Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 07-01-2025, 01:29:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: verbonden
BerichtGeplaatst: 30-06-2007, 21:31:34 
Groentje
Groentje

ik ben (denk ik toch)verbonden met de natuur ik kan het niet beschrijven maar het is alof je met de natuur meevoelt,sommige kennen waarschijnlijk hun elementensterrenbeeld dat van mij is water
ik voel mij erg aangetrokken tot het water en ik zou zelfs willen dat ik erin zou kunnen leven maar ik voel me ook aangetrokken tot vuur en nu vraag iik me af moet je paranormaal begaafd zijn om aquakinese en pyrokinese te leren of niet en wat doet aquakinese eigelijk?? :!:

Berichtenonderwerp: Re: verbonden
BerichtGeplaatst: 30-06-2007, 21:56:56 
Dwerg
Dwerg

Ik denk..
water sturen ..
Dat is het meest logische ..
ps : hoe kom je achter elementensterrenbeeld ??

BerichtGeplaatst: 01-07-2007, 10:13:50 
Groentje
Groentje

sammitje schreef:
Ik denk..
water sturen ..

http://proto5.thinkquest.nl/~kle0001/?contentid=50

dat is die site

BerichtGeplaatst: 02-07-2007, 11:25:18 
Kabouter
Kabouter

sammitje schreef:
Ik denk..
water sturen ..

Jouwe is dacht ik vuur(leeuw), hoewel het niet hoeft te kloppen. Een vriendin van mij is wiccan en die vertelde dat ik in de kloof van vuur en energie zat. Ze vertelde dat energie de kracht tussen ; verbinding: zwaartekracht, kracht tussen zon en maan, tussen de elementen.

Later ging ik het eens opzoeken op het internet. Wat me verbaasde is dat er maar heel weinig over te vinden was. Dit heb ik wel gevonden: geest/energie/ether/akasha. Geest staat vaak voor het paranormale. Als helderziendheid. Maar geest staat ook voor liefde, schuld en gevoelens.
Geest-mensen zijn vaak paranormaal begaafd.
De "ether" (geest) zit wel overal, in het midden en eromheen. Overal.
bron.

BerichtGeplaatst: 03-07-2007, 12:04:28 
Elf
Elf

Water is helemaal de shit. Ik ben al zat blij dat ik in een land met zo veel water leef...

BerichtGeplaatst: 03-07-2007, 13:05:57 
Gids
Gids

Ikzelf ben volgens mijn sterrenbeeld verbonden met aarde maar ik ben meer aangetrokken tot het element lucht, ik oefen en concentreer me er ook veel op en draag een luchttalisman. Ik heb nu al veel dingen meegemaakt maar daar praat ik liever niet over. Wat je wel niet allemaal met lucht kunt doen en bereiken :wink: . In ieder geval blijf concentreren en oefenen.

BerichtGeplaatst: 03-07-2007, 18:49:29 
Gids
Gids

Ik heb een beetje search gedaan over kinesesoorten vanavond, misschien dat je er wat aan hebt.

http://groups.msn.com/Witches-Mysteries/kinese.msnw

BerichtGeplaatst: 04-07-2007, 06:06:30 
Nimf
Nimf

Volgens die lijst zou ik een luchtelement hebben. Wel grappig want ik herken mezelf er wel in. Staat echter tegenover dat in mijn geboortehoroscoop juist de watertekens overmatig aanwezig zijn en ik me daar ook in herken (alhoewel ik geen waterrat ben, integendeel)

Ik zie nog niet zo erg wat ik er mee zou moeten maar dat terzijde.

Reagerend op de verschillende vormen van kinese: Heel mooi die heksensite waarop ze alllerlei vormen van kinese definieren.
Heel erg de "fantastic four" ook, alleen ontbreekt professor Xavier nog.
Laten we wel even met beide beentjes op de grond blijven staan.
Voor zover bekend zijn er enkele mensen op Aarde die enigszins Telekinetisch (ofwel: Psychokinetisch) zijn en daadwerkelijk knikkers en luciferdoosjes over tafel kunnen schuiven. Echt geen objecten die zwaarder zijn dan een paar gram.

