Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 17:17:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bewegen in mn lichaam ..
BerichtGeplaatst: 17-04-2006, 13:53:24 
Groentje
Groentje

Hee :) Ik heb een aantal keer gehad dat als ik in bed lig ik me voel draaien in mn lichaam.. Het lijkt alsof ik koppeltje duikel in mn eigen lichaam. Het voelt raar aan, wel apart en grappig. Ik ben dan meestal klaar wakker..
Soms lijkt het dan alsof ik naast mezelf lig. Ook heb ik het af en toe in de klas.. dan lijkt het alsof ik op de plaats naast me zit ipv op de plek waar ik zit, of dat ik draai, terwijl ik gewoon stilzit. Ik vraag me af wat dit is...!

Groetjes en liefs

Berichtenonderwerp: Re: Bewegen in mn lichaam ..
BerichtGeplaatst: 18-05-2006, 15:21:28 
Nimf
Nimf

Beste Noa, als je begint met bewust uittreden kan je dit ook voelen.
Je voelt je net alsof je een buitenschil en een binnenschil hebt die langs elkaar kunnen schuiven. Alsof je schommelt.
Je denkt de eerste keer dat je scheef ligt maar je kan van binnen ook weer recht rollen. Dit heeft dus met uittreden te maken.
(een van de eerste fases)

Brian

BerichtGeplaatst: 29-05-2006, 20:25:17 
Kabouter
Kabouter

hoi hoi
ja ik weet het laate reactie

heb het als ik gewoon sta
dan sta ik in een winkel bijv en dan lijkt het net of ik spring heel snel maar ik sta dan gewoon op de gront
en dan lijkt het of ik wort terug geduuwt en is het weer over heel gek

groetjes monique

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 14:18:06 
Groentje
Groentje

Ik heb het als ik bijv. een ontspannings oefening doe, dat het voelt alsof je aan het draaien bent, ik denk dat het niet zo zeer uit treden is, meer dat het, het tollen is van de energie van je aura die zich probeert te vernieuwen en weer in balans wilt komen.

Iets anders wat er op lijkt, ik had een keer dat mijn rechter arm ontzield was, en dat was een heel vreemd gevoel, alsof je arm dood is. En later schoot hij weer terug in me arm.

Groetjes Missyou!!!

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 15:57:57 
Groentje
Groentje

Ik viel vroeger altijd op die manier in slaap, Ik draaide mn ogen tot dat ze helemaal wit waren(dat was voor mij een maniertje om het aan te zetten denk ik) en dan begon ik altijd te tollen in mn bed... Nou praat ik wel over misschien wel 15 jaar terug :p ik heb daar nu geen ervaring meer mee. Het voelde alsof ik in een achtbaan zat en alleen maar over de kop ging. Vond het altijd wel leuk... Maar ben er op een gegeven moment mee opgehouden. Ik heb wel een paar keer geprobeerd uit te treden maar het is me nooit gelukt.. Ik heb zoiets van dat doe ik in mijn dromen toch wel dus interesseerd me niet zoveel. Maar wel leuk om tte horen.. :)

BerichtGeplaatst: 17-07-2006, 07:37:53 
Groentje
Groentje

Ja dat heb ik ook weleens.. :lol:
Ik heb ook weleens, dat als ik ontspannen op mijn bedje lig, en nog niet slaap ik me ineens heerlijk ontspannen en gelukkig voel...
En dan plotseling het gevoel heb dattik val...
en weer terug in mijn lichaam zit....
Ik was gewoon uit mijn lichaam.
Dit heb ik heel vaak vlak voordat ik ga slapen :?

~Auta luonto, anna voima, tee vereni
vahvemmaksi~

"Help me nature, give me power, make my blood run strong and stronger"

Auta Luonto- Faun & Omnia*

BerichtGeplaatst: 18-07-2006, 04:40:26 
Groentje
Groentje

Kijk eigenlijk ben je geen geest/ziel in een lichaam... maar bevind er zich een lichaam middenin de energie/aura die je bewustzijn bevat.

Je bent letterlijk een lichtwezen

Je kan je hier een voorstelling van maken als je aan een brandende lamp denkt, de lichtkrans dat ben jij en de lamp is het lichaam waarmee je ervaart.

Het is dus heel normaal dat je je-zelf kan ervaren overal om je lichaam heen. Sterker nog .. als ons bewustzijn zich niet in maar om ons lichaam heen bevind en we denken in termen van licht, waar houd dan mijn licht op? en waar begint het jouwe? ... juist, er is maar een licht!

We zijn alleen (al-een) maar licht

Het zijn dan ook geen uitredingen als je je-zelf eens niet ervaart als vastzittende in je lichaam, maar het is een intreding van geest/spirit, een "in-corporatie", als je weer in je lichaam zit. Weer vast zit aan je spullen zeg maar.

