Over het algemeen kan ik zeggen dat wat je schrijft/duid, voornamelijk net allemaal al achter de rug is (paar maanden tot paar weken geleden), maar desondanks heel accuraat!
Sado schreef:
Hier is jouw duiding:
http://sadocles.nl/legging29.JPGEr liggen een heleboel grote Arcana, dat wil zeggen, dat je volgens de kaarten op een kruispunt in je leven zit. Ik zie al snel dat je probeert weg te bewegen van oude gedachten en idealen, en probeert jezelf opnieuw uit te vinden. Er liggen een heleboel kaarten die duiden dat er vooral innerlijke strijd is. De omgeving wordt niet tot nauwelijks genoemd!
Het verbaasd me niet dat mijn omgeving niet wordt genoemd, in de beslissingen die ik heb genomen de afgelopen maanden heb ik hun daar ook helemaal buiten gehouden (bewust). Op mijn vriend na dan.
Citeer:
Ik begin eventjes in het midden, de kaarten die op elkaar liggen. Hier ligt eerst de Twee van Zwaarden, 'vrede', op de positie van een probleem. Daar boven op ligt Negen van Schijven, 'gewin'. De Twee van Zwaarden geeft Maan in Weegschaal; het impliceert verlangen naar harmonie. Je probeert het conflict te vermijden, je probeert om twee gedachtes met elkaar te verbinden, maar ik denk dat het niet helemaal lukt. Sowieso omdat je midden in een innerlijke strijd staat; deze kaart geeft naar mijn idee aan dat je iets probeert te ontkennen, een belangrijke factor, enkel om je gemoedsrust te bewaren. Dit onder de invloed van het externe (wat om je heen gebeurd), zo geeft de Schijven Negen aan. Het loopt op gebied van het materiële nu vrij gunstig. Het probleem is dat je daar niet echt genoegen mee neemt; jij bent iemand die tussen de oren gelukkig moet zijn. Veel spullen maken jou niet gelukkig.
Klopt helemaal, dit stukje is zowel van de afgelopen maanden/weken als nog een beetje 'nu'. Verlangen naar harmonie klopt, ook die innerlijke strijd wel, al is dat nu wel grotendeels achterwege. De hoe en wat daarin houd ik uiteraard lekker voor mezelf.
Materiele klopt, hecht daar niet veel tot geen waarde aan, maar dat gaat nu aardig goed.
Citeer:
In het verleden ligt de Gehangene. Deze geeft aan dat er een gebeurtenis heeft plaatsgevonen die jouw visie radicaal heeft verandert. Je ziet de wereld nu beneden-boven. Je hebt toegang gekregen tot andere inzichten. Er heeft een spirituele ommekeer plaatsgevonden. Waardoor kan ik niet zo snel opmaken, en word eigenlijk verder niet op ingegaan. Waar het kennelijk om draait is dat het zo is.
Dat klopt, mijn ontwikkeling is in het afgelopen jaar nogal in een stroomversnelling gekomen, hetgeen heeft geleid tot veel inzichten, zowel over mezelf als de directe mensen om me heen.
Citeer:
In je bewustzijn weet je dit, zo geeft de kaart boven het midden aan. De Dood. Je weet dat er transformatie aan het plaatsvinden is, dat verandering dreigt. Je moet de Dood echter wel accepteren. De Dood is een gunstige macht; hij vernietigt wat nutteloos is om wat nut heeft kans te geven. Laat dingen afsterven, laat ze rusten. Roep ze niet constant terug.
Daar kan ik wel wat mee (hehe dat doet me denken aan die reclame), maar serieus bedoelt dan.
Citeer:
In je onderbewustzijn, de kaart onder het midden, ligt de Dwaas. Deze geeft aan dat je onderbewuste wéét dat er een nieuw avontuur voor je ligt. Het is een compleet nieuwe reis, met nieuwe kansen. Je bent nog een 'groentje' (De Dwaas op de kaart is ook werkelijk de groene man). Je bent wellicht daardoor ook een beetje naief en koppig. Je weet nog niet echt waar je je successen aan moet meten. In ieder geval moedigt deze kaart je aan gewoon het duistere in te stappen, en dan wel te zien wat er gebeuren zal.
