DT schreef:
Esha:
Ben benieuwd waar je mee gaat komen aangezien je altijd wel lekker op de details kunt reageren.
Dank je! Ben benieuwd of het nu nog steeds zo van waarde is als gister toen ik het schreef in de trein..heeft ook weer met stromen te maken.
DT schreef:
Op het moment dat een therapeut energie gaat ‘geven’ aan een client, ontstaat een stroom / beweging. Die stroom / beweging zal maken dat energie (dus zeker ook rotzooi) in de omgeving gaat meewervelen en meestroomt met de zuivere energie die de therapeut de client probeert te geven. Resultaat zal dus altijd zijn dat rotzooi ‘meelift’ en bij de client terecht komt. Hoe meer rotzooi, hoe meer er bij de client terecht komt omdat er meer aanwezig is om mee te reizen (kijk maar bij een trein als er weinig rotzooi ligt en op een plaats waar veel rotzooi ligt).
Het eerste waar ik aan dacht is dat de stroming van therapeut (of behandelaar, maar ik zeg ff therapeut, anders blijf ik bezig!) naar client op verschillende manieren kan ontstaan, afhankelijk van het doel van de 'behandeling'. Mijns inziens is een stroming 'algemeen' oftewel 'los' iets heel anders dan een stroming van koorden. Bij een stroming van koorden tussen de client/therapeut bestaan de koord(en) voornamelijk uit energie tussen client/therapeut, en zijn dus beter af te scheiden/te begrenzen voor de 'restenergie' van buiten, dan als je een 'algehele' behandeling geeft (bijv. aurahealing, zonder koorden dus). Dat is in ieder geval wat ik merk als ik koorden leg met iemand, daar heb ik zelf veel meer "invloed" op dan bij een aurahealing. Natuurlijk heb je ook bij koorden invloeden van buitenaf die proberen mee te liften, maar je hoeft bij koorden niet per se gebruik te maken van het hele aura; alleen met koorden werken geeft wellicht minder informatie (je mist het totaalplaatje wellicht), maar je krijgt wel hele specifieke informatie over het desbetreffende chakra (en beter schoon te maken). Wat ik daarom zelf vaak doe is de koorden schoon te maken
altijdens het stromen van energie. Ik gebruik altijd witte (transparante) bolletjes die meeliften in de stroming. Zo kan ik ook altijd in de gaten houden waar (buiten of vanuit een ander chakra) er eventueel rotzooi bij komt of dat de stroming veranderd naar een ander chakra of punt in de aura/gronding/etc. Als dit gebeurt is dit voor mij juist ook weer een aandachtspunt van iets wat blijkbaar aandacht nodig heeft. Mijn "schoonmaakbolletjes" zoeken automatisch naar de oorsprong/oorzaak van de rotzooi die ze tegenkomen. Rotzooi zelf heeft namelijk ook altijd een stroming en dus een beginpunt, waar een therapeut dan weer wat mee kan. Nu is het alleen wat moeilijker op een beurs om de oorsprong te vinden lijkt me, aangezien er zo onwijs veel 'rondslingerd'.
"Rotzooi" zelf..de rotzooi die rondhangt op een parabeurs kan natuurlijk ook verschillende oorzaken hebben. Ik onderscheid dan maar de rotzooi van de client zelf, rotzooi van de behandelaar en rotzooi van de omgeving/anderen.
Bij rotzooi van de behandelaar; het moge het duidelijk zijn dat deze zelf niet 'zuiver' (en dus vervuild!) is op het moment dat hij/zij naar zo'n beurs gaat. Ik durf niet te stellen hoeveel van de behandelaars 'vervuild' zo'n beurs op komt (om maar niet heel erg te stereotyperen), maar de laatste keer dat ik ben geweest waren het er toch een flink aantal. De beweegredenen van de behandelaar hangt hier denk ik ook erg mee samen; het promoten van de eigen opleiding/behandelingsmethode of het aanprijzen van de praktijjk is toch vaak van groter belang dan het 'helpen' van mensen (om maar niet te spreken over geld). Ego'tjes zul je daar ook zeker vinden, wat alleen maar maakt dat deze behandelaars minder gegrond zijn en
juist rotzooi de ruimte inbrengen! De behandelaars zijn op deze wijze meer afgesloten van de client die ze behandelen, waardoor ze, vaak onbedoeld, veel van hun eigen plaatjes/rotzooi overbrengen naar de client. Een stukje hierarchie voel ik zelf ook altijd op de beurzen, maar dat hangt ook samen met het type client wat op zo'n beurs verschijnt. Hieronder daar meer over..
