hey blackbird,
ook een vrije dag vandaag?
ik ben geen groot kenner van dromen en hun betekenis maar ik sta wel goed in contact met mijn gevoel en soms ook dat van anderen. Hierdoor lukt het me soms te duiden... proberen dan maar?
Ik denk trouwens wel, zeker met dromen, dat de dromer zelf het beste weet wat bepaalde elementen voor hem of voor haar betekenen...dus, haal er uit voor jou wat er in zit..:
de dood staat vaak centraal voor vernaderning en niet zozeer voor slechte dingen als vaak gedacht wordt. Tenminste bij is dat vaak zo. Je wordt als het ware herboren, je leert nieuwe dingen, je verandert of gaat een verandering tegemoet.
Bloed kan betekenen dat je je bewust bent van je innerlijke kracht, je energie, hetgeen dat je vooruit helpt in je leven...
als een jongen droomt dat hij een meisje is kan dit betekenen dat je in contact staat met je gevoelswereld. Je herkent je emoties en durft deze te laten zien. Voor mij geldt hetzelfde omgekeerd; ik droom vaak dat ik een man ben. ik weet dat dit voor mij betekend dat ik meer in mijn kracht mag komen te staan, ik mag standvastiger worden...
familie leden hoeven niet zozeer direct dezelfde rol in te nemen in je droom als dat je van ze gewend betn in real life. Ik denk dat het eerder gaat om het gevoel dat je krijgt bij die persoon of een beepaalde boodschap. ( had zelf eens gedroomd over mijn zus, waar ik toen heel hecht mee was dat zij mij verraadde e.d. ik denk dat mijn onderbwuste me wilde waarschuwen, vertrouw niet blindelings op mensen puur omdat je weet dat ze goed zijn. blijf voelen...)
ook ik droom vaker over de maan..haha, grappig. dit had ik wel eens opgezocht: de maan staat blijkbaar voor je vrouwelijke kant, je gevoelswereld maar ook voor een nieuw begin. dit sluit aan bij het feit dat je vaak droomt dat je een vrouwlijk figuur bent en dat je droomt over de dood of doodgaat.
schaduw en licht zou ik zo snel niet weten/ kunnen voelen...