Al die andere genoemde vormen passen mooi bij Iceman, Fireman, Storm en hoe ze verder ook mogen heten in de Marvell Comics, maar voor zover bekend zijn er (nog) geen mensen die het daadwerkelijk kunnen. Wellicht dat zweverige heksen op hun (lucht)bezem er iets mee (denken te) kunnen.

Mochten er ooit allerlei kineten komen dan is het absoluut (in ons huidige voorstellingssysteem) een paranormale begaafdheid.

Maar ... mocht jij een van die kinese-vormen beheersen (ook al is het maar een klein beetje) of iemand kennen die dat beheerst ... stuur mij alsjeblieft even een mailtje want ik wil dat graag met eigen ogen zien.

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 04-07-2007, 17:40:35 
Groentje
Groentje

ik ben aan het proberen alle kineses te leren.Ik ben nu bezig te leren cryokinese en weet je het lukt me al een koude damp te kmaken tussen mijn handen! heel erg bedankt voor die site

en vuur ga ik niet leren hoor te gevaarlijk

BerichtGeplaatst: 04-07-2007, 18:00:45 
Reus
Reus

Klinkt een beetje "Avatar' achtig ... :roll:

Weet je wel .. die tekenfilm serie van Nickelodeon.

Het spijt me, ik kan het ook niet zomaar geloven. Dus.. mocht je het kunnen .. laat het eens zien :D

Grtz ~Liesje~

Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...

BerichtGeplaatst: 04-07-2007, 18:03:30 
Kabouter
Kabouter

Hmmm... Ik denk het wel... Maar ik denk dat als je het echt graag wilt, je het ook gewoon zo kunt.. Je hoeft niet perse paranormaal te zijn dus. Dat ligt aan je wilskracht. XxX Athena :wink:

BerichtGeplaatst: 04-07-2007, 18:29:56 
Kabouter
Kabouter

Ik ben het helemaal met Athena eens!
Als je iets echt wilt en echt probeert te geloven in jezelf, dan lukt het je!
Telekinese is mij een paar keer gelukt, terwijl ik daar minder aanleg voor heb dan voor andere 'gaves.'
Dus succes! Je kunt het! :D

BerichtGeplaatst: 04-07-2007, 18:58:31 
Reus
Reus

Ja, wanneer je iets wil, kan je een heleboel .. Maar dit?

Morgen maar eens proberen te vliegen 8)

Nee grapje .. dat vliegen dan ..

Respect voor jullie beleving... Maar hier even de mijne ;)

Ff Google:

-------------

Telekinese (van het Griekse tele = ver en kinese = bewegen) is het beïnvloeden of bewegen van materie (voorwerpen) op afstand door zogenaamde menselijke 'geestkracht', dus zonder fysieke hulpmiddelen te gebruiken.

Dit is een zeer controversieel gegeven omdat het in strijd is met de totale wetenschappelijke kennis, waaronder dus ook de fysica, de neurologie en psychologie. Veel mediums, sjamanen, spiritisten, occultisten, yogi's, New Age-volgelingen, enz. beweren echter telekinetische gaven te hebben. Ook in oude geschriften uit de wereldliteratuur komen verhalen over deze krachten voor. Zo wordt in de Bijbel gesproken over Jezus die over water loopt; in Oosterse religies schrijft men deze gave toe aan Boeddha.

Tegenwoordig probeert de parapsychologie het paranormale verschijnsel van telekinese te onderzoeken. Er is echter nooit onder gecontroleerde omstandigheden een wetenschappelijk experiment uitgevoerd waarbij materie op afstand bewogen werd door het menselijke denkvermogen of 'geestkracht'; dit ondanks de 1 miljoen dollar die James Randi daarvoor betalen wil. Wel heeft men vastgesteld dat er in een aantal gevallen van zogenaamde telekinese pubers in de buurt werden gesignaleerd. De meest plausibele verklaring is dan ook dat telekinese, bewust of onbewust, met normale middelen tot stand gebracht wordt.

-----------------------

Pyrokinese (van het Grieks πυρ, vuur en κίνησις, beweging) is een vermeend paranormaal vermogen om de temperatuur van een object te kunnen verhogen of vuur te maken zonder aanwijsbaar fysiek mechanisme.