Rotzooi van de client: (om de mensen die de beurs bezoeken ook maar even tot 'client' om te dopen), onderscheid ik weer 3 typen mensen die naar zo'n beurs komen: a) de nieuwsgierigen, b) de hulpbehoevenden en c) de interessezoekers(vaak kritischer). Types A en B zullen het meeste "openstaan" vanaf het moment dat ze de parkeerplaats oprijden. Type B zal hierin het kwetstbaarste zijn, aangezien ze grote kans lopen om óf leeggezogen te worden, óf de omgeving gaan leegzuigen; beiden in hoop een oplossing te vinden (een hallelujah vaak) voor hun problemen. Type C zal hier integen juist het minste last van hebben, aangezien deze mensen vaak het meest gegrond zo'n ruimte binnenstappen en vaak ook nog wel in staat zijn om zich tijdens het rondlopen te gronden/scheiden van de omgeving.
Tijdens een behandeling zal type A en B ook het meest toegankelijk zijn voor rotzooi, aangezien ze helemaal 'open' staan.
Rotzooi van anderen: Mensen die om de client heenlopen op het moment dat deze een 'behandeling' krijgt. Denk aan aurareaders/tekenaars terwijl er hiertijdens 20 mensen doorheenlopen. De objectiviteit van zo'n tekening is dan (m.i.!) ook te betwijfelen. De aura reageert op dat moment zo op de omgeving, dat de therapeut van goed huize (bekwaamheid) moet komen wil deze de aura "objectief" (voor zover dat kan bij een auratekening maar dat terzijde) kunnen benaderen. De aura zal op een stand van afbakening/begrenzing/verdediging/bescherming staan..dus ook al kan een therapeut de energieen van anderen (/rotzooi) eruit filteren, dan nog zal het beeld van de aura vertekend zijn aangezien de aura
reageert op de omgeving (en je dus nooit de 'oorspronkelijke', 'alledaagse' aura te lezen krijgt)..daarentegen zegt de stand van de aura van een client op zo'n beurs wel een boel over zijn/haar beschermingsmechanismen en kan je er juist veel informatie uit halen.
Dan vraag ik me nog af in hoeverre de ruimtes van parabeurzen (energetisch) schoongemaakt worden, ook niet na de eerste dag (aangezien parabeurzen meestal 2 dagen zijn)! De 2e dag is het dus nog meer hommeles qua rotzooi dan de eerste. Aan de andere kant zijn de behandelaars wellicht meer op de ruimte/elkaar afgestemd en kunnen zij zich beter handhaven (lees; minder rotzooi de ruimte in projecteren)..
Stefania, ik ben erg benieuwd of je in februari het verschil tussen de eerste en tweede dag zal kunnen voelen!
DT schreef:
Nu zou de therapeut kunnen besluiten zichzelf samn met de client absoluut af te sluiten (voorop gesteld dat de client dat leuk gaat vinden, wat twijfelachtig is), gesteld dat er uberhaupt iemand zou zijn die zich absoluut kan afschermen.
Dan kan die client toch zuivere energie geven zonder het meeliften van rotzooi? Leuk bedacht maar het werkt niet.
Technisch gezien zou je kunnen proberen een bubbeltje (ja daar is ie weer, ben dol op bubbeltjes
) om de therapeut en client heen te plaatsen, die zichzelf continue schoonmaakt van rotzooi, met een soort semi-permeabele wand. Daarbij even buiten beschouwing gelaten waar de therapeut z'n energie vandaan zou moeten halen om te kunnen behandelen (aah...), zou het dus mogelijk zijn om in een "zuivere" ruimte (bubje) te werken. Naast het feit dat het twijfelachtig is dat iemand dat in zo'n beurs zou kunnen (aangezien er toch vaak mensen doorheenlopen), heb je ook nog het nadeel dat zodra iemand klaar is met behandelen, je zo'n 'schone' ruimte hebt gecreeerd dat deze gelijk als een magneet werkt voor rotzooi (ook weer vanuit de fysica; namelijk diffusie! Zeker ook energetisch gezien!), en met een client die zo open staat als dat de meeste zijn, lijkt het me dat je dan juist een elastiekje-effect krijgt. Het moraal van dit verhaal; geen idee, maar het klonk wel logisch
Om nog even in te gaan op de structuren van rotzooi; de energiestroom die een therapeut/behandelaar stroomt heeft, afhankelijk van de persoon (zowel client als behandelaar) en de "bron" van de energie (kosmische, Christus, etc), een bepaalde trilling en/of structuur. Ik durf wel te stellen dat sommige "rotzooi" makkelijker 'meelift' op bepaalde energiestructuren/trillingen, dan andere rotzooi. In hoeverre zou het ook zo zijn dat "rotzooienergie" dat een raakvlak heeft met de (vaak bedoeld: helende) energie die gestroomd wordt, of juist een raakvlak heeft met het probleem/kwaaltje van de client, makkelijker (mee)stroomd?
