Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 09:55:20

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-12-2004, 12:07:55 
Groentje
Groentje

Hoi...deze boeken zijn een ware "Openbaring" op Geestelijk nivo...en ik zelf heb er nu ongeveer al 10 gelezen van deze schrijver...er zit zoveel herkenning in echt ongeloofelijk! :D

Hier wat info....

Jozef Rulof (1898-1952)

Jozef Rulof werd in het jaar 1898 in ’s Heerenberg, een plaatsje in de Gelderse Achterhoek van Nederland geboren. Hij blijkt vanaf zijn geboorte een zeer gevoelig kind te zijn, die zaken waarneemt die door anderen niet worden gezien. Het zal spoedig blijken dat deze gevoeligheid van essentieel belang is voor zijn verdere leven.

Van het elementaire onderwijs op de lagere school nam hij weinig op. Als kind zwierf hij liever in gedachten door velden en bossen, vergezeld van een licht-uitstralende persoonlijkheid, die door anderen niet gezien werd, maar voor hem even reëel was als zijn vader en moeder. Dit wezen zei een meester te zijn in het leven na de dood en het was op zíjn kracht, dat hij als jong kind reeds voorspellingen deed en door het opleggen van de handen zieken genas.

Nadat hij zich in het begin van de twintiger jaren in Den Haag had gevestigd, nam zijn meester Alcar zijn leven geheel in handen en wordt hij ontwikkeld tot een helderziend, helderhorend, heldervoelend, genezend, schrijvend en schilderend medium.

Zijn meester had hierbij één doel voor ogen: het mediumschap ontwikkelen tot het verkrijgen van de 'Grote Vleugelen': het bewust uittreden. Zo kon Jozef Rulof onder leiding van zijn meester vele reizen maken. Hij bereisde naast de sferen in het hiernamaals ook heel de aarde, en aanschouwde het werelds leven als geest, waardoor alle deuren voor hem ontsloten werden.

Al zijn ervaringen en zijn daardoor verkregen inzichten werden vastgelegd in zijn boeken.

Meer info of om te bestellen http://www.wayti.com

BerichtGeplaatst: 05-01-2005, 14:45:48 
Hey kevin,

Ik ben zelf ook stapel op die boeken, ben er door een vriendin geintresseerd in geraakt, het is zo herkenend, en je wordt zo meegevoerd, lijkt soms dat ik ook even weg ben van deze wereld. Ik ben nu bezig met het derde boek, "kringloop der ziel". Zelf bne ik nooit echt een lezer geweest, maar door deze boeken bne ik gaan lezen.

Ik koop ze ook stuk voor stuk, ze zijn voor mij net als de bijbel voor veel andere mensen, maar ik hoef er niet voor het eten uit te lezen :lol:

liefs
Barry.

BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 12:08:01 
Groentje
Groentje

Hoi Barry...,

Zo he....heel goed van je zeg dat je ze leest.... :D
Hetzelfde geldt voor mij.....ben nooit een echte lezer geweest maar deze boeken lees ik achter elkaar door....!

Kringloop der ziel....zeer interessant boek jazeker....zelf heb ik er nu ongeveer 10 gelezen....het is niet altijd even makkelijk om te lezen..verschilt nogal per boek...maar er zit een schat aan Geestelijke Kennis in die nergens anders te vinden is en terwijl deze boeken al meer als een halve Eeuw geleden geschreven zijn is nog het wonderbaarlijkst..!

Ja je gaat helemaal mee op "reis" in sommige stukken...net of je het allemaal zelf beleeft....

Groetjes Kevin...! :D

BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 17:39:43 
Het zijn soms moeilijke boeken, je moet er geduld mee hebben. Ik lees meestal ook maar een hoofdstuk en daarna even pauze, wel dat ik daarna weer snel verder ga hoor.
Je blijft een verslaafde :lol:

Ja deze boeken zijn een halve eeuw geleden geschreven, en nog steeds zijn ze erg populair, maar ook de schrijfwijze is heel anders dan de meeste andere boeken die ik ken.

BerichtGeplaatst: 07-01-2005, 11:35:15 
Reus
Reus

Daarom ben ik (leesfreak!) een beetje huiverig om ze te lezen. En dat terwijl ik ook de Hermann hesse boeken gewoon achteroversla.

Met welk boek denken jullie dat ik het beste kan beginnen van Rulof?