Pyrokinese is een vorm van thermokinese. Met pyrokinese wordt echter ook wel alleen het beïnvloeden van vuur, zonder gebruik te maken van materiële objecten zoals handen of benen, aangeduid. Pyrokinese wordt net zoals bij telekinese wel verklaard als een effect van de geest. Beide worden ook onderzocht in de parapsychologie, hoewel het onderzoek naar pyrokinese aanzienlijk kleiner van omvang is.

Pyrokinese komt alleen aantoonbaar voor in science fiction. Het boek Ogen van vuur van Stephen King is hiervan een voorbeeld.

-----------------

Aerokinese (van het Grieks αερο, wind en κίνησις, beweging) is een vermeend paranormaal vermogen om de snelheid en richting van luchtstromen zonder aanwijsbaar fysiek mechanisme te kunnen beïnvloeden. Het bestaan van aerokinese is nooit wetenschappelijk aangetoond, en komt doorgaans alleen voor in science fiction en stripboeken.

---------------

Cryokinese (van het Grieks χρυσος, ijs en κίνησις, beweging)is een vermeende paranormale begaafdheid. Het is het beweerde vermogen om in strijd met de gebruikelijke entropie de temperatuur van een object te kunnen verlagen zonder aanwijsbaar fysiek mechanisme. De term cryokinese betekent letterlijk zoiets als "ijs in beweging brengen", maar het woord is in feite gemaakt naar analogie met telekinese. Cryokinese is een vorm van thermokinese en het tegengestelde van pyrokinese. Het vermogen wordt in het fantasy-genre wel toegeschreven aan een superheld of magiër.

Aldus http://www.wikipedia.org

Grtz ~Liesje~

Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...

BerichtGeplaatst: 04-07-2007, 21:03:48 
Groentje
Groentje

~ Liesje ~ schreef:
Klinkt een beetje "Avatar' achtig ... :roll:

Weet je wel .. die tekenfilm serie van Nickelodeon.

Het spijt me, ik kan het ook niet zomaar geloven. Dus.. mocht je het kunnen .. laat het eens zien :D

zal ik doen! :P :wink:

BerichtGeplaatst: 05-07-2007, 08:14:45 
Nimf
Nimf

Toch nog even reageren:

Alle vormen die hier genoemd worden, vallen gewoon onder de telekinese (eigenlijk: psychokinese) ofwel 'het beinvloeden / bewegen op afstand door middel van geestkracht".
Dat er een verdere onderverdeling is gemaakt, staat daar geheel los van, de overkoepelende term blijft Psychokinese.

Overigens vraag ik mij wel af, wat het nut zou zijn van beheersing van vuur, water of wind (of wat dan ook)

Watermeisje zei:

Citeer:
het lukt me al een koude damp te kmaken tussen mijn handen!

Dat zou ik graag eens zien gebeuren ...

Athena zei:

Citeer:
ik denk dat als je het echt graag wilt, je het ook gewoon zo kunt..

en Matoax:
Citeer:
Als je iets echt wilt en echt probeert te geloven in jezelf, dan lukt het je!

waarop Liesje relativeert:
Citeer:
Morgen maar eens proberen te vliegen

Tja, je kunt natuurlijk alles wel willen maar dat maakt echt nog niet dat je het ook kunt, zelfs niet dat je het kunt leren. Er is wat meer nodig dan simpel 'willen' en 'geloven in jezelf'.
Daarbij: Als je heel sterk geloofd dat je het kunt, kan het in je eigen beleving wel werkelijkheid worden maar dat is 'beleving'en dus geheel iets anders dan de 'werkelijkheid'. Vandaar ook mijn vraag of ik (wij? meer gegadigden? Ja: Liesje in ieder geval) het graag een keer willen zien gebeuren.

Overigens bericht Matoax nog:

Citeer:
Telekinese is mij een paar keer gelukt, terwijl ik daar minder aanleg voor heb dan voor andere 'gaves.'

Hetgeen impliceert dat hij/zij meerdere gaves heeft. Mag ik vragen welke dat zijn?

Watermeisje geeft daarna aan:

Citeer:
zal ik doen!

en wil dus blijkbaar een demonstratie geven.
Nu nog een afspraak maken: Ik ben in ieder geval van de partij!

Groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00