Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 22:34:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Theo van Gogh
BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 11:15:05 
Feniks
Feniks

mensen voelen zich na die moord op theo van gogh niet meer veilig in nederland stond vanmorgen in de krant.. hoe zit dat met jullie? Zouden jullie ook het liefst emigreeren gaan naar bijvoorbeeld Australie of Amerika?

Liefs, Rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 11:32:12 
Reus
Reus

Tuurlijk niet, das weer zo'n (sorry dat k het zo zeg) domme, hersenloze uitspatting van de media.
Ze moeten ook weer iets nieuws verzinnen om aandacht te krijgen. En de maatschappij? Die volgt wel, gewoon doen wat de media zegt, stelletje kuddedieren.
Niets tegen jullie lieve mensen, maar die kranten die schrijven wel weer onzinnige dingen.
Als iedereen uit angst zou emigreren, zou Nederland dan ondertussen niet leeg zijn? Na de dood van Pim Fortuyn, al die slachtoffers van zinloos geweld etc.
De media moet gewoon weer iets hebben om mensen geboeid te houden, nou als ze me hier geboeid mee willen houden, laat het dan maar zitten.
Lees mijn laatste gedicht, daar staat mijn mening wel in :)

Greetz!

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 12:18:09 
Feniks
Feniks

yeps heb je gelijk in... maar ja... volgens heren media voelt de gemiddelde nederlander zich niet veilig meer... Opiniepeiling weer he... haha ze zullen wel een telfoutje gemaakt hebben net als met de grootste nederlander! :lol:

liefs, Rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 12:20:07 
Reus
Reus

Ghehe idd. Maarja, ik zei ook al eerder ergens op dit forum:
"De gemiddelde nederlander bestaat niet!"
Niemand is gemiddeld, ze nemen gewoon 1000 mensen die vragen invullen en daaruit concluderen ze dat spontaan half nederland wil emigreren.
Nou, laat ze, half nederland leeg, wij meer ruimte :P

Greetz!

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 12:23:08 
Feniks
Feniks

haha ja... inderdaad..asl ze eens echt alle nederlanders zouden ondervragen via een landelijke enquete dan zal er wel iets anders uitkomen denk ik... Dat zouden ze beter doen inplaats van maar meteen van alle daken te roepen Nederland is onveilig iedereen wil emigreren :wink:

greetzzz Rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 12:27:42 
Reus
Reus

Pcies!
Had je m'n gedicht nog gelezen btw?
Ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden :)

Greetz!

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 12:29:15 
Kabouter
Kabouter

Ik snap het ook niet hoor, eerst moeten alle buitenlanders naar nl komen om te werken, dan komen er steeds meer (want NL is zo'n sociaal, welvarend land), dan gebeuren er een aantal dingen die niet door de beugel kunnen en dan moeten ze allemaal weer terug :?

Ik snap ook nog steeds niet waarom ze mensen die met een asielprocedure bezig zijn, niet laten intergreren en werken. Die mensen willen zelf graag werken, maar worden hier net zolang 'dom' gehouden.....

(zo, dat moest ik ff kwijt)

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 12:35:59 
Reus
Reus

He-le-maal mee eens!

Soms vraag ik me af "Waar zijn we hier in Nederland nou helemaal mee bezig?"

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 12:57:31 
Feniks
Feniks

have a break have a kit-e-kat..

ja maar inderdaad... buitenlanders waren wel goed om wc schoonte maken maar nu kunnen ze weer opdonderen... ach waarom laat iedereen iemand anders neit in zijnw aarde?

Okee die extremisten.. die zullen gerust gevaarlijk zijn maar wanneer is iemand extremist? En wie zegt dat alleen moslims dat zijn?

Mijn oma vond ik nogal extreem qua katholieke geloof hooor! voor het eten bidden, na het eten, bij het opstaan, bij het naar bed gaan... mama mia!!
over extreem gesproken!

liefs, rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 15:21:32 
Reus
Reus

Juist, en alsof er geen extremistische christenen zijn.
Het moet ook allemaal over een kam hier in nederland, zonde...