We hebben het gevoel dat we achter onze ogen zitten omdat onze hersenen (daar zitten de meeste cellen) als het ware de antenne zijn waar mee de informatie word uitgewisseld tussen ons fysieke en ons licht lichaam.

Als je een beetje de moeite neemt kan je je-zelf voelen overal om het lichaam heen, dit gaat inderdaad lekker vlak voor of tijdens het slapen zoals don zegt, niet schrikken hoor! je kan jezelf ook laten "vallen" veel mensen worden angstig als ze het gevoel hebben van een "val" en houden er dan mee op! zonde hoor. (je lichaam ligt toch gewoon in je bed-wat je ook voelt)

Probeer een en ander eens te combineren met een ademhalingsoefening!

Ik vond het als kind fijn om op mijn rug in bed als superman eerst door mijn kamer en toen steeds verder van mijn bed te vliegen... The Sky was niet eens de limit!!

dave

ps. hey Don dat met die ogen is een gouwe ouwe yoga techniek (light in the head) stimuleert het derde oog etc... werkt zeker goed ook als je meditaties en trance wilt verdiepen

BerichtGeplaatst: 18-07-2006, 10:24:05 
Nimf
Nimf

Dave schreef:
Kijk eigenlijk ben je geen geest/ziel in een lichaam... maar bevind er zich een lichaam middenin de energie/aura die je bewustzijn bevat.

Je bent letterlijk een lichtwezen

Vergeet niet dat je lichaam de fysieke manefestatie is van jezelf, je lichaam is niet iets dat zich bevind in je energie/aura, maar het is juist jouw energie die het fysieke lichaam (sterkere concentratie van je energie)creeert en dus ook is.
Dat je buiten je lichaam om ook kunt ervaren, is een tweede..

Aan jou de keuze hoe hiermee om te gaan. Vraag jezelf misschien af waarom je gekozen hebt voor de geboorte van je fysieke manefestatie en je vrijwillige gebondenheid aan de fysieke wereld.

groetjes,

Thierry

BerichtGeplaatst: 18-07-2006, 11:52:44 
Groentje
Groentje

wordplay...

En vraag jezelf natuurlijk ook af waarom sommige vlees geworden energie zich vrijwillig (al dan niet definitief) losmaakt van het fysieke lichaam...

jump jump

tis een mooi vraagstuk, nietwaar?

BerichtGeplaatst: 18-07-2006, 12:04:54 
Nimf
Nimf

Keep on jumping ;)

BerichtGeplaatst: 18-07-2006, 12:16:40 
Groentje
Groentje

ik blijf maar jumpen... :)

maar eh hoe kom ik aan 6 sterren dan?

BerichtGeplaatst: 18-07-2006, 16:20:12 
Nimf
Nimf

heel veel posten!! :lol:

BerichtGeplaatst: 19-07-2006, 10:39:30 
Feniks
Feniks

ik heb dit al vanaf dat ik heel jong ben :) als ik er nu gewoon aan ga denken (bijvoorbeeld dat ik zit en dat het voelt alsof ik ga rennen), komt het al. vroeger had ik het elke avond. dan lag ik in bed, en voelde het alsof ik liep of zat of aan het rennen was. nu heb ik het niet meer zo plotseling, maar kan ik er gewoon aan denken en dan komt het al :) is een heel raar gevoel moet ik zeggen..

nouja.. liefs :kiss:

BerichtGeplaatst: 19-07-2006, 19:30:27 
Groentje
Groentje

probeer eens te rennen terwijl je stil zit (traveling without moving) maar ren dan in gedachten eens naar het huis van een bekende ofzo, probeer niet echt te kijken naar wat je ziet maar letvanuit dehoeken van je ogen op de dingen die je tegenkomt, heel interesant wat je dan kan ervaren allemaal, het word wel een beetje magisch zo, maar zeker niet eng hoor.

ik ren meestal niet maar vlieg (lui als ik ben) en als ik dan ben aangekomen bij de persoon waar ik naartoe wil dan kijk ik naar die persoon en stuur een golf van liefde, vaak bellen ze me kort daarna of zoeken ze op een ofandere manier contact

hmmm de wonders of the mind eh!!!

BerichtGeplaatst: 21-07-2006, 08:25:39 
Reus
Reus

ik heb het vaak als ik achter mijn computer zit. dan lijkt het alsof ik met mijn lichaam ronddraai in de stoel en mijn hoofd richting het beeldscherm blijf. maar dan zit ik gewoon nog stil.

heb ook wel eens gehad dat ik wakker schrok, omdat ik 'viel' maar lag gewoon nog in mijn bed.

@dave: hoe krijg je dat voor elkaar dan? ik probeer dat altijd bij mijn vriend, maar ik krijg nooit reactie van hem, op wat voor manier dan ook.... terwijl ik dat wel heel erg graag wil...

How long should we two wait, before we're one?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00