Citeer:
tav punt 1: Die kende ik nog niet! IS dat zo? Kun je me iets geven (bronvermelding) waar ik dat kan vinden?
tav punt 2: Daar ben ik het volmondig mee eens. Wetenschap (van de dode materie) wordt in onze maatschappij hogelijk overschat.
tav punt 3: Op basis van WAT kunnen we daarvan uitgaan? Als je stelt dat ALLES energie is, ben ik het wel met je eens maar wellicht heb je een andere redenatie? En waarom zou juist DAT gegeven er dan toe leiden dat we moeten denken dat er GEEN toeval in het spel is? Zou energie zich niet 'bij toeval' van vorm kunnen wijzigen?
tav punt 4: Die vind ik vaag. Waarom zou toeval niet tot een geheel kunnen leiden? Als ik een paar honderd knikkers in mijn huiskamer gooi, zijn er hier en daar vast wel GROEPJES knikkers terug te vinden. Lijkt me redelijk toevallig dat ze samenkomen.
1: heb het over de deeltjesversneller van cern waarin ze het higgs boson (ook wel 'goddelijke' deeltje genoemd) hopen te vinden zodat de wetenschap aan kan tonen dat uiteindelijk alles uit dezelfde kern bestaat.
edit... hmm was dus op zoek naar een bronvermelding om mijn tekst te onderbouwen maar vind alleen maar dat ze met dit apparaat het kleinste deeltje wat massa voortbrengt willen zoeken, ze denken dat dat het kleinste deeltje van materie is en willen er hun eigen theorie mee onderbouwen, maar er staat niks bij over dat ze uit willen zoeken of alles uiteindelijk uit een en hetzelfde bestaat. ben dus waarschijnlijk te snel geweest met m'n conclusie of heb willen horen wat ik wou horen, dus kan geen bronvermelding over mijn aanname geven...
2: ik dacht dus dat ze met die deeltjesversneller zouden aantonen dat alles een geheel is en uiteindelijk dus uit hetzelfde bestaat en als de wetenschap het zegt dan is het zo hé...
maar goed ik bedoel iig wel dat alles energie is en uiteindelijk een geheel en dat als ze ooit die higgs boson vinden ze alleen nog maar een deeltje hebben gevonden wat uitgepluist moet worden
als alles energie is en uiteindelijk uit hetzelfde is opgebouwd kan het geen toeval zijn omdat binnen toeval niet de mogelijkheid is dat
alles wordt wat het moet worden, toeval staat niet vast dat kan alle kanten opgaan.
Synchroniciteit heeft te maken met het samenvallen van gebeurtenissen en het gelijk lopen ervan het is zo de bedoeling, de ene gebeurtenis gebeurt, omdat de andere gebeurtenis het nodig heeft om te kunnen ontstaan. Dat kan bij toeval niet constant gebeuren vanwege de onvoorspelbaarheid wat toeval in zich heeft.
Daarom lijkt mij ook dat het leven niet toevallig kan bestaan, de hele evolutie van het leven zijn allemaal gebeurtenissen die gebeuren om iets in een groeiende volgorde te plaatsen, bij toeval zou dit door elkaar gaan lopen.
4 hmm denk dat dat meer komt door aantrekkingskracht en botsingen in een ruimte waardoor ze uiteindelijk bij elkaar komen en blijven liggen, lijkt me meer logisch dan toevallig. maar pas m'n laatste zin aan in: "omdat toeval uiteindelijk nooit [b]altijd[b] kan leiden tot een geheel.
Citeer:
Als DAT de verklaring zou zijn, zou ik er in mee kunnen gaan: je geeft een naam aan iets wat je nog niet kunt aantonen, bewijzen, enz. Zeg maar: voor het gemak in het met elkaar over het onderwerp communiceren.
Maar ... waarom zijn er dan mensen die beweren dat diezelfde ID's, Aliens en noem het maar op, zich hier vertonen, contact met ons maken, boodschappen doorgeven, mensen ontvoeren, enzovoort? Er is toch geen enkele zinnige redenatie te bedenken om te veronderstellen dat datgene wat we nog niet kennen al die ongein uithaalt?
Ik
denk dat mensen dit beweren omdat ze het zelf geloven, omdat ze het willen geloven, omdat ze het denken mee gemaakt te hebben, omdat ze het mee gemaakt hebben, omdat ze angst willen creeren en omdat ze het een leuk verhaal vinden en er graag bij willen horen dus ook maar zeggen dat ze het meegemaakt hebben en waarschijnlijk zijn er nog wel meer redenen te vinden.
Zoals ik al zei ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt maar kan niet zeggen dat die mensen geen gelijk hebben. Ik geloof in buitenaards leven en ook in buitenaards intelligent leven (mss wel intelligenter dan wij kunnen bedenken) maar heb geen bewijs ervoor, voor mezelf kan ik me berusten in soms alleen iets te geloven en het niet zeker te weten heb dan verder ook geen behoefte om er perse bewijs voor te hebben. Al zou het leuk zijn als er een keer iemand van buitenaf op visite komt.
Maar ik geloof eerlijk gezegd meer in leven in andere dimensies dan dat er intelligent leven is op een van de andere planeten in ons zonnestelsel, maar zoals ik al eerder zei het heelal is te groot om te onderzoeken dus het lijkt mij wel aannemelijk dat er ergens intelligent leven is op een of andere planeet.
Stel dat wij doorgaan met leven op aarde zoals het nu gaat, dus bronnen uitputten, natuur naar de klote helpen, ieder voor zich leven, oorlog, geweld, agressie en noem maar op en stel dat alles een is, al het leven, alle energie hoort bij elkaar, en alles wat we kapot maken helpt mee aan de ondergang van het leven en de energie, dat het leven uiteindelijk naar het negatieve en het duistere leidt, dan kan ik me voorstellen dat er van buitenaf ingegrepen wordt om de situatie te voorkomen dat dit gebeurd omdat het dan ook invloed op hen zou hebben. Dit lijkt me niet te gaan gebeuren en ik denk dat de mens zelf wel naar een bepaald bewustzijn groeit maar iedereen heeft een beetje hulp nodig om te groeien en er komen situaties voor waarin je het niet zelf meer kan en dan enige hulp nodig hebt om zelf weer verder te kunnen, dus hierin kan ik me voorstellen dat er bepaalde energie naar de aarde wordt gestuurd voor een beetje hulp. Al lijkt het me niet dat we opeens een invasie van buitenaardse wezens zouden kunnen verwachten omdat dan de eigen vrije wil om te kiezen voor een bepaalde richting zwaar in het geding komt.
Ik denk dat het uiteindelijk toch wel goed komt en we die invasie niet nodig hebben.
Maar goed al wat ik zeg en denk is gekleurd vanuit een bepaald idee over het leven, als je op een andere manier tegen het leven aankijkt kom je waarschijnlijk weer tot een hele andere conclusie. Ieder z'n eigen waarheid...
maar... DT/nico en anderen, hoe denken jij/jullie dan dat het in elkaar zit? bestaat er buitenaards leven volgens jou/jullie en hoe zie je dat?