Butterfly schreef:
Hoihoi.
Ik droomde dat ik in een zwembad was, het water was ijskoud, en er was een jongen die iemand helemaal in elkaar aan het slaan was, en hij probeerde hem echt te vermoorden, hij verdronk hem ook enzo, het was wel beangstigend.
daarna zag ik hoe een meisje in een ziekenhuis een meisje probeerde te verstikken, en toen zag ik allemaal engelen erom heen staan die haar probeerde tegen te houden maar het lukte ze natuurlijk niet.
wat zou dit kunnen betekenen?
Hallo Butterfly,
Water staat voor gevoel in dromen. Een zwembad zit 'vol water', het is een symbool voor een sfeer die 'vol van gevoel' is. Het water was ijskoud, dat betekent dat de sfeer bij de jongens vol ijskoud gevoel was.
Het ziekenhuis staat voor een sfeer zoals die is in een ziekenhuis. In zo'n sfeer moet eigenlijk gezorgd worden voor mensen. Maar nu probeerde het ene meisje er het andere te laten stikken.
Ik heb het idee dat deze droom je wil laten zien, hoe geweld is. En wat je bij geweld voelt.
De droom laat eerst geweld van een man zien, dan van een vrouw. Dan heb je beide soorten gezien.
Wat het betekent, dat is volgens mij wat je erbij voelde in de droom (en erna, als je erover nadenkt).
Of dat je door de droom over geweld na gaat denken. Hoe dat eigenlijk is.
Misschien heb je gezien, hoe de gevoelens van de ene jongen waren, en die van de ander. En hoe die van het ene meisje waren, en de andere.
Wat de engelen eraan probeerden te doen, en hoe ze toch doorging.
Als het geweld bijv afschuw in je wekte, dan wilde de droom als je het mij vraagt laten zien, hoe afschuwelijk geweld eigenlijk is.
Als je bijv gezien hebt hoe dat meisje zich niet meer kon inhouden, zelfs niet met hulp van de engelen, dan zal het denk ik de bedoeling geweest zijn dat je dit te zien zou krijgen.
Je kunt je afvragen waarom je dromen je dit willen laten zien.
Soms zijn dromen een antwoord op waar je de dag ervoor over nagedacht hebt. Misschien heb je toen over geweld nagedacht op een manier van 'het is er nu eenmaal, en het is niet zo erg als het lijkt'. Als dat zo is, laat deze droom zien dat het wél erg is.
Het kan ook zijn, dat je bijv in de dagen voor de droom zelf (bijna) geweld gebruikt hebt. En dat je het daarom op deze manier te zien krijgt.
Of misschien heb je nog nooit zoveel nagedacht over geweld, en heb je het nog nooit op deze manier bekeken. Dan zul je deze droom krijgen om het ook van deze kant te bekijken.
Het is het beste, zelf na te denken over waarom je dromen je dit zo laten zien. En te kijken wat je van zo'n droom op kunt steken.
Peter.
* een droomverklaarder denkt alleen maar mee - maak zelf uit wat je ervan gelooft *