Mooie kaart, over het algemeen goed geduid ook. Ik ben inderdaad nogal in het diepe gesprongen (nieuwe baan, nieuwe studie, verhuizen naar andere kant land, samenwonen, allemaal in één keer). Dat naieve en koppigheid..hehehe ja dat klopt wel. Echter het gedeelte van 'groentje' (behalve studie) en succesmetingen kan ik niet zo heel veel mee (maar ik doe dan ook niet echt aan succesmetingen, dus dan klopt het wel weer!)
Citeer:
In de toekomst, rechts van het midden, ligt de Kluizenaar. Hij geeft aan dat deze reis eentje is die je alleen maakt. Je moet ook niet bang zijn alleen te staan. De duisternis die ingestapt wordt door de Dwaas komt letterlijk terug in de Kluizenaar, die het innerlijk licht voor stelt. Het is een tijd om voor jezelf uit te vinden wat je moet weten. Het is tijd om inzichten te krijgen. Dingen moeten tot de bodem uitgezocht worden, om het zo te zeggen.
Goed geduid, kan ik wel wat mee.
Citeer:
Hoe jij jezelf ziet, rechtsonder in het rijtje, De Zegewagen. Deze kaart versterkt mijn vermoeden dat je met illusies zit. De Zegewagen is verscheurt door innerlijke strijd en geeft deze een plek door uiterlijk heel aggressief te zijn. Hij pakt dingen direct aan en is enorm actief. De Kluizenaar geeft aan dat je het moet omdraaien... Wees kalm qua uiterlijk, en wees actief qua innerlijk.
Dat stuk van illusies doet me wel ergens aan denken ja.
Hmm; ik ben uiterlijk absoluut geen agressief type; actief....sja dat weet ik niet, kan zijn, ervaar ik zelf in ieder geval niet zo. Qua innerlijk ben ik dan wel weer behoorlijk actief..Merkwaardig hoe dat eigenlijk net omgedraaid is!
Citeer:
Hoe anderen je zien, de kaart daar boven. Zwaarden Vier, wapenstilstand. Anderen zien jou als iemand die op het moment een periode van rust doorgaat, die zich in meditatieve sferen begeeft. Ze proberen om je heen te gaan, en zich niet met je te bemoeien.
Hehe ik weet niet of 'negeren' ook onder "niet mee bemoeien" valt, maar klopt wel dus.
Citeer:
Waar je op hoopt, of wat je angst is. Negen van Staven, 'kracht'. Maan in Boogschutter. Ik laat deze kaart doorgaans voor zichzelf spreken!
Dan de uitkomst, De Toren. Wat je hebt proberen te vermijden zal plaatsvinden, en in alle hevigheid losbarsten. Ik draait er niet omheen: deze kaart geeft vrijwel altijd een buitengewoon onstuimige periode aan. Idealen worden kapot geslagen, wat je hebt op proberen te bouwen ten gronden gericht. Interpreteer dit vooral in innerlijke context. Het lot zal zijn zin krijgen. Houd je vast aan de Kluizenaar (en dus het innerlijke licht) om je hier door heen te slaan. De enige manier om werkelijk jezelf uit te vinden is door al het oude ten gronde te richten.
Negen van Staven, mooie kaart is dat. De Toren...qua verleden (afgelopen tijd) kan ik hem absoluut plaatsen, en hoop ik ook eigenlijk maar dat dat ermee bedoelt wordt; nog een keer zo'n periode zit ik namelijk niet echt op te wachten
!
Citeer:
Ik houd het hier even bij, ben benieuwd wat je denkt!
Dank je voor de duiding, over het algemeen ben je erg accuraat, er zijn een paar dingetjes waar ik niets/weinig mee kan (wat dan ofwel een blinde vlek is ofwel fout geduid, of nog niet van toepassing). Ik vind het tof om te zien hoeveel klopt en ook zeker bij mij past, zeker ook gezien wat ik de afgelopen maanden heb doorstaan (en nu nog een beetje doorsijpelt). Heel mooi, dank je wel!