Hey Sam...
Ok je geeft al aan dat je een leek bent, ik vind een nieuwkomer een mooiere benaming..als je toch al eens rondkijk op dit soort sites is de interesse er wel denk ik...en dat groeit dan mogelijk met de jaren...
Steenbokken zijn meer gesloten, koppig, en star...en je mogelijke terughoudendheid, overgroei je vast wel maar daar moet je aan werken.
Net als met zoveel dingen..jammergenoeg...
Maar terughoudend op welke manier?
In die jeugdbeweging? of op sociaal vlak?
Bij vrienden, of bij je vriendin? of je vriend?
En is het bij een bepaald onderwerp dat je die terughoudendheid ervaar?
Ik zal zo maar stukje bij beetje vragen...anders wordt het teveel om te beantwoorden elke keer..
Wat ik wel alvast mee wil geven...De belgen vinden nederlanders direct, en brutaal over het algemeen genomen, maar wij zijn vrijer in ons doen en laten...en hechten naar mijn mening veel waarde aan eigen mening, individualiteit, en vooruitgang.
Belgen zijn als volk meer gesloten, hechten meer waarde aan traditie, en familieloyaliteit...ik heb zelf al vaak ondervonden dat die houding voor veel ongemak, en misverstanden kan zorgen.
Het beperkt de ontwikkeling van individualiteit.
En beperking werkt terughoudendheid in de hand.
Ik heb al weer veel teveel geschreven dus ga t hier weer ff bij laten Sam ik hoor, graag en gauw weer van je en zal dan wederom trachten je wat verder te helpen...
Ciao Sebas