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 21:08:01 
Helaas moet ik zeggen dat ik het niet helemaal met jullie eens ben. Ik heb veel te maken in mijn werk met het moslim geloof en ik ben toch tot de conclusie gekomen dat veel moslims hun geloofuitingen verkeerd opvatten. Als zij dit doen en zij gaan daar verder in word het gevaarlijk. Extremisten daarom zijn gewoon gehersenspoeld en geloven dat als ze veel mensen ombrengen dat ze dan door Allah worden beloond.
Ik ben van mening dat dat gevaarlijk is en dat een geloof daar niet voor bedoeld is. Door de waanzin van hedendag merk je dat steeds meer moslims maar ook andere gelovigen hier in mee gaan of tegen in opstand komen. Ik ben van mening dat je niet tegen het extremistme van moslims in opsatnd kunt komen omdat je van te voren niet weet wat ze van plan zijn. Ze houden het uiteraard geheim totdat de daad gepleegd word. Dat zijn de meest gevaarlijke in zijn soort zeg maar. Ik ben absoluut niet rascistisch maar ik denk dat we in nederland een groot probleem krijgen op het gebied van moslim-extremisten.
Over de moslims die de zelfde mening hebben als een normaal denkend mens (die hoor je ook soms aan het woord op bijv de tv) niets dan lof hoor. Im bedoel die zien ook in dat het geloof in Allah daar niet voor bedoeld is, maar de echte extremisten in het moslim geloof zijn buitengewoon levensgevaarlijk!

Maar goed, dat is mijn mening.

Ik wou dat alle mensen elkaar gewoon eens in hun waarde lieten en elkaar respecterden in alles. Maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Ik ben zelfs bang dat dit zeker een derde wereld oorlog zal gaan worden.
Of er moet iets drastisch veranderen in de wereld.

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 22:17:12 
Reus
Reus

Helemaal mee eens, eigenlijk zouden ALLE extremisten maakt niet uit van welk geloof aan moeten worden gepakt.
Want het gaat echt fout zo.

Greetz!

BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 23:05:17 
Reus
Reus

mmmm die derde wereld oorlog, daar is mijn achternichtje ook zo bang voor (9 jaar) en zij weet en ziet absoluut dingen die anderen niet zien..

Is nu al de tweede keer dat ik dit hoor.

Toeval? Het valt je toe ;)

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 19-11-2004, 09:23:55 
Feniks
Feniks

nou ik denk er ook vaak aan zoals de toestand er nu uit ziet met al die ellende in de wereld er zijn teveel verschillen en mensen accepteren en respecteren elkaar gewoon niet. Een derde wereld oorlog is dan wel heel erg dichtbij.... :(

maar het is waar, het beste zouden alle extremisten uitgetzet moeten worden.. maar misschien moeten we ook eens kijken naar de verkondigers van de geloven (imam, priesters, rabijn enz..) want die geven toch de boodschappen door. Deze mensen hebben een vrij grote macht over de gelovigen en kunnen ze zeg maar min of meer hersenspoelen.
Als je als goedgelovige steeds hoort dat als je alle moslims uitmoord je in de hemel komt... denk dat je uiteindelijk als je het maar vaak genoeg hoort dit ook gaat geloven en gaat proberen te doen.

Het is zonde dat de samenleving zo naar de knoppen gaat. Denk dat mensen zich eens wat beter moeten invormeren laten.. want een collega van me zij ook al laatst.. in de Koran staat helemaal niet dat je mensen moet vermoorden met een ander geloof... De djiehad is een heilige oorlog uit de tijd van Mohamed, maar daar stond toch wel in dat ze geen onnodige doden moesten doen laten vallen.

Denk dat dit een kwestie is die nog lang zal doorspelen....

Liefs, Rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 19-11-2004, 10:30:19 
Reus
Reus

Altijd,
altijd zullen er godsdienst oorlogen zijn.
Alle,
bijna alle oorlogen gaan over godsdiensten.
Respect,
respect is ver te zoeken.
Eigenwaarde,
eigenwaarde verdwijnt.
Einde,
komt er ooit een einde?
Hoop,
kunnen we enkel nog hopen?
Doen,
of kunnen we er iets aan doen?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00