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 07-01-2005, 15:38:59 
Groentje
Groentje

Kennismaking

Met welk boek kan het beste begonnen worden? 'Een Blik in het Hiernamaals' en 'Zij die terugkeerden uit de dood' zijn prima 'starters'. Ze geven ons een uitstekend beeld van het geestelijk leven 'voor' en 'achter de kist'. Maar de lezer dient te weten dat de daaropvolgende boeken nog weer verder gaan. Want in deze twee titels wordt amper gesproken over reïncarnatie, het principe dat vanaf 'De Kringloop der Ziel' het geestelijk-wetenschappelijk denken opbouwt. Wie al vertrouwd is met het begrip wedergeboorte, kan ook meteen al starten met 'De Kringloop der Ziel'. Geschreven als een prachtige roman heeft dit boek volop actie en dramatiek. Dit komt omdat het geschreven is door een andere persoonlijkheid, namelijk meester Zelanus (Lantos), die als leerling van meester Alcar nog dichter bij de aarde staat. De eerste twee titels zijn geschreven door meester Alcar, die in een hogere astrale sfeer leeft, zodat deze boeken een ijlere sfeer uitstralen.

Ook 'Tussen Leven en Dood', de roman over de tempelopleiding voor het priesterschap in het Oude Egypte, kan als eerste boek gelezen worden. Dit geldt tevens voor 'Door de Grebbelinie naar het Eeuwige Leven', dat de overgang en geestelijke zoektocht van een soldaat verhaalt. Tenslotte kan ook de biografie van Jozef Rulof, Jeus van Moeder Crisje als eerste gelezen worden. Een mogelijke wijze van kiezen bestaat uit het lezen van de inhoudsbeschrijvingen van deze 'begin'-boeken en dan te kiezen welke het dichtst bij de eigen interesses aanleunt.

Ik zou dus denk ik met Een blik in het hienamaals beginnen.....hier ga je mee op reis naar de Astrale sferen......maar "Zij die terugkeerden uit de dood" is makkelijker te lezen.....vlotter zeg maar....

Groetjes Kevin

BerichtGeplaatst: 07-01-2005, 23:28:53 
Je hebt ook wel gelijk hoor,
maar de uitgever http://www.wayti.com heeft zelf ook een boekenlijst die verstandig is om in die volgorde te lezen.
Onderstaande is de lijst hoe de boeken op de markt is gebracht.

Een Blik in het Hiernamaals
Zij die terugkeerden uit de dood
De Kringloop der Ziel
Zielsziekten van Gene Zijde Bezien
Het Ontstaan van het Heelal
Tussen Leven en Dood
De Volkeren der Aarde
Door de Grebbelinie naar het Eeuwige Leven
Geestelijk gaven
Maskers en Mensen
Jeus van Moeder Crisje
Vraag en Antwoord
57 Lezingen
De Kosmologie van Jozef Rulof

maar kijk eens op de website, zie boven. voor een lijst avn de boeken en trouwens ook van de schilderijen die hij heeft mogen schilderen.

Groetjes,
Barry

BerichtGeplaatst: 19-12-2006, 19:43:04 
Groentje
Groentje

Ikzelf heb ik ook bijna alle boeken van Jozef Rulof gelezen, sommigen zelfs meerdere keren. En het blijft me verbazen dat elke keer als ik er weer in begin, ik weer iets nieuws tegenkom. Het is wel zo dat het niet boeken zijn die je in een rits achter elkaar uitleest, omdat er zoveel informatie in staat.

Voor alle mensen die een antwoord willen hebben op de vraag waarom de schepping zo is als die is, kan ik de boeken van Jozef Rulof sterk aanraden. Wel een tip: lees vooral niet te snel. Soms moet je wel eens een leespauze inlassen om alles te kunnen verwerken. Doe dat dan ook. Anders wordt je geconfronteerd met zoveel dingen, dat je erdoor overvoerd kan raken.

BerichtGeplaatst: 22-01-2007, 14:30:45 
Groentje
Groentje

Ik heb er nu ook een heel stel gelezen. En zelf zou ik achteraf gezien een andere volgorde aan hebben gehouden. Namelijk eerst de boeken van moeder Crisje. En daarna pas de rest op volgorde van uitgave. Dan leer je Jeus/Andre kennen vanaf de geboorte...

p.s. de DVD van Wayti is ook zeker een absolute aanrader om te zien :!:
:!: :!:

Liefs Sun_Moon_Stars

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00