Daarvanuit geleid; omdat sommige energien beter gedijen op bepaalde stromingen dan anderen, gaat de vergelijking van de fysica dan wel op? Houdt de fysica in die zin wel rekening met de verschillende structuren binnen de beweging? Het voelt een beetje als appels en peren vergelijken, ik kom er ook niet helemaal, want je hebt bij de NS natuurlijk ook grote en kleine blaadjes (en dus ook andere structuren) die mee bewegen met de stroming...naja, gedachtensprongetje dus!
Citeer:
Elke ‘goed opgeleide therapeut’ weet, dat hij/zij niet met de eigen energie moet werken maar elders (waar dat ‘elders’ ook is) energie vandaan moet halen.
Om dat te kunnen zal de therapeut een opening over moeten laten in de afscherming waar die energie doorheen kan. En aangezien, bij het ‘aantrekken van energie’ weer stroming / beweging ontstaat, zal er dus rotzooi meeliften en raakt (in eerste instantie) de therapeut vervuilt en zal deze dat daarna netjes doorgeven aan zijn/haar client.
Verder ben ik het er wel mee eens; het is goed mogelijk je af te sluiten voor energien(rotzooi) op zo'n beurs zolang je in je eigen bubje blijft (en continue schoonmaakt, want je hebt altijd interactie met de wereld om je heen). Zodra je je daarbuiten begeeft, (lees; bewust stromen) zul je inderdaad energie meenemen/stromen naar anderen, en loop je het risico "bevuild" te raken.
Citeer:
In ieder geval (ook al verzorg ik geen ‘opleiding’ en pretendeer ik al helemaal geen ‘gedegen opleiding’ te verzorgen) zal ik het voorgaande met dank aan de NS (die vaak te laat, te vol, te duur, enzovoort is, is maar me wel een helder voorbeeld heeft helpen vinden) invoegen in de lessen die ik verzorg. Eindelijk eenvoorbeeld dat zelfs gewone reguliere studenten kunnen begrijpen dus dat voor ‘gedegen opgeleide therapeuten’ zeker gesneden koek moet zijn.
Ik denk dat dit voorbeeld zeker goed te doen is voor de CAMmers!
Jedia:
Citeer:
als ik met een vriendin praat over een leuke nieuwe film, en een voorbijganger heeft het over de overleden buurvrouw. Dan zal mijn gesprek nog steeds gaan over de leuke film, niet over de overleden buurvrouw.
Toch pik je hier onbewust wat van op, en terwijl je praat, zal dus m.i. ook de energiestructuur van de voorbijganger in je gesprek verweven zitten (want je hersenen/eigen energiestructuur is die structuur aan het verwerken tijdens dat je bezig bent met stromen..), of je het nu bewust (lees; het wordt onderwerp van gesprek) doet of niet.
Citeer:
Dus ondanks dat ik wat oppik, is dat niet wat ik wegstuur naar de ander. En als ikzelf wel begin over de dode buurvrouw van iemand die langskwam, dan zit mijn vriendin nog teveel in het leuke film gesprek, om dat op te pakken...
Ben ik het ook niet mee eens eigenlijk; als jij bewust gaat praten over de dode buurvrouw heeft dat toch ook een bepaalde energiestructuur (dan al helemaal lijkt me)? Je vriendin zal dat dus hoe dan ook oppikken want het komt haar energie (aura/koord/watdanook) binnen. Knap trouwens dat zij dan nog in de film zit als jij het over een overledene hebt, maar dat terzijde