nog zo gek geworden dat ze paniekaanvallen krijgen!! dan maak ik mij bezorgt, en k sta machteloos want ik kan niet op tegen hun waarheid.

BerichtGeplaatst: 05-12-2005, 13:49:50 
Nimf
Nimf

Wie zegt dat je op moet kunnen tegen hun waarheid?
People see what they wanna see.
People believe, what ever they wanna believe.
If they don't open their eyes willingly... nothing will change... nothing will happen.
Richt je focus en energie op andere zaken die een efficientere werking en resultaat zullen hebben. :)

BerichtGeplaatst: 05-12-2005, 14:42:29 
Dwerg
Dwerg

Ik ben het eens met darkwolf....

Je kunt ze wel raad geven en een goede vriend zijn maar ergens houd het op. Wat zei er mee doen is hun keus.
Zei zijn niet jou verantwoordelijkheid.

Succes

Liefs.., Sunset

~x~

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 11:02:01 
Groentje
Groentje

Jah, k kreeg het te horen gisteren... Mijn over buurjongen, die is er in doorgeslagen en heeft nu paniek-aanvallen gekregen had, is nu ingestort
Zijn moeder heeft contact met stichting Hoop in Dordrecht en hij word daar waarschijnlijk opgenomen. Maar die inrichting is voor verslavende. Hij is namelijk verslaaft geraakt er aan. Heel raar verhaal natuurlijk. Maar stel het ongeveer voor als een gok verslaafde. Het zijn precies dezelfde symptomen als dat. Ook best logich nu ik er over na d8. Maar had geen idee of dit kon gebeuren, ik had het wel zien aankomen. Hij moet nu thuisblijven van school en werk en kan niet alleen thuisblijven. En dat is dat een goede vriend van je... :?

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 11:16:48 
Elf
Elf

hmm erik je weet dat we hetzelde denken over onze christelijke vrienden
tis inderdaad erg kut wat er allemaal gaande is, ik hoop dat het ook een bedoeling heeft, en dat het hun duidelijk maakt dat waar ze mee bezig zijn niet echt de goede manier van geloven is
en over het blowen, kwist niet dat je er zo erg mee zat, ik zag wel aan je ogen dat je je niet echt gemakkelijk voelde bij iemand die een joint voor je neus aan t roken is (that would be me) en ik zou echt graag voor je willen stoppen het probleem is echter, wil ik dit ook voor mezelf? Ik voel dat het er wel aan zit te komen, ik bedoel iedereen om me heen begint te stoppen, mijn gevoel zegt zelf dat mijn tijd om te stoppen er binnenkort ook aan zit te komen
tis voor jou ff een moeilijke periode maar dat is het voor mij ook, het enige wat ik nog zou willen zeggen is: hou nog ff vol, betere tijden komen eraan!!!

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 11:26:44 
Dwerg
Dwerg

Als je ziet dat er om je heen mensen al stoppen wordt het voor je dadelijk ook wat gemakkelijker. Zet je wil er achter en je komt eruit. Ik heb zelf ook geblowd tegen 120.
Het is moeilijk, maar waar een wil is is een weg.

Veel liefs.., Sunset

~x~

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 11:30:48 
Elf
Elf

Mijn problemen komen wel in een andere topic...

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:16:12 
Kabouter
Kabouter

Dr. SKA schreef:
Mijn problemen komen wel in een andere topic...

Misschien wel goed om een topic hierover te beginnen. Ik ben zelf 9 jaar verslaafd geweest aan blowen en kan met deze ervaring misschien een nuttige input hebben.

Leef in Liefde, edger

zag dat het al gebeurd is..................

BerichtGeplaatst: 07-02-2006, 18:50:54 
Kabouter
Kabouter

hey erikjuh,

Geen idee dat je zo met die problemen liep... zie je helaas ook niet zo vaak.
jeetje zeg ik schrik me kapot.
je weet denk ik ook wel hoe ik over onze vrienden denk daar hebben we het wel eens over gehad.
Als je even wil praten ofzo je heb men msn en men telefoon nummer dus laat het me weten ik wil er voor je zijn.
dikke knuffel en kus

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00